حوادث مختلف رانندگی طی هفته اخیر در آذربایجان شرقی، جان هفت نفر از هموطنان را گرفته و 10 نفر را روانه ی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، تجاوز به چپ راننده پ‍‍ژو 405 و برخورد با تندر 90 در محور "اهر-تبريز" سه كشته و دو مجروح بر جاي گذاشت.

 سرهنگ "جواد ناموران" رئيس پليس راه آذربايجان شرقي، در این خصوص اظهار داشت: در پي تماس شهروندان با مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف در محور "اهر-تبريز"، تيم گشتي پليس راه جهت بررسي موضوع و امداد رساني به محل اعزام شدند.

وي افزود: در اين حادثه به علت برخورد خودروي پژو 405 با خودروي تندر 90 ، سه نفر از جمله راننده خودروي 405 و راننده و سرنشين خودروي تندر 90 جان خود را از دست دادند.

سرهنگ ناموران تصريح كرد: دو تن از سرنشينان خودروي پژو 405 نيز در اين حادثه مجروح كه به كمك عوامل امدادي به بيمارستان امام رضا (ع) تبريز منتقل شدند.

رئيس پليس راه آذربايجان شرقي با اعلام اينکه عامل اصلي حوادث رانندگي، عدم رعايت سرعت مطمئنه و انحراف به چپ است، از رانندگان خواست با توجه به فصل زمستان و سرما و لغزندگي راه‌ها به منظور جلوگيري از تصادفات جاده اي، ضمن حركت با سرعت مطمئنه به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام بگذارند.

يک کشته و 3 مجروح بر اثر تصادف با تير چراغ برق                                                

برخورد سواري پژو پارس با تير چراغ برق در شهرستان مرند، يک کشته و سه زخمي بر جاي گذاشت.

در پي تماس شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف در مرند، ماموران پليس راهور اين شهرستان جهت بررسي موضوع و امداد رساني به محل حادثه اعزام شدند.

در اين حادثه يک دستگاه سواري پژو پارس به علت خستگي و خواب آلودگي راننده با تير چراغ برق برخورد کرد.

به علت شدت برخورد سواري پژو پارس با تير چراغ برق، يکي از سرنشينان اين خودرو در دم جان باخت و سه نفر ديگر مصدوم و توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شدند.

واژگوني پژو 2 نفر را به کام مرگ کشاند     

واژگوني يک دستگاه پژو 206 در محور "ميانه-ترک" حوالي روستاي "نقاب" دو کشته و دو مجروح بر جاي گذاشت.

سرهنگ "جواد ناموران" رئيس پليس راه آذربايجان شرقي، اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر واژگوني يک دستگاه پژو 206، گشت پليس راه ميانه جهت بررسي موضوع و امداد رساني به محل وقوع حادثه اعزام شد.

وي افزود: بر اثر اين حادثه راننده 32 ساله و دختر بچه 4 ساله جان خود را از دست دادند.

سرهنگ ناموران خاطرنشان کرد: دو نفر از سرنشينان اين خودرو هم به شدت مجروح توسط عوامل امدادي به بيمارستان امام خميني(ره) ميانه منتقل شدند.

وي گفت: کارشناسان پليس راه علت حادثه را تخطي از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه اعلام کردند.

رئيس پليس راه آذربايجان شرقي از رانندگان خواست با استراحت کافي در طول مسير براي رفع خستگي و خواب آلودگي، از بروز سوانح دلخراش رانندگي پيشگيري کنند.

بي احتياتي خودرو سواري "موهاوي" جان عابر پياده را گرفت            

بي احتياطي و عدم توجه به جلو راننده سواري "موهاوي" در محور "تبريز-آذرشهر" جان عابر پياده را گرفت.

سرهنگ "جواد ناموران " اظهار داشت: در پي اعلام فوريت هاي پليسي 110مبني بر وقوع  يک  فقره  تصادف در محور"تبريز-آذرشهر"، تيم گشتي پليس راه جهت بررسي بيشتر به محل حادثه اعزام شد.

وي افزود: در اين حادثه يک دستگاه خودروي سواري "موهاوي" با عابر پياده کنار جاده برخورد کرده است که عابر پياده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

رئيس پليس راه آذربايجان شرقي تصريح کرد: کارشناسان پليس راه علت اصلي حادثه را بي احتياطي و عدم توجه به جلو راننده سواري "موهاوي" عنوان کرده اند.

سرهنگ ناموران به رانندگان توصيه کرد در حين رانندگي ضمن رعايت سرعت مطمئنه از ارتکاب اعمالي مانند صحبت کردن با تلفن همراه، استعمال دخانيات و خوردن و آشاميدن، که باعث انحراف ذهني و عملي راننده مي شود، خوداري کنند.

تريلي اسکانيا به دليل اشکال در سيستم ترمز 9 خودرو را زير گرفت    

يک دستگاه تريلي کفي اسکانيا در پي اشکال در سيستم ترمز، 9 دستگاه خودرو را در خروجي "مارالان" اتوبان "شهيد کسايي" تبريز زير گرفت.

سرهنگ "ناصر ميکائيلي" رئيس پليس راهور آذربايجان شرقي، در این خصوص اظهار داشت: در پي اطلاع از وقوع تصادف زنجيري در خروجي "مارالان" اتوبان "شهيد کسايي" تبريز، ماموران پليس راهور کلانشهر تبريز جهت بررسي موضوع و امداد رساني به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: در اين حادثه يک دستگاه تريلي کفي اسکانيا با محموله ميلگرد از خروجي اتوبان شهيد کسايي وارد خيابان "مارالان" شده و به علت عدم توانائي راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از نقص فني در سيستم ترمز کاميون، پس از برخورد با رفوژ و درختان وسط بلوار، به 9 دستگاه خودرو سواري برخورد کرده و متوقف شده است.

سرهنگ ميکائيلي با اشاره به تصادف 10 دستگاه خودرو در اين حادثه گفت: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشته و تنها سه نفر مجروح شده و به کمک عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شدند.

رئيس پليس راهور آذربايجان شرقي خطاب به رانندگان خودروهاي سنگين خاطرنشان كرد: صبر و حوصله در رانندگي و پرهيز از عجله و شتاب بي مورد و استفاده از دنده سنگين به هنگام عبور از گذر گاه هاي پر تردد مي تواند از تصادفات و حوادث ناگوار پيشگيري کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =