تسنیم نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه از برگزاری مذاکرات سوریه با حضور نمایندگان گروه‌‌های معارض و دولت سوریه خبر داد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه امروز (شنبه) به نقل از گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه میان گروه معارضان و هیئت دولت سوریه تنها با حضور نمایندگان آنها و به صورت وکالتی انجام خواهد شد.

گاتیلوف همچنین اعلام کرد که هیچ پیش‌شرطی برای مذاکرات سوریه مطرح نشده و اینکه مسکو از تصمیم ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده معارضان سوری برای شرکت در مذاکرات ژنو استقبال می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در مذاکرات عازم ژنو شده است به اینترفاکس گفت: دی‌میستورا همواره قصد برگزاری مذاکرات از طریق نمایندگان گروه‌ها را داشت که این به معنی مذاکره با هر هیئت (دولت و معارضان سوری) به صورت نوبتی است.

پیش از این نیز جان کری اعلام کرده بود مذاکرات صلح سوریه که به احتمال زیاد در 25 ژانویه (5 بهمن) برگزار می‌شود، به‌صورت مستقیم و رو در رو نخواهد بود. جان کری این موضوع را در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد «داووس» در سوئیس اعلام کرد.

معمولاً در چنین مذاکرات غیرمستقیمی که مشارکت‌کنندگان در آن رو در رو نیستند، مشارکت‌کنندگان دیدگاه‌های خود را از طریق میانجیگرانی که در اتاق‌های مختلف حضور دارند، مطرح می‌کنند.

کری همچنین اعلام کرده بود: آغاز گفت‌وگوهای صلح درباره سوریه که قرار است دوشنبه آینده در ژنو آغاز شود، احتمالاً یک یا دو روز به تأخیر خواهد افتاد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =