دو واحد مرغ تخمگذار و گاو داری 100 راسی در پلدختر به بهره برداری رسید

در سومین روز از دهه فجر دو واحد ، مرغداری مرغ تخمگذار 30 هزار قطعه ای و گاو داری 100 راسی روستای سراب حمام پلدختر با حضور معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان ، امام جمعه ، فرماندار پلدختر و جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین در پلدختر ، ناصر نجیب زاده معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها اظهار داشت : به مناسبت ایام دهه فجر ، بیش از 380 واحد طرح در حوزه های آب و خاک و دام ، باغبانی و زراعت با سرمایه گذاری بیش از 430 میلیارد ریال در جهاد کشاورزی استان لرستان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .
وی افزود: در حوزه زیر بخش دام جهاد کشاورزی استان از مجموع 100 واحد با اشتغالزایی 380 نفر فعالیت دارند که بیش از 27 واحد آن با اشتغالزایی 120 نفر و سرمایه گذاری بیش از 230 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد .
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد : در دهه فجر امسال میزان 6 هزار تن تولیدات دام و طیور با سرمایه گذاری انجام شده در حوزه جهاد کشاورزی استان در زمینه تولید شیر ، گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ استحصال خواهد شد .
وی عنوان کرد: در این ایام جهاد کشاورزی استان 6 واحد پروار بندی گوساله که خاص این موضوع است جهت تولیدات دامی سرمایه گذاری شده و افتتاح می شود
نجیب زاده به طرح های افتتاحی امروز در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: پروژه پروار بندی 100 راسی گاو در روستای سراب حمام پلدختر با میزان چهار میلیارد و 800 میلیون ریال و کل سرمایه به مبلغ پنج میلیارد و 760 میلیون ریال از منابع تسهیلات بانکی سرمایه گذاری شده است
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و چهار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد: در ایام الله دهه فجر ، یکی از واحدهای اقتصادی زیر بخش دام جهاد کشاورزی استان با تولید حدود 45 تن گوشت مورد بهره برداری قرار می گیرد .
نجیب زاده اظهار داشت: در استان لرستان در مجموع 10 واحد مرغداری مرغ تخمگذار وجود دارد که متاسفانه در سال های گذشته در این بخش سرمایه گذاری کم صورت گرفته اما در یکی ، دو سال اخیر ، روند سرمایه گذاری به شکل مطلوبتری صورت گرفته است، به طوری در ایام الله دهه فجرامسال بیش از چهار واحد ظرفیت جدید به این ظرفیت ها اضافه می شود .
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در گذشته مجموعه 10 واحد با 325 هزار قطعه بامیزان 6 هزار و 200 تن تخم مرغ تولید استان بود که این میزان کمتر از یک درصد سهم کشوری است که این چهار واحد اضافه شده 180 هزار قطعه ظرفیت جدید ایجاد می کند و بیش از دو هزار و 800 تن به ظرفیت قبلی استان اضافه می شودکه امیدواریم این روند تداوم بیش تری داشته باشد .
نجیب زاده اظهار داشت: این طرح با ظرفیت 30 هزار قطعه با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال در سال 91 مصوب شد ولی به علت تاخیر در تصویب و اجرا و در اثرمواجه شدن با تغییرات نرخ ارز ،اعتباری که از محل منابع استفاده می کرد قطع شد و به ناچارخود صاحب طرح با سرمایه گذاری هشت میلیارد ریال آن را تکمیل کرد .
وی این طرح را با توجه به برنامه های دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و وزیر در توسعه صادرات یکی از طرح های بسیارخوب با بازده اقتصادی بالا اعلام کرد و افزود: با توجه به این که تخم مرغ دو کشور همسایه افغانستان و عراق را کشورما تامین می کند این طرح به واسطه این صادرات رونق خوبی خواهد داشت

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =