تسنیم نوشت: مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌توانند حضور ۹ تبعه آمریکایی را در بین ۳۳ تنی که از سوی عربستان به اتهام تروریسم بازداشت شده‌اند را تأیید کنند.

شش مقام دولت آمریکا در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری 9 تبعه آمریکایی از سوی عربستان سعودی به اتهام تروریسم، به رویترز گفتند که نمی‌تواند تأیید کنند که اتباع آمریکایی در بین 33 فرد مظنون بازداشت شده از سوی ریاض باشند.

با این حال دو مقام رسمی این کشور گفتند که مقامات ایالات متحده همچنان در حال چک کردن اسامی افراد بازداشت شده هستند. یکی از این مقامات گفت که مقامات سعودی همچنان در حال تحقیق درباره شهروندانی هستند که بازداشت شده‌اند.

گاردین نیز گزارش دارد که هیچ یک از مقامات ایالات متحده مجاز به صحبت کردن در این باره نیستند و سفارت ایالات متحده نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر واکنشی فوری نشان نداد.

به نوشته گاردین، مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که بر این باور نیستند که 9 شهروند آمریکا در بین 33 نفری باشند که به اتهام تروریسم طی هفته گذشته در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند.

روزنامه انگلیسی زبان «گازت» چاپ عربستان روز گذشته به نقل یک منبع بدون نام، گزارش داد که 4 آمریکایی دوشنبه هفته گذشته بازداشت شده‌اند، و پنج آمریکایی دیگر نیز طی روزهای پس از آن بازداشت شده‌اند.

مقامات عربستان همچنین اعلام کرده‌اند که 14 سعودی، 3 یمنی، 2 سوری، یک اندونزیایی، یک فیلیپینی، یک اماراتی، یک فلسطینی و یک قزاقستانی را نیز بازداشت کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =