تسنیم نوشت: نتایج جدیدترین نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد که هیلاری کلینتون و برنی سندرز در حال رقابت شانه به شانه‌ای برای نامزدی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نظرسنجی که پس از انتخابات مقدماتی آیووا انجام شده، حاکی است که هیلاری کلینتون با اختلاف ناچیزی نسبت به برنی سندرز پیشی گرفته است. کلینتون در انتخابات مقدماتی آیووا نیز با اختلاف اندکی بالاتر از سندرز قرار گرفته است.

نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک نشان می دهد که کلینتون از حمایت 44 درصد رای دهندگان آمریکایی برخوردار است و این رقم برای سندرز 42 درصد بوده است. این ارقام نسبت به نظرسنجی 22 دسامبر تغییر زیادی داشته به طوری که در آن نظرسنجی میزان حمایت از کلینتون به 61 درصد و برنی سندرز به 31 درصد رسیده بود.

در اردوگاه جمهوریخواهان نیز دونالد ترامپ که در انتخابات مقدماتی آیووا پس از تد کروز در جایگاه دوم قرار گرفت، در این نظرسنجی به طور قاطعی پیشتاز است.

ترامپ در این نظرسنجی توانسته است حمایت 31 درصد رای دهندگان آمریکایی را جلب کند و این رقم برای تد کروز به 22 درصد رسیده است.

نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک همچنین نشان می دهد که در یک رقابت انتخاباتی بین کلینتون و ترامپ، نامزد دموکرات می تواند 46 درصد آرا را کسب کرده و در مقابل ترامپ تنها 41 درصد آرا را به دست آورد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =