ستاره اسکندری که در سال 88 بیشتر با تئاتر همراه بود، از خواندن رمان «کافکا در کرانه» لذت برده و آن را رمان انتخابی خود در سال گذشته می‌داند چرا که معتقد است این رمان زندگی انسان‌ها را یک تقدیر تعیین شده دانسته که راه فراری از آن وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون که در سال 88 بیشتر با هنر تئاتر زلف گره زده بود، با بیان اینکه نوروز را همیشه به واسطه نوشدن دوست داشته و برایش همواره یادآور تولد است، در مورد بهترین کتابی که سال88 خوانده گفت: رمان «کافکا در کرانه» اثر مورکامی نویسنده ژاپنی با ترجمه مهدی غبرایی را دوست دارم.

وی اضافه کرد: این رمان، به زندگی آدم‌ها به عنوان یک مساله تقدیری می‌پردازد و می‌گوید که زندگی آدم‌ها یک جریان تقدیری است و هرقدر بخواهید از آن سرباز بزنید، باز هم گرفتار آن خواهید شد.

شایان ذکر است، «کافکا در کرانه» نوشته هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی و نامزد جایزه ادبی نوبل، پاییز 88 روانه بازار کتاب ایران شد. «کافکا در ساحل» معروفترین رمان موراکامی است. این کتاب در سال 2002 نوشته و در سال 2005 به زبان انگلیسی ترجمه شد. ترجمه انگلیسی این رمان در سال 2006 جایزه پن-بوک را از آن خود کرد و البته در سال 2005 میلادی، نشریه نیویورک تایمز از «کافکا در ساحل» به عنوان یکی از 10 کتاب برتر سال نام برد. البته دو ترجمه فارسی دیگر نیز از این کتاب به بازار نشر ایران عرضه شده که توسط آسیه و پروانه عزیزی و گیتا گرکانی از سوی انتشارات بازتاب‌نگار و کاروان منتشر شده اند. این کتاب را انتشارات نیلوفر با قیمت 8500 تومان روانه بازار نشر کرده است.

...........................................................

سایر پیشنهادها را در اخبار مرتبط بخوانید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =