لزوم راه‌اندازی چرخ صنعت در خراسان جنوبی/ضرورت مشارکت مردم در روند تولید و خدمات

فارس نوشت ، مدیر پدافند غیرعامل آب و فاضلاب استان تهران بر لزوم راه‌اندازی چرخ صنعت در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: بیرجند به لحاظ تأمین سرمایه غنی است ولی مردم استان به این دلیل که در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی ندارند شراکت در این زمینه را عاقلانه نمی‌بینند.

سید جعفر محمودی مدیر پدافند غیرعامل آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: در حال حاضر بعد از مشکل کم‌آبی خراسان جنوبی راه‌اندازی و به‌کار انداختن چرخ صنعت و معادن استان مهمترین مسأله‌ای است که باید حل شود.

وی ادامه داد: واگذاری وام‌های بلند مدت 4 درصد به این واحد‌های صنعتی به صورت مرحله به مرحله با نظارت اتاق فکر استان قابل اجرا خواهد بود، چراکه بیرجند به لحاظ تأمین سرمایه غنی است ولی مردم استان به این دلیل که در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی ندارند شراکت در این زمینه را عاقلانه نمی‌بینند.

محمودی بیان کرد: محیط استان بسیار محدود است و همه یکدیگر را می‌شناسند و این اعتمادسازی سریع‌تر از حد ممکن شکل خواهد گرفت، به شرط اینکه افراد مورد اعتماد و با نفوذ در این اتاق فکرها باشند و از آن مهم‌تر خروجی این اتاق فکرها مورد قبول مردم باشد.

وی معتقد است، وقتی خروجی این اتاق‌ها مورد قبول مردم باشد آنها نیز اعتماد بیشتری خواهند کرد تا سرمایه‌ها به سمت بازار کار تولید و صنعتی شدن استان سوق پیدا کند، زیرا در روند تولید و خدمات نظارت خواهند داشت.

محمودی بیان کرد: واقعیت امر این است که این طرح‎ها کمک بسیار بزرگی برای بحث اشتغال جوانان استان خواهد بود.

رئیس کمیته رفاه آب و فاضلاب تهران در زمینه همکاری مدیران ارشد استان در اجرایی شدن طرح‌ها افزود: همراهی مدیران استانی در زمینه سازندگی کمک شایانی در این عرصه‌ خواهد بود.

وی ادامه داد: مدیران کل در زمینه صنعت و معدن در کشور قول همکاری بسیاری در زمینه تأمین بودجه برای راه‌اندازی معادن و کارخانجات خاموش و نیمه فعال استان خراسان جنوبی را به بنده داده‌اند که حتماً عملی خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =