نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی افتتاح شد

نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، معاون فرمانداری میامی و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و آغاز به کار کرد.
در اين مراسم سید محمد صادق رضویان به عنوان اولین سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی از سوي مدير كل ميراث فرهنگي استان سمنان منصوب و معرفي شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود درمراسم افتتاح نمايندگي ميامي، با اشاره به روند مرمت بنای تاریخی عمارت آقایان میامی با هدف راه اندازی این نمایندگی از خانواده فرهیخته موسوی به دليل در اختيار قرار دادن اين بنا قدرداني كرد.
«حمیدرضا حسنی» گفت: این بنای دو طبقه از نظر ساخت و طرح و نما همچون منازل مسکونی شهر متشکل از سه اتاق با طاقچه های قوسی شکل است که به وسیله ایوانی یک و نیم متری به هم متصل شده اند و در واقع نمای کلی بنا رو به شمال است و شش ستون چوبی طبقه فوقانی بنا را محافظت می کند.
وي با بيان اينكه این بنا در زمان گذشته به عنوان مرکز مشاوره کاربرد داشته و مردم برای رفع مسائل شرعی به آن مراجعه می كردند، افزود: در دوره پهلوی نیز از اين بنا به عنوان تلگراف خانه استفاده مي شده و فردی از اهالی بومی به نام محمد تقی خان سرهنگ از خوانین برجسته شهر آن را اداره می کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: شهرستان میامی داراي ظرفیت های بالقوه گردشگری در زمینه‌هاي تاریخی، طبیعی و فرهنگی است.
شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است.این شهرستان از شمال به استان های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود محدود شده و بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت دارد.
با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در محور ارتباطی تهران - مشهد اهمیت ارتباطی و ترانزیتی آن از گذشته های دور مورد توجه بوده است. وجود هفت کاروانسرای میامی، سپنج (جهان آباد)، میاندشت، عباس آباد، الحاک، صدر آباد و محمد آباد پل ابریشم خود گواه این مدعاست.
شهر میامی به عنوان مرکز این شهرستان از آثار تاریخی و گرانبهای بسیاری برخودار است که از آن جمله می توان به کاروانسرای شاه عباسی، مسجد و حمام آقایان و موزه مردم شناسی اشاره کرد.شهرستان میامی دارای چهار منطقۀ نمونۀ گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس آباد است.
شهرستان میامی مدفن پاک شهید شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران در کلاته میرعلم روستای فیروز آباد (دهستان فرومد) می باشد. آرامگاه ابن یمین فرومدی شاعر قطعه سرای قرن هفتم نیز در کنار مسجد جامع باشکوه فرومد زینت بخش تاریخ و فرهنگ ناب این خطه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =