ایرنا نوشت: سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد به زودی با تحویل 2جنگنده جدید پیشرفته از نوع اف 16 به ارتش عراق ، شمار جنگنده های اف 16 نیروی هوایی عراق به شش فروند افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'استیون وارن' سخنگوی نیروهای ائتلاف علیه تروریست های تکفیری در بغداد شب گذشته گفت: ما از مشارکت آنها ( جنگنده ها) در عملیات بعدی علیه داعش استقبال می کنیم.

ارتش عراق درخواست خود برای خرید 36 جنگنده اف 16 را در چارچوب قرار دادی قبل از اشغال مناطق گسترده ای از عراق توسط داعش، مطرح کرد.

این جنگنده ها جهش ویژه ای برای نیروی هوایی ارتش عراق محسوب می شد ؛که هیچ هواپیمایی به جز هواپیماهای نوع 'سیسنا کراوان' و 2جنگنده روسی قدیمی 'سو 25' ندارد.
بغداد چندین بار از دریافت نکردن فوری جنگنده ها شکایت داشت اما نابسامانی اوضاع امنیتی در عراق این عملیات را بازهم به تاخیر انداخت.
چهار جنگنده اف 16 نیز در ژوئیه ( تیر) گذشته وارد عراق شد وعملیات خود علیه تروریست های تکفیری را در سپتامبر ( شهریور) آغاز کرد.

وارن افزود: باید بگویم عراقی ها از این هواپیماها در طول جنگ علیه داعش استفاده می کنند وخلبانان عراقی در آمریکا آموزش می بینند.
وی تاکید کرد:دریافت هواپیماها همزمان با عملیات آموزش خلبانان عراقی صورت می گیرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق تیر ماه گذشته از ورود جنگنده های اف 16 به عملیات آزاد سازی الانبار خبر داده بود.
گروه تروریستی داعش از تابستان سال گذشته تاکنون بخش هایی از شمال و غرب عراق را اشغال ومرتکب جنایات زیادی شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =