60درصد جمعیت شهری لرستان تحت پوشش بیمه  تامین اجتماعی هستند

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: 41 درصد جمعیت این استان شامل 708 هزار و 158 نفر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند

شهناز حمزه لویی روز شنبه در گفت و گوی اختصاص با  ایرنا افزود: این افراد شامل بیمه شدگان اصلی، مستمری بگیر، مقرری بگیر بیمه بیکاری و افراد تحت پوشش از خدمات تامین اجتماعی لرستان بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: از جمعیت یاد شده 215 هزار و 895 نفر بیمه شده اصلی و 387 هزار و 800 نفر افراد تحت تکفل بیمه شده را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به وجود 57 هزار و 366 مستمری بگیر اصلی در استان اظهار داشت: تعداد 47 هزار و 96 نفرمستمری بگیر تبعی نیز در استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و 627 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در لرستان نیز وجود دارد که از خدمات بیمه بیکاری استفاده می کنند.
حمزه لویی اضافه کرد: افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در لرستان 60 درصد جمعیت شهری استان را تشکیل می دهند.

*** بهره مندی 18 هزار کارگاه فعال لرستان از خدمات تامین اجتماعی
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به وجود 18 هزار و 781 کارگاه فعال در استان اظهار داشت: افراد شاغل در این کارگاهها از خدمات تامین اجتماعی در لرستان استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: بازرسان این سازمان به صورت ماهیانه و دوره ای به این کارگاهها سرکشی کرده و وضعیت بیمه ای کارگران این کارگاهها را مورد بررسی قرار می دهند.
وی تصریح کرد: هفت هزار و 455 کارگاه نیمه فعال در لرستان وجود دارد که برخی از این کارگاهها نیز از خدمات بیمه بیکاری و یا مستمری بهره مند هستند.
حمزه لویی افزود: همچنین برای پرداخت مقرری به مقرر بگیران بیمه بیکاری در 10ماهه نخست سال جاری 182میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

*** پرداخت ماهانه 400 میلیارد ریال به مستمری بگیران لرستان
وی در ادامه با اشاره به پرداخت مستمری به جمعیت بازنشسته و مستمری بگیر لرستان اظهار داشت: در راستای تعهدات بلند مدت در 10 ماهه نخست سال جاری چهار هزار و 32 میلیارد ریال به مستمری بگیران استان پرداخت شده است.
وی گفت: با توجه به جمعیت مستمری بگیر استان به صورت ماهیانه 400 میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در راستای خدمات کوتاه مدت نیز 64 میلیارد ریال در راستای خدمات رسانی به بیمه شدگان تحت پوشش هزینه شده است.

*** صدور چهارهزار دفترچه جدید برای افراد تحت پوشش
حمزه لویی تصریح کرد: در 10 ماهه نخست امسال چهار و 380 دفترچه جدید برای افراد تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی در لرستان صادر شده است.
وی افزود: همچنین در مدت یاد شده 37 هزار و 372 دفترچه تجدید و 40 هزار و 647 دفترچه تمدید شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: در راستای خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر استان برای بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی گام های موثری برداشته شده است.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و مشمول کمک دولت حجم بالایی را کارگران ساختمانی تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: 24 هزار و 142 کارگر ساختمانی در شعب تامین اجتماعی استان نام نویسی کرده اند که از این تعداد 20 هزار و 50 نفر به مرحله بیمه پردازی و استفاده از خدمات کوتاه مدت سازمان رسیده و مابقی نیز فرایند نام نویسی و تشکیل پرونده را سپری می کنند

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =