ایرنا نوشت: نمایندگان پارلمان ملی عراق در واکنش به اظهارات غیر دیپلماتیک سفیر تازه کار عربستان سعودی در بغداد علیه تشکیلات داوطلب مردمی معروف به 'الحشد الشعبی'، در حال جمع آوری امضا برای اخراج 'ثامر السبهان' از عراق هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس فراکسیون 'الصادقون' در پارلمان ملی عراق روز چهارشنبه گفت که تاکنون ائتلاف ملی بزرگترین فراکسیون پارلمان که دولت را در اختیار دارد ، 80 امضا برای اخراج سفیر عربستان از عراق جمع اوری کرده است.
'حسن سالم' از اعضای فراکسیون ائتلاف ملی به خبرنگاران در بغداد افزود که هیات رییسه پارلمان ، درخواست ائتلاف ملی را به کمیسیون روابط خارجی برای پیگیری موضوع واگذار کرده است.
از طرفی خانم 'ابستام الهلالی' از فراکسیون 'ائتلاف دولت قانون' یکی از دیگر از گروه های پارلمانی عضو ائتلاف ملی گفت که این امضاها به خاطر اهانت سفیر سعودی به الحشد الشعبی و زیر پا گذاشتن عرف دیپلماتیک صورت گرفته است.
وی تاکید کرده است که باید السبهان به خاطر این اهانت ها از عراق اخراج شود.
وزارت خارجه عراق در 24 ژانویه گذشته بطور رسمی به اظهارات السبهان به خاطر اهانت به تشکیلات داوطلب مردمی اعتراض کرده و او را به وزارت خارجه فراخواند.
السبهان در اولین ظهور تلویزیونی خود در عراق اخیرا از الحشد الشعبی به عنوان 'ملیشیای شیعی' یاد کرد و گفت این گروه مسلح فاقد مقبولیت عمومی است.
ریاض بعد از 25 سال قطع روابط ، اخیرا روابط خود را با اعزام ثامر السبهان به بغداد از سرگرفت و به اعتقاد احزاب و شخصیت های سیاسی عراق، ثامر السبهان که دارای پیشینه امنیتی است، از همان ابتدای ورودش ، اسباب تنش آفرینی شده است.
پیش از اعتراض نمایندگان به معرفی السبهان به عنوان سفیر عربستان در عراق، مردم عراق متعاقب اعدام شیخ شهید نمر باقر النمر ، نسبت به حضور سفیر سعودی در بغداد اعتراض کرده و خواستار بسته شدن سفارت عربستان در عراق شده بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    54 5
    واقعا عراق الان جنگه و یک سوم عراق دست داعشه. ولی باز هم اینقدر قانونی عمل می کنند به جای اینکه سفارت آتش بزنند.
  • کوروش A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    44 5
    نمایندگان دلواپس مجلس ما بعد از حادثه منا تو چه فکری بودند؟؟؟؟
  • ناشناس A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    3 0
    هنگامی که به دو نوجوان هموطن ما در فرودگاه جده تعرض شد دم نزدیم سپس کشتار حجاج ایرانی در منا اتفاق افتاد باز هم سکوت کردیم و امضایی جمع آوری نشد و بعدا"در بدترین زمان ممکن و به بدترین روش اعتراض خود را به گوش عربستان رساندیم و تبعات منفی بین المللی آن را بجان خریدیم