تسنیم نوشت: ارتش آمریکا اجرای چندین پروژه گران قیمت خود از جمله توسعه نسل جدید سامانه های جنگی و هواپیماهای جاسوسی و جنگنده و بالگردها و همین طور سامانه های فضایی را به حالت تعلیق درآورده است.

نشریه بیزینس اینسایدر فهرستی از پروژه های گران قیمت ارتش آمریکا را منتشر کرده است که طی ده سال گذشته به حالت تعلیق درآمده و هنوز اجرا نشده است. در طول دهه 2000 میلادی پنتاگون 51.2 میلیارد دلار برای اجرای 15 پروژه بزرگ و مهم هزینه کرده که در نهایت تکمیل نشده است.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی، کمبود منابع مالی ناشی از کاهش بودجه ارتش آمریکا، علت اصلی متوقف شدن اجرای این پروژه های نظامی بوده است.

نسل جدید سامانه های جنگی ارتش آمریکا با هزینه 18.1 میلیارد دلار پر هزینه ترین پروژه نظامی بوده است که در این مدت لغو شده است. این پروژه بعدا با برنامه خودروهای جنگی نیروی زمینی جایگزین شد ولی این برنامه هم بعدا به حالت تعلیق درآمده است.

پروژه بالگردهای نظامی موسوم به کومانچی نیز با هزینه 7.9 میلیارد دلاری لغو شده است. بالگردهای نظامی جاسوسی با هزینه 500 میلیون دلار و حسگرهای هوایی مورد استفاده در ارتش و نیروی دریایی نیز با هزینه 100 میلیون دلار و همین طور نسل جدید بمب افکن ها با هزینه 100 میلیون دلار دیگر پروژه هایی بوده است که در سال های گذشته لغو شده اند.

توسعه پروژه لیزر هوابرد نیز گران ترین پروژه نیروی هوایی آمریکا بوده که لغو شده است. هیچ پروژه دیگری جایگزین این برنامه 5.2 میلیارد دلاری نشده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيوان IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    3 0
    رسانه اي نكردن برخي پروژه ها به معني نداشتن پروژه جايگزين نيست. يعني كسي باور ميكنه كه آمريكا در حال حاضر اين پروژه هاي مهم را بدون نتيجه و جايگزين كنار گذاشته و فقط داره بقيه رو تماشا ميكنه؟؟؟