نطق وزیر احمدی‌نژادبا چاشنی اتهام به دولت/تصادفی با کری قدم زدید و بااوبامادست دادید ونقدینگی زیادشد

وزیر نفت دولت دهم در نطق خود به مقایسه دولت گذشته با دولت یازدهم پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، سید مسعود میرکاظمی در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس با انتقاد از آنچه آمارهای غیر واقعی و متعجب کننده دولت یازدهم  می خواند، گفت: اخیرا آقای رئیس‌جمهور مطرح کرد که علت مشکلات اقتصادی مردم، فروختن نفت ۲۵ دلاری در مقابل فروش نفت ۱۴۷ دلاری در دولت قبل است. ای کاش ایشان به آمار و اطلاعاتی که به دستش می‌دهند، کمی تامل کند!

وی افزود: با توجه به گزارش‌های وزارت نفت و تفریغ بودجه سنوات قبل، به راحتی می‌توان دریافت که متوسط قیمت فروش نفت طی دولت‌های نهم و دهم ۷۹ دلار و در دولت یازدهم معادل ۷۸.۸ دلار در هر بشکه است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای روحانی! آیا تصدیق می‌کنید که نباید ناکارآمدی دولتتان را به تحریم و کاهش درآمدهای نفتی ناشی از آن گره بزنید و این توجیهی بر ضرورت اجرای برجام و تن دادن به زیاده‌خواهی‌های ۱+۵ باشد.

این نماینده عضو جبهه پایداری در ادامه مدعی شد: این موضوع در کنار برداشت‌ غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی و نیز کمک‌های بلاعوض جهانی پساتحریم که اطلاعات آن هنوز به مجلس داده نشده و دریافت اقساط دارایی‌های واگذار شده در دولت قبل، منابع خوبی را برای دولت فراهم کرده است؛ پس  دولت یازدهم باید پاسخگوی عملکرد این منابع باشد.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد گفت: ممکن است آقایان بگویند ما تورم را کنترل کرده‌ایم؛ شاید تصادفی حجم نقدینگی اضافه شده است، همان‌طور که تصادفی با آقای کری قدم زدند و با اوباما دست دادند و تصادفا قلب رآکتور اراک را با بتن پر کردند!

میرکاظمی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: شما به صورت تصادفی از مخالفان سرسخت قرارداد کرسنت بودید و یکباره موافق و مدافع آن شدید؛ حتما تصادفی هر زمان وزیر فعلی نفت بر سر کار آمده قیمت نفت به پایین‌ترین نرخ تنزل پیدا کرده است.

این نماینده عضو جبهه پایداری در بخش دیگری از این نطق با بیان اینکه ای کاش حلقه اطلاعات‌گیری رئیس جمهور وسیع تر می شد و به نظر منتقدان ارزش قائل می‌شد، گفت: این‌گونه سیاه‌نمایی بدون ذکر شاخص، بیانگر راه‌اندازی یک جریان در مقابله با تفکر اصولگرایی است که مبتنی بر یک سناریوی از پیش تنظیم شده است؛ به ظاهر کار برای مقابله با دولت سابق است، اما در اصل، ارزش‌ها را هدف گرفته است و متاسفانه برخی به ظاهر اصولگرایان بی‌بصیرت نیز آن را همراهی می‌کنند.

میرکاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی جریاناتی از جمله تخصص در مقابل تعهد با هدف دوقطبی کردن جامعه، بزک کردن آمریکا، به کارگیری فتنه‌گران و دوتابعیتی‌ها، تضعیف پشتیبانی از مقاومت و تضعیف توان ملی و بهانه‌ای برای حضور بیگانگان، حکایت از جریانی دارد که اضمحلال انقلاب و نفوذ را در برنامه داشته و دارند.

نماینده تهران در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دل به افرادی ندهید که وقتی طرح منع به کارگیری دوتابعیتی‌ها در مجلس مطرح می‌شود، مجبور شوید با عجله و دستپاچگی پیگیری کنید که از دستور خارج شود؛ این افراد کسانی نیستند که در سختی‌ها کنار مردم بمانند.

میرکاظمی گفت: اگر این را قبول دارید، اولویت را به حل اشتغال بدهید تا واردات هواپیما که تراز ارزی کشور را در سال آینده و سال‌های آتی دچار مشکل جدی می‌کند؛ شاید این موضوع برای اطرافیان شما قابل تأمل نباشد.

میرکاظمی گفت: آقای رئیس‌جمهور یک بار دیگر آرای خود را در روستاهای کشور ببینید تا یادآوری شود که چه کسانی به شما رای داده‌اند؛ شما وامدار آنها هستید و نه کسانی که نه تنها اقبالی بین مردم نداشتند، بلکه دولت شما را اجاره‌ای و ابزار گذر تلقی می‌کنند.

وی خطاب به حسن روحانی دوباره گفت:  عده‌ای اطلاعات نادرست به شما و دستور چاپ به روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌دهند که شما خوشتان بیاید و نگرانی جدی آنجاست که شما هم خوشتان بیاید و این به معنای فاصله گرفتن از مردم و دلسوزان است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: نکته دیگر برخورد با فساد است؛ شما امانت‌دار مردم هستید، با دستمال کثیف نمی‌توان پاکیزگی آورد. به کارگیری افراد مسئله‌دار در دولت شما کم نیست؛ نخ کرسنت را بکشید و ببینید چند نفر از مدیران دولت شما فرا خوانده می‌شوند و گیر می افتند!

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    198 8
    از دست این کاسبان تحریم که هر چی میگویند دلشان خنک نمیشود. گارسون, یک پارچ آب یخ لطفا برای دوستان سرو کن.
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      126 8
      برادر صبر کن با هم بریم.شما تصادفی ناگهان بدون هیچ سابقه مدیریتی وزیربازرگانی شدید بعد تصادفی وزیر نفت شدید.وزارت نفت را تصادفی شخم زدید.تمام نیروهای کارامد حدود 250 نفر را تصادفی کنار گذاشتید.دوستان رفقا و بستگان را تصادفی در وزارت نفت مشغول کردیدبه دلیل عدم تجربه، تخصص و آگاهی لازم، زنجیره‌ای از اشتباهات ریز و درشت را تصادفی مرتکب شدید، سوآپ نفت را تصادفی متوقف کردیدتولید بنزین آلوده البته تصادفی کاهش چشمگیر تولید گاز و... ضررهای جبران ناپذیری را بر صنایع نفت و گاز ایران وارد نمودید همه تصادفی.نهایتا تعداد تصادف زیاد شد برکنار شدید...
  • بی نام DE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    182 9
    ترو خدا شما راجع به اقتصاد و نقدینگی صحبت نکنیدهمون هاله نور خوبه
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    142 8
    اين آدم کيه که به شعور مردم حمله مي کنه؟واقعا رو که نيست سنگ پاي گرمساره.
  • بختیار IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    122 7
    ببین کی داره دم ازچی میزنه..خوبه والا
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    134 6
    اقای کاظمی، از بابک زنجانی چه خبر؟؟
  • مهدی A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    152 7
    جناب آقای میرکاظمی با نهایت احترام چندین میلیارد دلاری که به خاطر نادانی و ناکارآمدی شما در وزارت نفت حیف و میل شد را پاسخ دهید آنگاه از جایگاه سوال کننده توقع پاسخ داشته باشید.
  • مهدی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    113 7
    جناب میرکاظمی ، هنوز یادمون نرفته که آقای مهندس فولادی مدیر شایسته نفت و گاز گچساران رو بعلت باندبازیتون برکنار کردید. حالا دارید از سیاستهای شایسته دولت تدبیر و امید به ناحق انتقاد میکنید... مگه خودتون در زمانی که وزیر بودید چه گلی به سر ملت زدید جز نابودی وزارت نفت و از کار بیکار کردن افراد شایسته
  • ملت A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    30 2
    شما چطور تصادفی پولهای باد آورده نفت را صرف هر چه خود خواستبد نه هر چه که حق ملت بود کردید؟ شما تصادفی خزانه کشور را خالی کردید ؟ شما تصدفی این همه تورم وحشتناک را به مردم تحمیل کردید ؟ در دوره شما تصادفی این همه غارت و اختلاس شد؟ در دوره شما تصاپدفی زندگی و کار جوانان ما به بحران شدید کشیده شد ؟ تصادفی این همه تحریمهای ناعادلانه بخاطر سیاست غلط شما به مردم تحمیل شد وهزار و هزارن مساله دیگر که باید جوابگو باشید که آیا تصادفی بود یا نه؟
  • پيمان A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    32 2
    اين كه با وجود كاهش شديد قيمت نفت و مشكلات مالي دولت تورم از 40 درصد به 13 درصد رسيده ، رشد منفي اقتصادي مثبت شده ، توليد بنزين آلوده و سرطانزاي پتروشيمي متوقف شده و ... از نظر شما كارامدي نيست ؟ شايد رشد منفي اقتصادي و تورم 40 درصدي و سوء مديريت هاي گذشته و تعطيلي واحدهاي توليدي و بيكاري و ... با وجود درامد هاي بي سابقه و تاريخي نفت گران قيمت 140 دلاري كارآمدي محسوب شود
  • مصطفی A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    17 2
    چی شده؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    32 2
    والا زمتن شما نون ۱۰۰ تومانی شد هزار تومان مردم سر صف مرغ ۱۱ هزارتومانی کشته شدند کسی چیزی نگفت.ببخشید پول نفت ۱۲۰ دلاری کجاست؟؟
  • همشهری A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    37 2
    همیشه این دلواپسان دست پیش را می گیرند که پس نیفتند... خود شما ...جناب میر کاظمی با دستور توقف سواپ چند میلیارد دلار به کشور خسارت زدید همچنین با دستور شما بنزین های سرطانزا پتروشیمی در کشور تولید و توزیع شد و سونامی سرطان به راه انداختید... آنوقت بجای محاکمه چنین فردی را شورای محترم نگهبان تایید صلاحیتتان می کند .... 7 اسفند منتظر پاسخ دندان شکن از طرف مردم باشید.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    30 3
    وقتی.مکفتید.تحریمها.یک.کاغذ.پاره.هست.که.بیماران.بدون.دارو.بودند.تمام.بدبختیها.اثار.ان.زمان.می.باشد.شماهم.زاتو.نشان.دادی.بای.بای.غزیزم
  • فرهاد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    22 3
    شما در زمان مسئولیت خود چه گلی به سر مردم زدید که الان منتقد دولت شدید.کمی به عقب برگردید وببینید چکار که نکردید.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    27 3
    شالاتن.بازی.دیکر.تمامشده..کاری.کرده.بودید.که.مردم.ایران.را.به.چشم.بد.می.دیدن.مردم.جوب.کارهای.شما.رامخورند
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    24 2
    از دوستان پاکدست شما در دولت قبل که مجرم شناخته شدند چه خبر؟ چرا آنوقت داد از برباد رفتن ارزشها نزدید؟
  • حسین IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    وافعاااااااااااااااااا اخه اصلا کلاس شما به چی میخوره که اظهار نظر میکنی ؟؟؟؟؟ یه زمانی یه عده مردم گمراه و اشتباه کردن که شما ها بیرون اومدید حالا دیگه واقعااااا خودتون هم این رو فهمیدید پس جون عزیز ترین نون خیلی باورتون نشه