سخنگوی سازمان سنجش از تشکیل جلسه برای بررسی رای دیوان عدالت اداری در لغو تاثیر 25 درصدی معدل در کنکور خبر داد.

زهرا مهاجری: در راستای لایحه سنجش و پذیرش دانشجو، یکی از ضوابط تعیین شده تاثیر 25 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور بود که این ضابطه در کنکور 93 و 94 هم ادامه پیدا کرد. این اتفاق که در راستای حذف تدریجی کنکور افتاده اعتراضات زیادی را در پی داشت.

صدای این اعتراضات هر بار چند ماه قبل از کنکور و چند ماه بعد از کنکور بلند می شد و کنکوری های بخت برگشته وقتی می دیدند فایده ای ندارد، سرنوشتشان را می پذیرفتند و آرام می گرفتند. اما به یکباره با پیگیری قانونی یک فرد، این تصمیم قطعی لغو می شود و تاثیر 25 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور با رای دیوان عدالت اداری باطل می شود.

خبری که کمیته سنجش و پذیرش دانشجو را شوکه و کنکوری ها را خوشحال و امیدوار می کند این است: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بند دوم مصوبه شورای سنجش مبنی بر تاثیر ۲۵ درصدی معدل سال سوم متوسطه در کنکور برای داوطلبانی که طی سال‌های ۸۴تا ۹۲دیپلم گرفته‌اند را مغایر قانون دانست وابطال کرد.

گویا فرد شاکی «فاطمه کریمی» نام دارد که آذر ماه سال 92 دادخواستش را ثبت کرده و در دادخواستش آورده که: « بر اساس ماده ۲ و ماده ۱۰ قانون سنجش و پذیرش دانشجو، می باید از سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ شورایی تحت عنوان شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل شود و مورد میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تصمیم گیری کند. همچنین طبق ماده ۱۱ این قانون مقرر شد تا قبل از تاریخ اجرای این قانون، یعنی قبل از شروع سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ شیوه برگزاری کنکور همچنان بر اساس قانون مصوب مجلس به تاریخ نهم آبان ماه سال ۸۶ باشد و بعد از آن این قانون لغو و قانون جدید اجرا شود. از آن جایی که کنکور ۱۳۹۳ نیز در سال تحصیلی جاری (۱۳۹۳-۱۳۹۲) برگزار می‌شود باید بر اساس آخرین کارگروه ماده ۴ قانون مصوب سال ۱۳۸۶، سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به صورت تاثیر مثبت اعمال شود.»

در ادامه دادخواست آمده که وزارت علوم و سازمان سنجش از ماده 10 و 11 قانون سنجش و پذیرش تخطی کرده اند و دلایل تخطی هم آمده است.

در نهایت دیوان عدالت اداری با بررسی هایی که انجام داده این مصوبه را باطل کرده و فعلا قانون تاثیر 25 درصدی سال سوم در کنکور، کان لم یکن تلقی می شود.

اعتراض دانش آموزان به چیست؟

دانش آموزان دوره متوسطه که به کنکور نزدیک می شدند، همیشه به سه موضوع در مورد تصویب این قانون اعتراض داشتند.
عده ای که از کنکوری های سال های پیش هستند می گویند که آن زمان نمی دانستند قرار است معدل تاثیر داشته باشد و سرمایه گذاری چندانی روی امتحانات پایان ترم نداشته اند. اما الان به یکباره با این قانون مواجه شده اند و الان نمی دانند چه کنند.

دومین بحث، مربوط به استاندارد نبودن امتحانات نهایی است. بعضی از بچه ها معتقدند که برخی امتحان ها در شرایط استانداردی برگزار نمی شود و مراقبت های لازم صورت نمی گیرد. در حوزه های مختلف امتحانی این شرایط با یکدیگر متفاوت است و مثل کنکور نیست که به صورت یکپارچه و یک شکل انجام شود.

خیلی از داوطلب ها مسئله تقلب و راحتگیری مراقب ها را مطرح می کنند و می گویند خودشان شاهد تقلب بوده اند و این حق بقیه را تضییع می کند.

البته مسئله لو رفتن سوالات هم گاهی مطرح است که به قضیه تقلب دامن می زند.

سومین محوری که معترضان مطرح می کردند، بحث تصحیح امتحانات است. از انجایی که امتحانات تشریحی هستند و توصیفی، امکان اشتباه در تصحیح بسیار زیاد است. سختگیر یا آسانگیر بودن مصحح ها، خسته بودن و سرحال بودنشان و حتی شرایط روحیشان بر روی تصحیح برگه تاثیر می گذارد و باعث می شود شرایط یکسانی رقم نخورد.

البته اعضای کمیته سنجش و پذیرش دانشجو به هر کدام از این موارد پاسخ دادند و معتقد بودند هم امتحانات به طور استاندارد طراحی شده و هم برای حذف تدریجی کنکور، چاره ای جز این روش نیست. البته به این که دیکته نوشته شده غلط دارد هم معترف بودند و امید داشتند در سال های آینده اوضاع به مرور بهتر و بهتر شود.

سازمان سنجش هم که خودش را مجری قانون می داند موظف شد که مصوبه را اجرا کند. توکلی، سخنگوی سازمان سنجش در همین رابطه به خبرآنلاین گفت: بر اساس قانون حذف کنکور، کمیته ای تشکیل شد و قرار بر این شد که کارهای تخصصی روی آن انجام شود تا ببینیم چگونه برنامه ریزی کنیم که به قانون حذف نزدیک بشویم. کمیته به این نتیجه رسید که سوابق تحصیلی داوطلبان تجربی، ریاضی، انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خودشان را از سال 84 تا 93 اخذ کرده اند، و امتحاناتشان کشوری برگزار می شود، در کنکور تاثیر 25 درصدی داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی اولیه، ابتدا این تاثیر، تاثیر مثبت بود یعنی چنانچه نمره باعث بهتر شدن نتیجه کنکور می شد، این 25 درصد اعمال می شد و اگر تغییر ایجاد نمی کرد و یا پایین می آورد، اعمال نمی شد.

بر اساس مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که اعضایی مثل وزیر آوزش و پرورش، وزیر علوم، وزیر بهداشت، رییس دانشگاه آزاد، نماینده مجلس عضو کمیسیون آموزش، رییس سازمان سنجش دارد و در مورخ 23 مهرماه 92 برگزار شد، بنا بر این شد که کلیه دیپلم های نظام جدید متوسطه ریاضی، تجربی و انسانی که دیپلم نظام جدید را بین سال های 84 تا 93 اخذ کرده اند و امتحان سال سومشان به صورت سراسری باشد، مشمول سوابق با تاثیر قطعی 25 درصد بشوند.

سازمان سنجش: هنوز تصمیمی گرفته نشده

خبر ابطال تاثیر 25 درصدی معدل سال سوم در کنکور آن قدر ناگهانی بود که هنوز مسئولین کمیته سنجش و پذیرش دانشجو برای آن تصمیمی نگرفته اند.

توکلی، سخنگوی سازمان سنجش دراین باره به خبرآنلاین می گوید: به هر حال کمیته سنجش و پذیرش که مسئولیت این کار را به عهده دارد این قانون را دنبال کرده و به سازمان سنجش اعلام کرده که آن را اجرا کند.

او ادامه می دهد: ما هم مجری مصوبات قانونی هستیم و هر تصمیمی که گرفته بشود، ناچاریم آن را اجرا کنیم.

توکلی از تشکیل جلسه ای برای بررسی این مسئله خبر می دهد و می گوید: احتمالا امروز بررسی ها شروع شود و دکتر خدایی به عنوان دبیر و سخنگوی شورا احتمالا مطالبی را مطرح خواهند کرد.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش این قانون تصویب شده و لغو اجرای آن نیازمند بررسی و راهکارهای قانونی است.

این که سرنوشت کنکوری های سال 95 به بعد چه می شود هنوز معلوم نیست و البته احتمالا اعتراض کنکوری های سال 93 و 94 که از تاثیر مستقیم معدل ضربه خورده اند هم بلند شود که اگر قرار بود این قانون لغو و مصوبه باطل شود، چرا با سرنوشت آن ها بازی شد؟

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 143
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پشت کنکوری بدبخت DE ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    اگر لغو کنن باید کنکور ما هم درست کنن. حالا که ما قبول نشدیم بخاطر معدل بدمون اینجوری کردن؟ حق ندارن
    • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      یعنی شما میگید اگر اشتباهی رخ داد وعده ای ضرر دیدند باید آن اشتباه ادامه پیدا کند تا همه ضرر بببنید وشما عدالت را درضرر همگانی می بینید؟با این طرز تفکر میخوایم از کشور های غربی برنیم جولو؟
    • ناشناس IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      96 21
      اوه اوه بچه زرنگه پشت کنکور مونده
    • حبیبا A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      112 6
      من ک چشمم آب نمیخوره، خواهش میکنم هر چه زودتر تکلیف ما رو مشخص کنید اولش ک گفتید ترمیم معدل الان میگید کلا لغو مردم از بس استرس کشیدم واسه کنکور و حاشیه هاش خبرو خوندم از خوشحالی اشکم دراومد ولی الان باز استرس دارم چون میدونم صبح پا میشم میبینم دوباره این هم لغو شده و الکی این همه دلخوش شد هر تصمیمی که میخواید بگیرید هر چه زودتر اعلام کنید
    • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      خداوکیلی ایول داری خانم کریمی. بزن دس قشنگرو
    • تتت A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      71 15
      خوب شد لغو كردن به نفعه همه هست چه خوب كه يبار به فكر همه شادن ايول
    • امیر A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      19 54
      ببخشیدا.تا اونجا که من میدونم معدل بیشتر تاثیر مثبت داشت تا منفی.در ضمن نهایتا 6 درصد اختلاف بدلیل شرط معدل چی میکرد؟قراره با 6 درصد معجزه بشه و شما مجاز شین؟؟؟
  • نیما A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    واقعا دست مریزاد به خانم فاطمه کریمی ، تو این سیستم تونستن بالاخره حذفش کنن ، آفرین به پشتکارت
    • بی نام A1 ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      30 6
      دیوان عدالت اداری لطغا تاثیر معدل در کنکور ارشد را هم بردارد که بساط کنکور ارشد هم دست کمی از سراسری ندارد...
    • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      14 2
      لایک
    • آآ IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
      3 20
      دیسلایک
  • مریم A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    برای 95 لغو کنید دیگه چه گیری افتادیم از اول هم قانون مسخره ای بود چهل سال مردم دارن کنکور میدن چی شد با همین کنکور ملت دکتر و مهندس و وکیل و.....شدن فقط کنکور استرس داره امتحان نهایی که بدتره کنکور دست کم یک روزه نهایی چی . هر کاری میکنین زودتر بگین به نظرم باید لغو شه اخه شاید کسی 88 دیپپلم گرفته اون موقع از این قانون ها نبود محض رضای خدا کمی برنامه داشته باشید کم استرس کنکور هست این مسخره بازی ها هم اضافه شده یک بار میگید تاثیر مستقیم هست یک بار مثبت یک بار میگید امتحان نهایی دوباره میگیریم اسم هم درست میکنین ترمیم معدل اگه طرح بدی هست جمعش کنید بره دیگه .اخه چه طور می تونین امتحان تشریحی بگیرین وقتی هر معلمی یک جور تصحیح میکنه خدایا پناه بر تو
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    ما پارسال سوم بوديم و مدرسه قصد داشت با ما تستي كار كنه ولي زماني كه تاثير عميق معدل روي نتيجه كنكور ٩٣ ديديم مدرسه و معلما و كادر تصميم گرفتيم كه در سال سوم خودمون رو به سمت كسب معدل ببريم و برنامه هاي تستي رو لغو كنيم كه اين كارو كرديم و تلاش مضاعفي رو براي كسب معدل بالا انجام داديم برسي چندين و چندباره كتاب و حتي خواندن مطالب پيچيده و دشوار اثباتي كه صرفا در امتحان تشريحي كاربرد دارند يا اينكه براي هر درس ٤٠ دوره نهايي خل كرديم تا با كليد ها آشنايي كامل داشته باشيم و هيچ مصححي نتونه ايراد بگيره و توانستيم معدل بالا كسب كنيم و هميشه خوشحال بوديم كه به خاطر پيروي از اين قانون نكته اي مثبت داريم حالا مدارسي كه سال قبل سوم را تستي كار كردند تا ديروز متضرر بودند و امروز به نفعشان شد واقعا چرا؟
    • مجید A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      96 54
      این جملات فصیح و بلیغ شما در حد دانش آموز دبیرستانی نمیتونه باشه ؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      62 24
      دوست عزيز مجيد باور كنيد كه من پارسال سوم بودم امسال پيش و اين جملات از خودم هست حالا فصاحت و بلاغتش رو ديگه نمي دونم
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      41 7
      کي تستی کار کرده اخه عزيز.همه مدارس مثل شمان دسگه.
    • بی نام RO ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      18 62
      ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺎ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﺍﻓﻘﻢ . ﺑﻪ ﻣﺎ ﮐﻪ ﮐﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺧﻮﻧﺪﯾﻢ ﻇﻠﻢ ﻣﯿﺸﻪ
  • کنکوری DE ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    از دیوان عدالت شکایت دارم کجا باید برم؟
    • nam A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      چون تو از اون دسته دانش اموزایی هستی که با تقلب تونستی معدلت رو بکشی بالا ولی من اون موقع تصادف کردم همه امتحانا رو افتادم و چوب اتفاقی رو دارم میخورم که خودم هیچ تقصیری رو نداشتم و با اون تاثیر معدل مسخره 2ساله دارم کنکور میدم و به خاطر اون معدلم نمیتونم قبول بشم...خدا به خانم کریمی عزت بده .
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      61 72
      آقايي كه تصادف كردي ممكن بود روز كنكور تصادف مي كردي من قبول دارم بايد يه جاي جبران معدل باشه ولي اينكه قانون كنن و ما بريم تشريحي بخونيم سومو بعد بگن باطله هم ظلمه
    • مریم A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      78 13
      نه این دوست عزیزمون تقلب کرده نه nam اشتباه میکنه ولی خب اگه کسی درس خوانده نباید ناراحت باشه دست کم خیالش از سال سوم در کنکور راحت هست اشکال از سازمان سنجش هست از اول هم معلوم بود این طرح اشکال داره نباید اجرایی میشد
    • بی نام DE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      34 19
      تو از کجا می دونی من تقلب کردم؟ فقط می خوام تکلیفمو بدونم برای سال دیگه. هرروز یه تصمیم نمی شه که.
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    این همه استرس وزحمتی که پارسال کشیدن چی میشه با سطح امتحانی که بعضی هاشون در حد کنکور بود حالا که ما معدل خوب اوردیم باید حذف بشه ؟جواب زحمات ما پس چی میشه؟
    • مهدی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      20 5
      کجاش در حد کنکور بود؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    من معدلم كتبيم تاكيد مي كنم كتبيم يعني هموني كه نهايي ومدرسه دخالت نداره شده ١٩/٩٠ حالا با اين راي خيلي از رقيب هاي من كه سومي رو كه طبق قانون بايد رو نهايي تمركز مي كردند و نشستند تست زدند و نهاييشان را خراب كردند و من تا امروز در آن ٢٥ درصد نسبت بهشان برتري داشتم يكشبه و با اين تصميم نه تنها برتري خود را از دست دادم بلكه متضرر هم شدم كه چرا سال سوم نشستم و اينهمه تشريحي و اثباتي اي كه هيچ فايده اي در تست نداشت رو خوندم و به جاي آنكه اجر زحماتم را در مطالعه تشريحي دوروسي مثل هندسه و ديني بگيرم ناگهان مي گويند باطل است و برويد من همقبول دارم كه قانون تاثير ايراداتي داشت اما چون تاثير آن را ديدم جوري خواندم كه هيچ مصحح خسته و بي سوادي هم تنواند ايراد بگيرد حالا حق من كجاست؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    74 20
    عجب فقط میخواستید با سرنوشت ما بازی کنید؟ جواب یه عمر و آینده ما که خراب شد را کی باید بده؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    60 14
    خیلی خوبه برای کسایی که معدلشون رو خراب کردن.ولی بدشد برای اونایی که خوب دادن.حداقل دیگه همه دریه سطح کنکور میدن
  • امیر A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    84 9
    خلاف قوانین عمل کردین باید لغو بشه این قانون مزخرف من خودم هزار مورد دیدم ک حتی خود مراقب تقلب میرسوند
  • رضا A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    67 8
    در کل دوستانی که معدل های خوب دارن تاثیر مثبتش رو خواهند دید.امتحان نهایی در سراسر کشور به یک سطح برگزار نمیشه.تاثیر قطعی یا مستقیم یک ظلم آشکار در حق دانش آموزان بود.
  • فرهاد A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    72 11
    درودبر فاطمه کریمی و دیوان عدالت اداری کسایی که معدلتون بالاس بفرمایید این گوی و این میدان الان کنکور بدین ببینم چن مرده حلاجین شما که 20شدی قاعدتا پایت خوبه و نباید نگران تاثیر معدل باشی چون بلدی درسا بعدشم لازمه کنکور خوب بلد بودن تشریحی خوبه وختی تشریحیت خوب باشه دیگ مفاهیم میفهمی یکم تست بزنی تمومه پس الکی بهونه نیار کنکوری ک امکان تقلب توش تقریبا صفر برعکس نهایی که پر از تقلبه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    40 7
    خدا رو شکر
  • محمد A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    56 3
    یعنی استرسی که من برای تاثیر معدلم برای کنکور داشتم امسال واسه خود کنکور نداشتم.خدایا تو به بنده های گناهکارت چندبار فرصت میدی حالا ما که گناهی نکردیم اینا به ما فرصت نمیدن
    • بی نام A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      13 3
      واقعا باهات موافقم منم دقیقا همینطور بودم
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    46 10
    چند سال پیش رحمانی نامی که معدلش 13بود کنکور خواند وتک رقمی شد با این قانون مسخره آیا چنین چیزی الان ممکنه؟ قبلا دانش آموزان تنها درسال آخر فشار درسی را حس میکردن اما با این قوانین خنده دار دانش آموز از اول دبستان باید به فکر کنکور ودانشگاه باشدباتوجه به اینکه میخواهند درهمه پایه ها نهایی برگزار کنند
    • امید A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      40 4
      کنکود راه جبران داشت و این بود که شخص بارها میتونست کنکور امتحان بده.ولی من من بدبخت که روز اول امتحانات نهایی تصادف کردم و با صورت خونی رفتم سر جلسه و اخرش سر جلسه بیهوش شدم. روزای بعدش هم با سر پانسمان شده میرفتم و با اونکه دانش اموز نخبه ای بودم ولی معدلم شد پونزده.من نمیگم این اتفاق برای کنکور برای کسی نمی افته ولی میتونه بخونه و سال بعدش قبولشه ....یا ایها الناس من چطور این مصیبتو جبران کنم؟؟؟؟؟؟؟؟فاطمه کریمی بقران مجید از همه ی مردا مردتری .... .قانون مزخرف حذف کنکور باید باطل بشه و گرنه به ولای علی مرتضی میرم جلوی مجلس خودمو آتیش میزنم. یه عده به اصطلاح کارشناس مجلس با این قانون مزخرفشون آینده من رو نابود کردن می فهمید آینده من رو ....آینده ای که راه جبرانی واسش نذاشتن
  • منا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    34 8
    من با حذف تاثير معدل موافقم. تا وقتي يه سيستم جامع درست براي برگزاري آزمون نهايي و همچنين تصحيح اوراق امتحاني نباشه آش همين آش و كاسه هم همين كاسه اس. معلومه كه نبايد معدل رو تاثير داد چون نمرات معدل براي دروس تشريحي و بعضا اعمال سليقه در تصحيح و تقلب در زمان امتحان و... وجود دارد كه باعث ميشود به نوعي تبعيض و عدم اجراي عدالت در صورت اعمال ٢٥ درصدي آن اتفاق بيفتد. من با تاثير مثبت معدل در كنكور موافقم
  • فائزه A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    26 8
    سلام.واقعا قانون بی ثباتی بود من بخاطر این قانون فعلا یک سال جامانده ام و حالا هم من که دیپلمم را سال93گرفته ام تکلیفم چیه؟نوشته شده کسانی که دیپلمشان را سال8492اخذ کرده اند این قانون برایشان ابطال است پس تکلیف من و کسانی که سال 93 دیپلممان را گرفته ایم چیه؟لطفا ما را هم مشمول قانون ابطال تاثیر 25درصدی معدل بر کنکور قرار دهید تا عدالت برقرار باشد
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      22 11
      شما با این طرز نوشتنت همون بهتر که قبول نشی
    • بهار A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      8 7
      اره واقعا بايدبراى ماهم اين قانون و ابطال کنن گناه ما چيهشورشو دراوردن بااين قانون وضع کردنشون حالام ک دارن ابطالش ميکنن بايدحقوق همه برابرباشه.
  • مهدی عزیزی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 3
    سلام آقا این عکس خبرتون چرا داخل خبر نیست، کل انگیزه من واسه خوندن خبرتون عکس خبره هست یه متن خشک تحویل میدید.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    38 76
    فقط کسانی از این رای استقبال کرده اند که تنبل تر بودند و این ظلم به بچه های درسخون و زحمتکش است
    • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      62 9
      کسی که تنبل کنکور هم خوب نمیده پس نباید براشون مهم باشه.کسانی نگران شدند که با تقلب وخرید سوالات ومصحح ها نمره آوردند
    • ناشناس IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      49 17
      کسانی از این رای ناراحتند که با پارتی تمام نمرات را20می آوردند
    • فائزه A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      37 4
      نه اقای محترم این نظر شما کاملا اشتباه است من جز دانش آموزان مدرسه نمونه بوده ام ولی سال سوم دبیرستان در فرجه امتحانات نهایی یکی از عزیزانمو از دست دادم ایا پایین امدن معدل کتبی من دلیل بر تنبل بودن من است؟
  • مادر A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    38 4
    برای اعمال معدل در کنکور، امتحانات نهایی باید بصورت تستی برگزار شود،چون در امتحان تشریحی اعمال نظر شخصی دبیران در تصحیح ورقه ها زیاد است و حق دانش آموزان ضایع میشود. ثانیا تقلب در امتحانات نهایی بخصوص در شهرستانها بسیار زیاد است. برای اجرای هر طرحی باید اشکالات آن،بحداقل برسد، اما متاسفانه در کشور ما اول طرح را اجرایی میکنند بعد به فکر رفع اشکال میافتند، و این وسط آینده دانش آموزان تباه میشود. از مسیولین امر خواهش میکنم یا اعمال معدل را حذف کنید، یا امتحانات نهایی را تستی کنید.و مراقب از امتحانات را هم جدی پیگیری نمایید.
    • کنکوری DE ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      15 3
      خب حالا که اجرا شده برای ما باید چه کار کرد؟ بگذارید برای همه اجرا بشه که عدالت همینه
  • بی نام RO ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    36 12
    اگر درس خوان باشی هر بلایی که سرتان بیارن فرق نمیکنه البته بگم باز هم به ضرر بچه های درس خوان واقعی است انهایی که بازحمت درس را درست میخوانن نه انهایی که الکی نمره میگیرند
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      12 5
      كاملا موافقم اگه كسي درسخون باشه فرقي نميكنه تاثير معدل ٢٥ باشه ١٠٠ باشه يا صفر. در هر صورت حقش رو ميگيره و ميتونه رتبه خوب تو كنكور و دانشگاه خوب قبول شه. خيلي كم پيش مياد يكي معدلش ١٢ بوده بعد رتبه ٢ رقمي يا ٣ رقمي تو كنكور آورده باشه
    • محمد A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      6 1
      این درسته اما همه اینجوری نیستن ببینید کنکور فرصت جبران داره اما امتحانات نهایی نه من الان خودم با کنکور ۹۵ میشه سومین کنکورم ولی امتحانات نهاییمو هیچ کاری نمیتونم بکنم پارسال رتبه ۳۰۰۰ اوردم تقریبا در ورتی که اگه معدلم تاثیر داده نمیشد الان لااقل پزشکی بین ال میتونستم بخونم باید راه جبران باشه وقتی امتحاناتی تا این حد تو سرنوشتت تاثیر داره یا اینکه همون مثبت باشه
  • سپیده IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 3
    خب ما که 96 کنکور داریم یعنی معدل تاثیر نداره دیگه؟
  • امیرعلی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    11 15
    اونایی که تنبل بودن الآن میگن کسی که واقعا درس خوان بوده توی دادن کنکور مشکلی نداره اما اونی که عاقل میفهمه لغو قانون 25 درصد واقعا ظلم. یا باید اجرا نمیکردن یا حالا که اجرا کردن باید اجرا کنند.حیف اون همه درس خواندن ای کاش ما هم مثل بقیه به کارای دیگه مشغول میشدیم
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    5 6
    توروخدا فکری هم برای کسایی که ارشد دارنو میخوان دوباره تو کنکور پزشکی شرکت کنن بکنیییید. حداقل اجازه بدید تو دانشگاه ازاد پزشکی بخونن
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    11 15
    چون این قانون از قبل اعلام و دو ساله که اجرا شده، باید برای کنکور 95 هم اجرا بشه و رای دیوان عدالت در صورت پذیرش، از کنکور سال بعد اعمال بشه.
  • فاطمی نیا A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    12 16
    این همه دانش آموز تشریحی خواندندکه معدل دیپلم شان خوب شود ولی اگر بخواهید بگوییدبرای کنکور 95 بی تاثیر است کمال بی انصافی است خواهشمندم این خواب را برای سالهای دیگر ببینید واگرنه خیلی از درس خوانها درحقشان ظلم می شود.
    • محمد A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      11 1
      افرادی هم هستن که سالهای قبل دیپلم گرفتن یا مشکلی داشتن خوب نخوندن همه که مثل شما نیستن
  • بی نام US ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    10 3
    فقط همسالاي من و مشابه همسالامون گناه کرده بوديم .
    • زهرا A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      13 2
      منِ بیچاره چی بگم دوست عزیز، تو بگو منی که دیپلمم رو سال 86گرفتم و اون موقع حرفی ازین چیزا نبود، چه گناهی کردم که باید از تاثیر معدلم این چنین ضربه بخورم، در حق من ظلم نیییییییست؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      7 7
      شما سال 86 دیپلم گرفتی، هنوز داری کنکور میدی؟ بی خیال شو تو رو خدا
  • پری A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    12 12
    این همه درس خوندیم که حالا بخوان بگن حذفه...چه قدر بی معنی...یهو میگن معدل نهایی چهارم هم حسابه بعد یهو میگن هیچ کدوم حساب نیست...این چه وضعیه تکلیف ما رو روشن کنن خب...
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    16 24
    شما با آینده ی من بازی کردید ،شما من رو نابودم کردید با این تاثیر معدلتون،من حلالتون نمیکنم اگه تاثیر معدل برداشته بشه
    • سعید A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      12 9
      به جای اینکه انقدر پست بزاری برو درستو بخون ایندتووووبساز
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      5 5
      عادت میکنی عزیز حرص نخور زیاد
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      8 3
      باهوش تاثیر مثبت هنوز هست..کلا برنداشتن..تو خوب دادی تاثیرشو میزاره خودتو نکش
  • الهام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 4
    خدارو شکر با این تصمیمشون امید به بچه هایی دادن که معدلشون به دلایلی کم شده بود خیلیها بودن بخاطر اتفاقهای ناگواری که دردوران امتحانشون پیش اومده نتونستن نمرات خوبی بگیرن و با این شرط معدل ناامید بودن خدا خیرتون بده که این شرط معدل رو برداشتین با این تصمیمتون امید و انگیزه به بچه ها دادین واقعا شرط معدل بی انصافی بود اونم با این همه تقلبی که در جلسات امتحان و تصحیح اوراق وجود داره
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    4 3
    مسخره است.اگه شما ها تصمیم گرفتید درس بخونید تو کنکور مشخص میشه نه با خوردن حق دانش اموزای سخت کوش
  • محمد A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 3
    آقا تورو خدا مثبت کنین این سوابق رو به خدا عمرمون داره میره لااقل یه راه جبرانی بزارین نمراتی که تو سرنوشتت موثر هستن و هیچ راه جبرانی ندارن ظلم هستش تورو خدا واسه همین ۹۵ هم یه کاری کنین به خدا دو ساله پشت کنکورم امثال من هم خیلی هست
  • معترض A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 5
    یعنی چی واقعا؟؟یروز میگن تاثیر داره یروز میگن نداره گناه ما چیه کلی واسه نهایی خوندیم؟؟ حالا بر فرض 25 درصد سوم اعمال نشه امتحانای نهایی پیش دانشگاهی چی سرشون میاد؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 2
    سلام دوستان.من ی سوال داشتم.ینی منی كه دیبلممو تو سال 92/93كرفتم این تاثیر معدل واسم هستش یا حذف شده؟
  • کینگ A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 1
    این آموزش و پرورش خیلی خوب بود روز به روزم با این قانون های جدید بهترم میشه.جمع کنید تو رو خدا .حالا گیرم شریفم قبول شی چقد منابع جدید ان و چقد کار زیاد ریخته
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 3
    من الان سال سومم تکلیف ما الان چیستتتتتتتتتتتتتتت
  • مهندس A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    22 5
    دیوان مچرییییم خانم کریمی دمت گرم امید ب زندگیم بیشتر شد
  • ابطال عالي بود. A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 6
    من واقعا نميفهمم اين معدل ديگه چه ضيغه اي بود كه لحاظ شداصلا نبايد ميگذاشتن فقط برگذاري كنكور ملاك باشد فقط ديگه پز نداره معدل با حفظ كردنم وتقلبم ميشه اورد اصل دانش وفهم وتنها با كنكور قابل بررسي عدالت واقعي كسايي كه معدلتون بيسيسته اگه راست ميگيد باكنكور خودتونو اثبات كنيد نه با نهايي وضبط صوت دم ديوان عدالت گرم واقعا ديوان عدالت خسته نباشيد مچكريممممممم
  • z.r A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 7
    خیلی عالییی شد که برداشتن ..کلا از همون اولم قانون خوبی نبود..کسایی هم که میگن تشریحی خوندیم کسی که تشریحیش خوب باشه قطعا تستشم باید خوب باشه بعدم کنکور که تشریحی نبوده کلا کسی اگه واسه کنکور میخواسته بخونه باید تستم کار میکرده ..اونایی که میگن حلال نمیکنیم و این حرفا ..یعنی اگه درصدش نمیخواسته لحاظ شه شما نمیخوندی؟فرض کن الان درسای سومت رو قوی خوندی و خوب میتونی تو کنکور بزنی..در ضمن توی امتحان نهایی درصد تقلب خیلی بالا هست و حق بقیه ضایع میشه ..بازم ممنون
  • مهتا A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 5
    اونایی که میگید تشریحی خوندیم تشریحی نمیخوندی تست نمیتونستی بزنی همچین میگن زحمت کشیدیم انگاربقیه ...تاثیرمعدل کلا مسخرس توشهرای کوچیک اکثرابخاطر دبیران.....معدلا پایینه حداقل فقط تاثیرمثبت باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب به پیغمبرتاثیرمستقیم ظلمه درحق ۹۰کنکوریا
  • زهره A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 0
    بلاخره قطعیه؟واسه کنکور95اعمال میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هليا A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 3
    فكر كنم بهترین كار این باشه كه وقتی داريم تو كنكور ثبت نام ميكنيم يك گزینه ای موجود باشه بر مبناى اين كه آيا مايليد ثوابق تحصيليتون لحاظ بشود يا خير...اين جورى نه سيخ ميسوزه نه كباب...
  • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    15 12
    حذف شدن نهایی بی انصافیه من پارسال فقط نهایی خوندم بعضیا خواب الان حذف شدن خیلی بی عدالتیه
  • هليا A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 4
    بهترین كار این باشه كه وقتی داريم تو كنكور ثبت نام ميكنيم يك گزینه ای موجود باشه بر مبناى اين كه آيا مايليد ثوابق تحصيليتون لحاظ بشود يا خير...اين جورى نه سيخ ميسوزه نه كباب
  • غلام EE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    10 6
    باور نکنید این موضوع حقیقت نداره و شرط معدل به هیچ عنوان برداشته نمیشه
  • آریا IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 4
    یه سریا . نظر میدن میگن ما که وقت گذاشتیم تشریحی خوندیم پس این همه زحمت که کشیدیم چی . من دومین سال که کنکور میدم پارسال رتبم 3500 شد ولی موندم برای رتبه بهتر و امسال وضعیت درسیم خیلی بهتر شده تنها دلیلشم این بود که بجای حفظ یه سری فرمول تستی که سر کنکور هیچ کدومش یاد آدم نمیاد فقط راه تشریحی خود کتاب درسی رو استفاده میکنم و کتاب درسی رو خیلی دقیق بررسی میکنم . این عده که تفاوت خیلی زیادی بین تستی و تشریحی خوندن میزارن احتمالا رتبه ی خیلی خوبی نمیارن
  • دانیال IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    10 5
    خواهش میکنم از مسئولین که معدل رو تاثیر ندین التماستون میکنم. آخه این چه قانونی بود که اومد این همه سال مردم کنکور دادن چرا به ما رسید اینجوری شد؟¿ من سال 95 کنکور دارم خواهش میکنم لغوش کنین این جوونارو شد کنین. با سپاس.
  • sh A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 16
    واقعا عدالت نیست که این تاثیر برداشته شه.چون امثال من که زحمت کشیدن و نهایی خوندن و معدل بالا گرفتن زحمتشون بی جواب میمونه و با دانش اموزی که نهایی خواب بوده یکسان در نظر گرفته میشن.و برای کسایی که در دوره امتحان نهایی مشکلی براشون پیش اومده سیاست ترمیم معدل در نظر گرفته شده.حالا یه عده انقدر راحت طلب هستند که زحمت جبران کم کاری هاشون رو به دوش نمیگیرن خواهان لغو قانون تاثیر معدل هستند.و جالبه که به بقیه هم تهمت تقلب میزنن.دوست عزیز وقتی من برای امتحان نهایی شیمی شب تا صبح بیدار موندم و درس خوندم و زحمت کشیدم شما پی خوش گذرونیت بودی.حالا یادت افتاده کنکور داری و معدلی هم هست که قراره بیست و پنج درصد تو کنکورت تاثیر داده بشه.دوستان عزیز موافق این قانون یکم دیر از خواب بیدار شدید
  • بی نام A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    5 10
    کنکورو حذف کنین بابا...این موسسات دلالی باز کردن برا خودشون.
  • محدثه DE ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    16 14
    این شرط معدل یه بی عدالتیه.همه هم میدونن چون بعضی مدارس مث تیزهوشان اوراق همونجا تصحیح میشد همونجاهم امتحان گرفته میشد.خواهشا اگه حذف هم نکنین ،لااقل تاثیر مستقیم نباشه.همه تو یه سطح کنکور بدن عدالته
  • کنکوری A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    14 2
    شرط معدل بی عدالتی محض هست .تورو خدا شرط معدل رو حذف کنید بره
  • خودم IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    19 4
    اونایی که میگن حقمون ضایه شده خوب درس خوندی دیگه از اون ور تو کنکور خوندنت راحتتره اگه باهوشی وواقعا تلاش کردی کنکورم همین طور بدین قطعا موفق میشین
  • af IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    18 3
    خدا کنه این تاثیر معدل حذف بشه
  • سینا A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    11 23
    سلام.بزارین یه چیزیو براتون روشن کنم.من خودم انقد ادم میشناسم ک سوم تستی کار کردن دست ب تشریحی نزدن.من اینهمه تابستونمو ساله سوممو گزاشتم برای معدل اونهمه هزینه کردم الان یکی مثه بضیا ک میان اینجا کشکی نظر میدن هیچی نخوندن میگن حذف شه؟حقه ما معدل بالا ها ک داره ضایع میشه رو تو میخای بدی؟ب نظر من یا نباید حذف کنن یا باید تاثیر مستقیم قایل بشن.مگه مسخره ایم ک یه بار میگن تاثیر داره یه بار میگن نه....اگه تاثیرو لغوش کنن ادمایی مثه من دوسالو عقب میوفتیم علاوه بر اون منو یه خنگ کلاس فرقی نداریم.راسی کسایی هم ک میگن تشریحی خوندی چ تستی خوندی فرق نداره/تویی ک این حرفو میزنی میدونی حرفت مثه چیه مثه اینکه بری بدنسازی امپولتو یزنی بزرگ شی ولی وزنه نزنی بعد دو ماه میشی لاستیک....فلن
    • Ãrman A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      12 3
      آقا سینای عزیز شما که درستون خوبه با خنگول کلاسم فرق داری دیگه نگران چی هستی ؟ از این میترسی که خنگول رتبش از شما بیشتر بیاد ؟یه بدنسازخوب هم اگه یک سال وزنه نزنه اونم ا رو فرم میافته☺ شما ها که وزنه میزنید ما هم به قول شما آمپول وزنه زدنتونو ادامه بدید که نگران عقب افتادن از ما آمپولیا نشین
    • raha A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      4 0
      خنگ بودن یا نبودن تو کنکور معلوم میشه.... اونوخ بیا ببینیم چند مرده حلاجی شما معلومه که هیچ اطلاعی از کنکور نداری...مگه کنکور همینجوری کشکیه که شانسی بزنی قبول شی؟
  • نازنین A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    7 23
    من دختر 16 17 ساله ای بودم تمام دوران خوب نوجوانی ام را در اتاق صرف خواندن درس برای امتحانات نهایی برای تاثیر 25 درصدی آن برای کنکور95 بودم با خودم میگفتم زجر را به جان میخرم که حداقل معدل روی کنکورم تاثیر بگذارد من در شهرستان منطقه 3 محرومی درس میخوانم اصلا معلم کنکور نداریم به خاطر این تمام تلاشم به قران از جانم مایه گذاشتم وقتی معدلم خوب اومد خیلی خوشحال بودم ولی از دیروز افسرده شدم اگر شما خواستید این قانون را بگذارید زودتر میگفتید که من اینقدر زجر نکشم به امام حسین من خودکشی میکنم اگه معدل رو کنکور تاثیر نذاره پس اون همه زجر من چی میشه؟آیا شما پاسخگو هستید
    • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      3 0
      وا حرص نخور بابا
    • مرتضی A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      5 1
      بیخیال آبجی خودت میگی منطقه ی محروم.یعنی محروم از امنیت امتحانات محروم از مراقب محروم از معلمین و مصحین اوراق که به صدم نمره میدن کلا محرومید. حق داری معدلت بالاست غیر این بود جای شک داشت
  • حسین کفرود A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    22 3
    باید حذف بشه تا دیگران مثل من بد بخت نشند افرین کریمی .....................................
  • هیوا A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    8 11
    تکلیف من که امسال نهایی دارم و تا الان به صورت جدی تشریحی کار کردم چیه؟ در ضمن با برداشتن تاثیر امتحان نهایی دیگه فرق کسی که تست رو حفظ می کنه با کسی که پشت هر تستی که میزنه کلی فکر می کنه دیگه معلوم نمیشه خانم فاطمه کریمی دوست دارم بدونم اگر خود شما امتحان نهاییتون رو خوب می دادید باز هم اعتراض می کردید ؟
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      11 1
      اعتراض ایشون کاملا بر اساس قوانین انجام شده و هیچ ایرادی به اون وارد نیست. در جامعه هر کسی حق اعتراض داره. این طرح تاثیر معدل بود که از اول اشتباه بود وگرنه حرف های خانوم کریمی کاملا صحیح و بر اساس مواد تعیین شده توسط خود سازمان سنجش بوده. من خودم معدلم 19.5 هست اما باز هم اعتراض دارم. حتی به نظر من تاثیر مثبتش هم عادلانه نیست چون در حوضه های امتحان نهایی به شدت تقلب میشه و در حین تصحیح هر دبیر به شیوه ی خودش نمره میده و حق خیلیا ضایع میشه علاوه بر اون هر شخصی میتونه در مراحل زندگیش متحول بشه و دوباره بخواد کنکور بده اما ممکنه نهاییش رو خوب نداده باشه و چون امتحانات نهایی رو فقط یک بار میتونه بده یعنی دیگه هیچ راه جبرانی نداره
  • زهرا IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    6 3
    اگه قرار بود چنین تصمیمی گرفته بشه الان وقت دادن چنین خبر شوکه کنندهای برای کسایی که یه سال تموم برای تشریحی خوندن و گرفتن 20 جنگیدن نبوده
  • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    18 8
    باييييييييييد شرط معدل حذف بشه دارم ميگم باااااايييييييد
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    2 0
    واقعا که مسخره بازی در آوردید گفتید معدل سال سوم تاثیر داره تاما یک سال خودمون راخراب کردیم
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    2 0
    مثل ادم همين رو اول ميگفتن ما سال سوم تست بزنيم خب اين چه كاريه ك هر روز يه قانون مسخرشو در اوردن
  • سبحان A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    4 0
    ببخشید حالا ما سال سومی ها امتحان نهایی می دهیم،یا فقط تاثیر معدل خذف شده؟
  • محمد IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    1 23
    بحث تقلب و اینا یه طرف ولی اگه معدل حذف بشه حق کسانی که فقط کتب درسی رو خوندن و پول نداشتن بدن گاج و قلم اینا که روش تست یاد بگیرن چی میشه ؟؟
  • علیرضا A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 0
    حالا چی شد کنکور95 چه طور شد
  • زهرا RO ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    14 0
    نهایی 94 از همه سال ها سخت تر بود هیچ کدوم از سوالاش حی مشاب سال های پیش هم نبود فوق العاده مشکل و در حد کنکور ما سوالا رو میدیم وا میرفتیم روی جلسه معدل 20 سال دوممون سال سوم معدل کتبیش شد 16/5 یه ریزش اساسی داشتیم همگی کاش برداشته بشه
  • عطیه EU ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    2 12
    من ک راضی نیستم و اگر این کار انجام بشه حلالشوت نمیکنم خب ما ک واسه نهایی خوندیم چ گناهی داریم؟؟؟میدونید من چقد زحمت کشیدم؟ میتونستم بجای اینکه برای امتحان تشریحی بخونم تست برنم .ما معدل بالا ها هم اعتراض داریم
  • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    12 2
    اونایی که میگن به حق ما ظلم شد بدنن که امسال نزدک 6000 معدل 20 داشتیم پس بهتر که حذف شد...
  • علي A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 0
    من دكتري دارم مي خوام تجربي شركت كنم بدليل مشكل اشتغال يه كاري براي ما هم بكنيم
  • رها A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    12 1
    شرط معدل بنا به دلایل مذکور ظلم بزرگی در حق کنکوریا بود....کنکور با توجه به اینکه هر سال برگزار میشه راه موفقیت رو باز میذاره... دانش آموزی که واقعا زرنگ باشه و مفهوم رو بگیره 100 در کنکور موفق خواهد بود... کسانی از حذف شرط معدل ناراحت اند که خودشون رو باور ندارن و امتحانات رو با حفظ کردن گذروندن و چون کنکور جنبه مفهومی داره ازش میترسن....وگر نه کسی که درسی رو یاد گرفته و نمره ی خوبی رو در امتحانات کسب کرده هیچ ترسی از کنکور نداره و تو کنکورم میترکونه... تاثیر معدل با توجه به تقلبات و عدم یکسان بودن شرایط برای تمامی دانش اموزان ظلمی بس بزرگ بود و نمیدونم چرا این قانون مسخره بدون ارزیابی جوانب اجرا میشد...متاسفم برای افرادی که سرنوشت ما دست اونهاس....
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    4 0
    ای کاش بدونن با این تصمیمای جورواجورشون چقدر رو اینده و سرنوشت ما تاثیر میذارن
  • کژال A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 0
    خاهشا یکی جواب بده.... تکلیف کنکور96چیه؟ یعنی برا اونم تاثیر نمیدن؟
  • لیلا A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 13
    این کار ظلمه در حق ماهایی که چهار سال دبیرستان رو شاگرد اول بودیم واقعا که،پس فرق ما با کسایی که توی دبیرستان تنبلی میکنن و فقط برای قبولی میان چیه؟ شما بگو؟ شماهایی که طرفدار ابطال این قانون هستین همتون مطمئنا توی دبیرستان ضعیف عمل کردین...بدون شک حرف از عدالت میزنید؟؟واقعا جای تعجب داره شما اصلا بویی از عدالت نبردین... شما اگه معدل کتبی نهاییت 20 میشد،بازم میومدی از این حرفا بزنی؟؟؟؟ اگه خانوم کریمی پافشاری کرد و این قانون رو لغو کرد منو و خیلی از من ها می جنگیم تا دوباره این قانون برگرده.
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 6
    بنظرتون سال 86 بر میگرده؟ ایا میتونم بازهم به عقب برگردم؟متاسفم برای اقبال خودم
  • فرهنگی IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    13 2
    با سلام به همه دوستان به نظر بنده که دبیر آموزش و پرورش هستم حذف تاثیر معدل به نفع دانش آموزان است و افرادی هم که سال سوم به جای تست زدن وقت خود را به درس خواندن برای امتحانات نهایی اختصاص داده اند چیزی را از دست نداده و تازه به نفعشان است چون سال سوم را خوب کار کرده اند و در کنکور هم موفق ترند. انشاالله
  • فرهنگی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    12 2
    اگر دقیق تر به مسئله بنگرید می بینید که دانش آموزی که 12 سال زحمت کشیده اگر امتحانات نهایی سال سوم را به دلیل بیماری یا خدای نکرده فوت عزیزان و ... خراب کند زحمت 12 سال او که 11 سالش را تا سال سوم پشت سر گذاشته به هدر می رفت و امتحانات نهایی هم دیگر تکرار نمیشد تا فرصت جبران داشته باشد حتی اگر کنکور موفقی را پشت سر بگذارد باز استرس تاثیر معدل را خواهد داشت. اما کنکور را هر چند دفعه که بخواهید میتوانید شرکت کنید. لطفا دست از لجبازیهای بیخود برداشته و مسئولین محترم کشور را در آنچه تصمیم گرفته اند با پیامهای خود حمایت کنیم.
  • لیلی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    3 11
    بابا این دیگه چه وضعشه . چرا سازمان تکلیفش با خودش مشخص نیست ؟؟؟ پارسال کلی زحمت کشیدیم . تو بدترین شرایط ممکن درس خوندیم .اون استرسی رو ک من تو اون ی ماه کشیدم تو کل عمرم نکشیدم .عوض اینکه وقت بزارم واسه تست زنی از بعد عیدتمومه وقتمو گذاشتم و تشریحی کار کردم .. مشاوری ک داری میگی شماها ضرر نکردین و اول و اخرش باید کتاب رو میخوندین ..ایا خوندن واسه تشریحی و تستی شبیه همه؟ تو خوندن تستی کافی مطالب رو ب صورت تلگرافی بخونی و یاد بگیری اما تو خوندن تشریحی کل جمله یا بند باید یادت باشه .حالا مشاور عزیز ب نظرت ما ضرر نکردیم ؟ در هر شرایط حذف این قانون با اینکه ب ضرر اونایی ک تلاش کردن و معدل بالایی کسب کردن مث خود من میشه اما ب نفع اکثریته .چون واقعا معیار درستی نیست با اون وضع حوزه ها ....
  • دانش آموز A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 5
    اگر هم اجرا بشه برای افرادی دیپلم خود را در سال 93.94.95 اخذ نمده اند نمیشود چون دیوان عالی عدالت گفته کسانی که از سال 84تا92 دیپلم خود را اخذ کرده اند برای این ها این مصوبه تاثیر قطعی باطل است.
  • نازی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    17 1
    واقعا خیلی خوشحالم امتحان نهایی ها ناعادلانه برگزار میشدن من بشخص دیدم ک توحوزمون چن نفری تقلب میکردن و معدلشون بیشتراز منی بود ک تقلب نمیکردم وخودم میخوندم
  • کسی که حقش ضایع شده IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    21 2
    رتبه من تو کنکور شد 5000 اونوقت یکی دیگه با درصدای کمتر از من که حتی تو بعضی درسا نصف من بود فقط بخاطر معدل شد زیر هزار عدالته؟ درصدای 60 تا 70 تخصصی تو کنکور میدونید یعنی چی؟؟شما میگید یه ماه خوندید واسه نهایی من میگم یکسال خوندم واسه کنکور عدالته؟؟ کی جواب حق از دست رفته منو میده؟ کنکور جای جبران داره نهایی نه عدالته؟؟ این قانون باید لغو بشه ...نمیخوام دوبار افراد زحمت کشی مث من ضرر کنن....کسی که نهایی 20 شده قطعا میتونه کنکور خوبی داشته باشه...عدالت کنکور بیشتر از نهاییه تاثیر معدل باید لغو بشه...دوستان خواهشا کوتاه نیایید تا وقتی قانون ظالمانه برداشته بشه
  • بی نام RO ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    7 18
    خیلی ها برای امتحانات نهایی زحمت زیادی کشیده اند . نباید به ماظلم شود .
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    18 2
    باید 25 درصد رو بردارن تا حق کسی ضایع نشه
  • هدی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    24 0
    خیلی عالی میشه که این قانون تاثیرات معدل سال سوم رو کاملا لغو کنند
  • سپیده IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    14 2
    ایوللللللللللللللل که لغو شد من تویه شهرستان محروم درس میخونم وامکاناتم خیلی کمه.....اما کسی که تو تیزهوشانه چون معلماش وامکاناتش خوب بود باید25درصدو میبرد آیا این عدالته؟؟؟؟؟/ ولی با ابطال این قانون همه یکسان کنکور میدن.....
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 6
    با سلام و عرض خسته نباشد این موضوع که لغو شه انگار با سال سومی ها و پیش دانشگاهی ها که واس تشریحی خوندن خیلی حرص در میاره به نظر من اگه سال سومی ها و پیش موافق باشن این موضوع 30درصدی براشون لحاظ شه و برای ما سال دومی ها برداشته شه البته این یک نظر هس و به امید انکه بتونیم با برنامه ریزی دقیق سرنوشت بقیه رو خراب تر نکنیم موافقی بگو امین
  • محمدرضا A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    20 6
    ایولللللل نباید بین ما و اون کسی که تو مدارس تیز هوشان درس میخونه تفاوت باشه اونا معلماشون با معلمای ما تفاوت داره شیوه تدریس تفاوت داره نباید بین ما تفاوت باشه
  • پدرام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    2 1
    یعنی برای کسانی که سال 93 دیپلم گرفتن تاثیر داره؟
  • علی A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    3 3
    سایت سازمان سنجش زده تاثیر مثبت
  • رامین A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    14 2
    هر کسی که باعث شد این قانون لعنتی حذف بشه من از همه بچه های کنکوری میخوام واسه او دعا کنن وگرنه من بدبخت که در یک منطقه محروم هستم با این هم زحمت میرفتم کارگری
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    1 2
    لغوش کنین حاجی .بااین معما چطوری می تونیم نمره خوب بگیریم
  • فرزام AE ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    5 0
    الان ماازصحت تصویب این قانون مطمین شویم یابازقراره تاثیرش به جای حذف بیشترم بشه.راستی اگه میخواستن حذف کنن پس چراتاثیرپیش دانشگاهیو هم اوردن؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    12 2
    اخرش چی میشه برداشته میشه یانه قطعی روشن کنید این طوری دل خوش نباشیم بعد تو ذوقمون بزنن
  • محسن IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    15 1
    خیلی عالی شده که تاثیر برداشته شده.
  • معصومه A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    15 4
    تو رو خدا بابا جون هر کی که دوسش دارین معدلو تاثیر ندین من نتونستم سال گذشته خوب بخونم منی که معدلم تا حالا 18 نشده بود معدلم 17 شد واقعا بی عدالتیه اگه میخواین تاثیر بدین معدل سه سالو تاثیر بدین من به خاطر این معدل دلم نمیخواد برا کنکور درس بخونم
  • محمد EU ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    11 0
    تکلیف ما را معلوم کنید.
  • مهدی A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    7 28
    سلام . ما که زحمت کشیدیم برای معدل بالا و اینکه میگن قراره چند سال آینده کنکور از روی معدل باشه چرا می خوان تاثیرش را بردارن . نباید تاثیرش را یکباره بردارن
    • نازنین A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
      16 1
      حاصل زحمتتاتو تو کنکور خواهی دید
  • خخخخخ A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 24
    شرط معدل برداشته بشه ظلمه تاثیر مثبتش خیلی بهتره
  • ساغر RO ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    17 2
    زنده باد دیوان عدالت اداری
  • کوهیار A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    27 3
    ای رحمت بر پدر و مادر کسی که باعث حذف شرط معدل شده ای رحمت واقعا دمش گرم
  • پیرایش A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    7 0
    اخر چیشد تاثیر داره یانه یکی از مقامات خبر قطعی به دست مابده خوب .
  • بی نام US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    12 1
    خواهش میکنم .لطفا این تاثیرمعدل رو لغو کنین به قرآن حق همه ی ما که چشم مون به کنکور ۱۳۹۵پایمال نشه لطفا.خیلی ممنون.
  • بی نام RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    7 0
    یه سوال. الان اونایی که سال 97 قراره آخرین کنکورو بدن معدل سال سومشون تاثیر داده میشه یا نه؟
  • پیمان A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    11 2
    خیلی خوب شد که تاثیرشو برداشتن خدا کنه برای سال بعد عوضش نکنن
  • صحرا A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    7 2
    خواهش میکنم تورو بقرآن مجید تاثیر معدل رو بردارین داریم دگ سکته میکنیم انقد استرس میکشیم..خدایا خودت ب دادمون برس.