معاون سینمایی وزیر ارشاد در سال گذشته بیشتر وقتش صرف مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس و خاطرات انقلاب شده و از میان آنها، کتاب «دا» را بسیار دوست دارد، او این کتاب 800صفحه‌ای را طی 3 روز خوانده و بسیار مجذوبش شده است.


جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرآن‌لاین گفت: در سال 88 کتاب هایی را درباره دفاع مقدس و تاریخ انقلاب مطالعه کرده ام و به علت گرفتاری های بی شماری که در حیطه کاری وجود داشت، نتوانستم در حوزه های دیگر مطالعاتی داشته باشم.

وی کتاب هایی چون «دا»، «بابانظر» و «خاطرات عزت شاهی» را مطالعه کرده و کتاب «دا» را بسیار دوست دارد، او این کتاب نسبتا قطور را طی سه روز خوانده و بسیار مجذوبش شده است.

شمقدری همچنین در این گفتگو اعلام کرد که کتاب های «رضا رییسی» درباره حضور زنان در عرصه جنگ تحمیلی را نیز جزء بهترین کتاب هایی می داند که طی سال88 مطالعه کرده و معتقد است نویسنده، حضور زنان را بسیار خوب به تصویر کشیده و تاثیر بسزای زنان را در دوران دفاع مقدس و شرایط حساس جنگ به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

وی معتقد است: باید به مطالعه عادت کنیم و تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای آشتی با کتاب است، نباید این فرصت را از دست داد، چرا که می تواند بهانه ای شود برای انس ما با کتاب.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد، مطالعه کتاب های خاطرات جنگ و به خصوص کتاب های «دا»، «بابانظر» و «خاطرات عزت شاهی» هر سه از انتشارات سوره مهر را در ایام تعطیلات نوروز به همه توصیه می کند و می‌گوید: چنین کتاب‌هایی ابزاری مناسب برای حفظ و نگهداری تاریخ معاصر انقلاب هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =