۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲

تحقیقات جدید نشان می‌دهد گردو می‌تواند به طور موثری از ابتلا به سرطان پروستات در مردان پیشگیری کند.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی روی موش ها متوجه شدند مصرف گردو می‌تواند از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری کند.
دانشمندان معتقدند راز کاهش ابتلا به سرطان پروستات در اثر مصرف گردو در قابلیت این ماده غذایی در کاهش اندوتلین در بدن است.اندوتلین می‌تواند باعث بروز تورم در رگ‌های خونی شود.
به همین دلیل محققان دانشگاه کالیفرنیا تصمیم گرفتند فواید خوردن گردو را بررسی کنند ، زیرا متوجه شده بودند افرادی که به سرطان پروستات دچار هستند معمولا مقادیر بیش‌تری از اندوتلین را در بدن خود دارند.
آن‌ها متوجه شدند موش‌هایی که با گردو تغذیه شده اند سرطان‌های پروستات در آن‌ها تا 50 درصد کم‌تر از موش‌هایی است که با مواد غذایی دیگر تغذیه شده بودند.
دکتر پاول دیویس که این تحقیقات را رهبری کرده است در این باره گفت : این مطالعات نشان می‌دهد گردو باید در رژیم غذایی انسان‌ها گنجانده شود.این ماده غذایی باید جزئی از رژیم غذایی باشد که سرشار از سبزیجات و میوه است.
سالانه بیش از 35 هزار نفر در انگلستان به سرطان پروستات دچار می‌شوند و نزدیک به 10 هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خد را از دست می‌دهند.
اگرچه احتمال ابتلا به این بیماری تا حدی ارثی است ، اما کارشناسان معتقدند فاکتورهای محیطی مانند رژیم‌های غذایی بسیار در تعیین احتمال ابتلای یک شخص به این بیماری موثر است.
گردو شامل مواد شفابخشی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، نوع خاصی از ویتامین E که با تورم در بدن مقابله می‌کند و انواع آنتی اکسیدان‌هاست.
نتایج این یافته‌های جدید در 239 امین همایش جامعه شیمی آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه شده است.
هلن ریپون رئیس مدیریت تحقیقات در موسسه خیریه سرطان پروستات در این باره گفت : این تحقیقات جدید سرنخ‌های جدیدی در مورد ابتلای مردان به سرطان پروستات و تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از آن‌ در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.
تلگراف ، 23 مارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =