۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

تسنیم نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین نخستین سفارت فلسطین در نیمکره غربی را در برزیل افتتاح کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید تنش‌ها بین برزیل و اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین نخستین سفارت فلسطین در نیمکره غربی را در برزیل افتتاح کرده است.

ابراهیم الزبان، سفیر فلسطین، سفارت این کشور در برازیلیا، پایتخت برزیل، را افتتاح کرد.

در این مراسم مقام‌های دولت فلسطین، نمایندگان کشورهای عربی و اعضای جامعه اعراب برزیل نیز شرکت داشتند.

سفیر فلسطین در این مراسم گفت گشایش سفارت فلسطین در برزیل «نهایت آرزوی» او و همه دیپلمات‌هایی بود که در چهار دهه گذشته به عنوان نماینده فلسطین در برزیل حضور داشتند.

الزبان همچنین افزود امیدوار است این تحول «آغاز مرحله جدید روابط بین برزیل و فلسطین باشد تا این روابط بتواند نزدیک‌تر و متنوع‌تر شود.»

سفارت فلسطین در زمینی به مساحت 1580 متر مربع احداث شد و زمین آن را لولا دا سیلوا، رئیس جمهور پیشین برزیل اهدا کرد. این ساختمان در نزدیکی ساختمان‌های دولتی برزیل، کاخ ریاست جمهوری، کنگره و دیوان عالی این کشور بنا شده است.

این در حالی است که روابط برازیلیا و تل آویو از 6 دسامبر 2010 (15 آذر 1389) پس از آن که برزیل کشور فلسطین را بر اساس مرزهای 1967 به رسمیت شناخت، به سردی گراییده است.

همچنین برزیل 23 ژوئیه 2014 (2 مرداد 1393) حدود دو هفته پس از تهاجم رژیم اسرائیل به نوار غزه، سفیر خود از تل آویو را فراخواند و حملات اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

در آن جنگ بیش از 2 هزار و 200 فلسطینی کشته و بیش از 11 هزار و 100 نفر هم مجروح شدند.

اما این روابط زمانی تیره‌تر شد که برزیل اوایل دی ماه از پذیرش دانی دایان، سفیر اسرائیل در برازیلیا خودداری کرد. وی پیشتر رئیس شورایی بود که نمایندگی شهرک‌نشینان یهودی در اراضی اشغالی فلسطین را بر عهده داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل سال 2012 با وجود مخالفت‌های شدید اسرائیل و آمریکا، به اتفاق آرا به ارتقا وضعیت فلسطین در سازمان ملل به «کشور ناظر غیرعضو» رای داد.

همچنین، پرچم فلسطین 20 شهریور امسال برای نخستن بار در مقر سازمان ملل در نیویورک برافراشته شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =