۲ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳
ضربه «آپ چاگی» به موانع

روزنامه همشهری زنجان نوشت:رئیس هیات تکواندو استان اخیرا در اقدامی نادر در آستانه برگزاری مجمع انتخابات تکواندو خبر از حضور تیم‌های استان در تورنمنت بین المللی به میزبانی ترکیه داد. این در حالی است که فدراسیون تکواندو و اداره کل ورزش و جوانان استان دوره ریاست کنونی هیات را خاتمه یافته اعلام می‌کنند، اما رئیس هیات استان ادامه فعالیت خود را 20 اسفند امسال اعلام کرده است.

از سویی مربیان باتجربه و کارآمد در صحبت هایشان به بی‌تفاوتی هیات استان به تعهدات مالی و استفاده نکردن از مربیان باتجربه و داوران اشاره می‌کنند.
البته اختلافات دامنه دار هیات تکواندو استان با مربیان پیشینه ای طولانی دارد. هیات از زمانی که برخی مربیان مدیریت و عملکرد آن را مورد انتقاد قرار دادند بنای ناسازگازی گذاشت و همکاری خود را با آنها قطع کرد. این کش و قوس‌ها در نهایت معادلات را به ضرر جایگاه تکواندو استان کرد.
حضور کمرنگ ملی پوشان از استان، کاهش آمار مدال‌ها و کنارگذاشتن برخی مربیان باتجربه از هیات و مواردی از این دست موجب شد تا این رشته رزمی استان در سایه نبود همدلی و خردجمعی روزهای سرد و سختی را سپری کند. حال باید دید در چنین اوضاعی تیم‌های استان در تورنمنت بین المللی ترکیه شرکت خواهند کرد یا خیر و از طرفی تیم استان با چه کیفیتی حضور خواهد یافت.

نبود حامی مالی
مربی تیم تکواندو بزرگسالان زنجان حضور تیم‌های استان در مسابقات بین‌المللی ترکیه را منوط به تامین منابع مالی عنوان می‌کند و می‌گوید: احتمال حضور این تیم در رقابت‌ها 50 درصد است و بازیکنان تیم به دلیل نبود حمایت‌های بخش خصوصی خود به دنبال حامی مالی هستند.
«محمد علوی» با اعلام این‌که اکنون4 بازیکن تیم برای حضور در رقابت‌ها حامی مالی پیدا کرده‌اند، می‌افزاید: با پیدا شدن حامی مالی برای2 بازیکن دیگر ترکیب تیم برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه بسته می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش همشهری درباره خاتمه دوره ریاست هیات تکواندو استان و تأکید بر حضور تیم‌های استان در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه بیان می‌کند: از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌توانم درباره اعزام تیم نظری بدهم.
علوی می‌افزاید: به دلیل حضور بانوان پومسه‌کار در این رقابت‌ها پیشنهاد حضور تیم بزرگسالان آقایان را هم دادم تا فرصتی برای بالا رفتن انگیزه تکواندوکاران استان باشد.
مربی تیم بزرگسالان کسب عنوان در این رویداد بین‌المللی را در بالا رفتن رنکینگ تکواندو استان در کشور موثر می‌داند و ادامه می‌دهد: اکنون برخی از تکواندوکاران استان در ترکیب تیم‌های لیگ برتری هستند و روی این رقابت‌ها متمرکز شده اند. با این حال هنوز برنامه خاصی برای آماده سازی و تمرین با تکواندوکاران برای این مسابقات را نداریم.
به گفته وی، بخشی از منابع مالی این بازیکنان از حضور در لیگ‌ها تأمین می‌شود.

قیمت حضور
یکی از مربیان تکواندو استان با انتقاد از عملکرد رئیس هیات استان در گزینش نفرات برای حضور در این رقابت‌ها می‌گوید: مخالف حضور تیم استان در رقابت‌های بین‌المللی نیستم،اما به عنوان یک مربی پیشکسوت این سوال را از رئیس هیات استان دارم که در شرایط کنونی که هیات توان پرداخت حق‌الزحمه مربیان اعم از حق آزمون را ندارد، بودجه اعزام و حضور از کجا تامین خواهد شد.
حق‌الزحمه برخی مربیان از ماه‌ها قبل پرداخت نشده است. «داوود شهریاری» با بیان این موضوع ادامه می‌دهد: ما حضور تیم را در این رقابت‌ها به فال نیک می‌گیریم اما به چه قیمتی.

جای خالی
شهریاری حضور مربیان باتجربه در کنار تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها را مهم می‌داند و ادامه می‌دهد: استفاده از مربیان باتجربه و پیشکسوت روزنه امید برای کسب نتیجه است اما حضور برخی مسئولان جدید در کنار تیم که شاید تجربه چندانی هم نداشته باشد قطعا نمی‌تواند در کسب نتیجه‌ها موثر باشد. جای خالی داوران زنجانی در این رقابت‌ها به شدت احساس می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: هیات استان برای رعایت عدالت و رشد داوری می‌تواند از داوران استانی برای ارتقای درجه استفاده کند اما از حضور آنها در رقابت‌ها هیچ بهره‌ای نبرده است.
شهریاری با تأکید بر حضور شاگردان مربیان موافق هیات در ترکیب تیم استان بیان می‌کند: هیات استان باید به دور از تبعیض‌ها و اختلاف‌ها در ترکیب تیم‌ها تمامی جوانب را برای حضور در برنامه داشته باشد. برای نمونه حضور شاگردان ملی پوش «اصغر محمدی» از مربیان نام‌آشنای استان در ترکیب تیم می‌تواند روزنه امیدی برای کسب موفقیت باشد.

حضور قطعی زنجان
رئیس هیات تکواندو استان با رد برخی ادعاها درباره خاتمه دوره فعالیت هیات کنونی می‌گوید: دوره ریاست من در هیات 20 اسفند امسال پایان می‌یابد و تا زمان تعیین شده به فعالیت‌های خود ادامه خواهم داد.
«ابوالفضل خدایی» درباره برگزاری رقابت‌های بین المللی و حضور تیم زنجان بیان می‌کند: این رقابت‌ها22 بهمن امسال با شرکت تیم‌هایی چون آلمان، انگلیس و هلند برگزار خواهد شد و هنوز زمان ثبت‌نام تیم‌ها نهایی نشده است.
وی اوضاع تیم‌های زنجان برای شرکت در این رقابت‌ها را مطلوب ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: با وجود این‌که تیم زنجان برای حضور در این رقابت‌ها مشکل تامین منابع مالی داشت اما با کمک یکی از خیران شهر با حامی مالی در رقابت‌ها شرکت می‌کنیم. خدایی از برگزاری تمرینات تیم‌های زنجان برای حضور مقتدرانه در این رقابت‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: تیم زنجان به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها امیدوار است که عنوان قابل توجهی را کسب کند.
رئیس هیات تکواندو در پاسخ به پرسش همشهری درباره پرداخت نکردن حق‌الزحمه برخی از مربیان استان می‌افزاید: این موضوع صحت ندارد و هیات استان حق‌الزحمه مربیان را پرداخت کرده است.

خاتمه ریاست
همشهری برای پیگیری خاتمه دوره ریاست رئیس هیات تکواندو استان به سراغ مسئول امور استان‌های فدراسیون تکواندو کشور رفت. «آرش فرهادیان» در این باره می‌گوید: دوره ریاست هیات تکواندو استان پایان یافته و با هماهنگی انجام گرفته با اداره کل ورزش و جوانان استان مجمع انتخابات هیات تکواندو استان18 بهمن امسال برگزار خواهد شد. وی درباره گفته‌های رئیس هیات تکواندو استان در مورد حضور تیم استان در تورنمنت بین‌المللی ترکیه اظهار می‌کند: این تیم به طور قطع در مسابقات شرکت خواهد کرد. فرهادیان در پاسخ به پرسش همشهری درباره پرداخت نکردن حق الزحمه مربیان هیات با وجود اعزام به این رقابت‌ها اظهار می‌کند: این مطالبات باید مطابق با قانون در سریع‌ترین زمان ممكن پرداخت شود و قصور در این مورد به دلیل پاره‌ای مشکلات مالی طبیعی است. در این باره «محمد حمزه‌لوپاک» سرپرست معاونت امور ورزش استان با اعلام این‌که سرپرست هیات تکواندو استان مشخص شده است، می‌گوید: دوره ریاست هیات کنونی20 دی امسال خاتمه یافته و اداره کل برای پیشبرد برنامه‌های استان سرپرست جدید معرفی کرده است. وی درباره پرداخت مبلغ20 میلیون تومانی از سوی اداره کل به هیات استان برای حضور در این رقابت‌ها می‌گوید: صحبت‌هایی درباره پرداخت این مبلغ انجام شده، اما هنوز اداره کل اعتباری به این منظور به هیات اختصاص نداده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =