گشایش صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک توسعه تعاون از آغاز به کار این صندوق در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سعید معادی، در آئین افتتاح صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک توسعه تعاون با اشاره به فرهنگ قرض الحسنه گفت: به واسطه شرایط اقتصادی موجود در کشور مولفه های مختلفی در این حوزه مطرح می شود که بی تردید بر یکدیگر اثرگذار هستند.
وی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر جامعه بهعنوان آثار اجتناب ناپذیر تحریم ها افزود: قیمت تمام شده پول در جامعه افزایش یافت و در شبکه های مختلف اجتماعی زنجیره پول از ارزش افتاد و با بالا رفتن تورم بین هزینه ها و تورم سازگاری ایجاد نشد و این امر موجب سوق یافتن پول از بازارهای پر ریسک و پر خطر به سمت بانک ها شد.
معادی فراموش شدن برخی از فرهنگ های اصیل در امر بانکداری را یک آسیب در اقتصاد کشور خواند و اذعان داشت: ما اگر دایه دار بانکداری اسلامی در جهان هستیم باید شاخص و تجلی این نوع بانکداری که همانا قرض الحسنه است، را بیش از پیش تقویت کنیم.
مدیر عامل صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک توسعه تعاون افزایش حساب های کوتاه مدت و بلند مدت در بانک ها را حاصل رکود در اقتصاد کشور خواند و گفت: در فضای رقابتی که بانک ها با ابزارهای مختلف به دنبال جذب منابع از سطح جامعه پرداخت سودهای آنچنانی بودند، بانک های توسعه ای همچون بانک توسعه تعاون که فلسفه تاسیس شان فرق دارد نتوانستند رقابت کنند.
وی ترویج فرهنگ قرض الحسنه را نیازمند یک بازمهندسی فرهنگی خواند و افزود: برای تحقق فرهنگ بانکداری اسلامی چاره ای جز تقویت حساب های قرض الحسنه و سوق دادن حساب های کوتاه مدت و بلند مدت به سمت حساب های جاری و قرض الحسنه نداریم.
معادی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون اولین بانک در کشور است که موفق شد مجوز صندوق قرض الحسنه پس انداز را از بانک مرکزی اخذ کند، افزود: این صندوق دارای هیئت امنا، مجمع عمومی و اعضای هیئت مدیره مجزا است.
وی در ادامه با تاکید بر حمایت از بخش تعاون افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون کشور حمایت از شرکت های تعاونی را یک رسالت اساسی برای خود می داند و در راستای تقویت قرض الحسنه چاره ای جز توجه ویژه به بخش تعاون ندارد؛ اگر چه در این مسیر به سایر بخش های اقتصاد کشور نیز بی توجه نیستیم.
مدیر عامل صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک توسعه تعاون اطلاع رسانی و تبلیغات اثرگذار را از مهمترین عوامل افزایش سهم قرض الحسنه در ترکیب منابع مالی بانک خواند و ابراز امیدواری کرد : با افزایش توجه همکاران بانک به مقوله قرض الحسنه در آینده نزدیک شاهد افزایش منابع مالی حساب های قرض الحسنه و به دنبال آن افزایش خیر و برکت برای اقتصاد کشور باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =