ایلنا نوشت: نمایندگان فعلی رد صلاحیت‌ شده را می‌توان در ۳ گروه مجزا دسته‌ بندی کرد: گروهی که به رقابت‌های انتخاباتی بازگشتند. گروهی که از رقابت محروم ماندند. گروهی که همچنان درحال رایزنی‌اند و می‌گویند هنوز اظهارنظر قطعی درباره وضعیت تایید صلاحیت‌شان زود است.

گویا شورای نگهبان موافقت کرده تا اعتراض بیش از ۱۵ نماینده فعلی ردصلاحیت‌شده را برای بار دوم مورد بررسی قرار دهد که احتمالاً رایزنی‌های آقای رئیس مجلس در این تصمیم شورای نگهبان بی‌تاثیر نبوده‌است.

«ارسلان فتحی‌پور»، «عباس رجایی»، «کمال‌الدین پیرموذن»، «احمد شوهانی» و «حمید رسایی»، «محسن صرامی‌ فروشانی»، «حبیب‌الله برومند داش‌قاپو» برخی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده فعلی هستند که باوجود آن‌که شورای نگهبان اعتراض آن‌ها را نسبت به ردصلاحیتشان وارد نداسته، با دریافت نامه کتبی اعتراض مجدد آن‌ها موافقت کرده که به نظر می‌رسد این اتفاق فراقانونی را نیز باید در سایه رایزنی‌های رئیس مجلس شورای اسلامی ارزیابی کرد.

به نظر می‌رسد باید نمایندگان فعلی رد صلاحیت‌ شده را در ۳ گروه مجزا دسته‌ بندی کرد: اول؛ گروهی که به رقابت‌های انتخاباتی بازگشتند، دوم؛ دسته‌ای که از حضور در مجلس دهم محروم ماندند و سوم؛ تعدادی از نمایندگان که همچنان درحال رایزنی و نامه‌نگاری‌اند و می‌گویند هنوز برای اظهارنظر قطعی درباره وضعیت تایید صلاحیت‌شان زود است.

جدول زیر وضعیت فعلی نمایندگان رد صلاحیت‌شده را نشان می‌دهد:

 

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    چه اشکاللی صلاحیت تایید شده یعنی با کانال
  • ناشناس A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    16 7
    هر کس را میخو اهید تائید کنید بجز حمید رسائی رو ابرو کشور را میبره ،بره یک جای دیگه خدمت کنه.
    • aliirani US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      1 0
      اگر حمید رسایی از اول هم تایید شده بود وحتی غیر از رسایی هیچ نامزد دیگه ای رو هم تایید نکرده بودند،مطمئن باشید مردم فهیم به این آقا رای نمیدادند و نخواهند داد. مطمئن باشید" رای نمیاره."
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    8 5
    عباس رجایی سه دوره متوالی نماینده اراک بود و الان هشت سال رئیس کمیسیون کشاورزی مجلسهچه خبره تو مملکت ؟؟؟؟رد صلاحیت؟؟؟ یعنی چی؟
    • علی A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
      4 0
      بی خبری از کاری که کرده نمیشه گفت اینجا
  • اسد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    4 0
    چرا رجایی ردصلاحیت شد؟
  • حامى فتحى پور A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    3 4
    دكتر فتحى پور نماينده ى شايسته و مردمى هستند خدا بهشون طول عمر بده واقعاً اين ١٢ سال شهرمون رو آباد كرد و خدمات زيادى انجام دادند ، ٧٠ درصد ارا الان براى ايشان است مردم كلاً با رد صلاحيت ايشون ماتم گرفتند انتخابات اينجا تك قطبى شده كاش بزارند واقعاً خود مردم براى اينده شان تصميم بگيرند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    1 0
    پیر موذن مرد حق طلب است.
  • محمد A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    1 0
    مجید منصوری نماینده شایسته لنجان با غرض ورزی و دست شیطان صفتانی که در میان است تأئید نشده مسئولین باید بدانند عالم محضر خداست .در محضر خدا نماینده شایسته را بدون دلیل رد صلاحیت می کنند تا جا برای فرد دلخواهشان باز شود و مردم به او رأی دهند