۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶

مهر نوشت: عضو شورای سیاستگذاری خودرو اعلام کرد: پژو غرامت قرارداد قبلی را به ایران می‌پردازد.

محمدرضا نجفی‌منش گفت: ایران چندین شرط را برای خودروسازان خارجی قرار داده که اگر بخواهند با خودروسازان داخلی شراکت کنند، حتما باید آن را بپذیرند. بر این اساس برای تولید خودرو در کشور، باید حداقل ساخت داخل ۴۰ درصد درنظر گرفته شده و ظرف مدت مشخصی به ۸۰ درصد برسد.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مبنای همکاری مشترک خودروسازان خارجی با ایرانی‌ها نباید بر مبنای واردات CKD باشد بلکه حتما باید ساخت خودرو به مفهوم واقعی در کشور صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس حداقل ۳۰ درصد از محصولاتی که در ایران تولید می شود، باید به بازارهای جهانی صادر شود و از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت در قراردادهای خارجی خودرو شرط کرده است که سرمایه‌گذاری برای ورود دانش فنی به کشور باید صورت گیرد.

به گفته نجفی‌منش، هر شرکت یا کشوری این شرایط را بپذیرد، از نظر ایران واجد شرایط برای همکاری است و ما فرش قرمز هم برایش پهن می‌کنیم.

وی در خصوص مذاکره با خودروسازان آمریکایی نیز گفت: هیچ مذاکره‌ای با خودروسازان آمریکایی در جریان نیست و برای کشورهای آسیایی نیز این شرایط عمومی را قرار داده‌ایم که اگر آن را بپذیرند، حاضر به همکاری با آنها هم هستیم.

نجفی‌منش در ادامه در خصوص قرارداد پژو که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به امضا رسید، گفت: پژو تمام شروط ایران را پذیرفته و هم قرار است داخلی‌سازی قطعات را صورت دهد و هم پذیرفته که صادرات را بپذیرد، حتی در مورد صادرات، پژو این قید را هم گذاشته که اگر صادرات کمتر از میزان مشخص شده در قرارداد باشد، به همان میزان تولید هم کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: پژو هم در بازار ایران منفعت دارد و در این بازار هم آنها سود می‌برد و هم ما منتفع می‌شوند؛ همه این منافع به صورت مشترک دیده شده است؛ در نهایت قرارداد به نحوی انجام پذیرفته است که ایران‌خودرو هم به عنوان طرف ایرانی، منافع خود را از اجرای این پروژه تولید مشترک ببرد.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پژو به ایران غرامت می‌پردازد و خسارت نیز جبران شده است، بنابراین پژو تمام شروطی را که ایران گذاشته، پذیرفته است و قرار هم هست رقمی که به عنوان خسارت پرداخت شده است، به طور کامل به ایران پرداخت شود.
22539

کد خبر 506242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلم دور RO ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    21 3
    عمرا اگر فرانسوی ها غرامت بپردازند. کشوری که خون آلوده به ما داده هیچ جوره قابل اعتماد نیست. کاش می رفتیم سراغ بنز
    • بی نام US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      5 3
      پژو تهدید به افشاگری کرده بود. مجبور شدن با پژو قرارداد ببندن به عنوان باج.
  • محمد IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    19 1
    با سلام من خواهشم از خودروسازان خارجی اینه که اگه میخان بیان ایران 100 درصد محصولات را خودشون بسازن و ما را از دست ایران خودرو سایپا نجات بدن و گر نه تا دنیا دنیاست باید توی جاده ها تلفات بدیم
  • علی یوسفی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    3 12
    انگار بنز ارزونه که بخریم صد رحمت به پژو لا اقل همه می تونند بخرند از آشغاهای چینی بهتره نمی دونم بعضی ها چه منفعتی تو چین و کره دارند که به پژو گیر می دن
  • اشکان IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    7 1
    دلشون خوشه منافع خودشونو فقط میبینن پژو یا هر شرکت فرانسوی کلا فقط ثابت کردن که به فکر منافع و سود بیشتر خودشون هستند ولی اگر وجدان داشتند اجازه نمیدادند محصولاتشون تو ویرانخودرو وسایپا به آشغال تبدیل بشه مثل ژاپنی ها که اجازه نمیدهند کاش ما هم یک کمی از ژاپنی ها یاد میگرفتیم.
  • اکرم یاوری IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    4 2
    واقعاً فکرش بکنید پژو داره برمی گرده اونم با محصولات جدید مثل 308 ما لااقل می دونیم پژو چیه به قول دوستمون از آشغالهای چینی کره ای که بهتره اروپایی دیگه خدا کند چرخش بگردد
    • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      3 1
      پژو 308 رو نمیاره از رده خارجهاش رو میاره.