دفاع آیت‌الله جنتی از عملکرد شورای نگهبان در نطق انتخاباتی/ 30سال تمایل نداشتم از خودم حرف بزنم

مهر نوشت: نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با اشاره به مسئولیت خود در شورای نگهبان گفت: خیلی‌ها در اینجا به ما فشار می‌آورند و سفارش می‌کنند، اما اینجا محل دوستی و دشمنی نیست و جای قانون است.

آیت‌الله احمد جنتی بعدازظهر امروز در نطق تلویزیونی خود با اشاره به سوابق خود در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همواره در جاذبه امام (ره) قرار داشته و عاشق ایشان بوده‌ام و روحیات، اخلاق، نظم، وقار، متانت و معنویت امام (ره) را دوست می‌داشتم.

وی با اشاره به فعالیت خود در جایگاه ریاست دادگاه‌های انقلاب در استان خوزستان و چند استان دیگر در دوران ابتدای انقلاب، گفت: در اوایل حضور در خوزستان از رادیو شنیدم که امام (ره) من را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کرده‌اند که بسیار تعجب کردم.

آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به عضویت خود در چند دوره مجلس خبرگان رهبری و با تاکید بر اینکه این نهاد وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد، ادامه داد: این نهاد ۸۸ نفره مسئولیت بی‌بدیلی برای عزل و نصب رهبر دارد، یعنی رهبری که مشروعیت نظام به اوست و اگر نباشد، مجلس، دولت و قوه‌قضائیه مشروعیت ندارد.

وی افزود: مجلس خبرگان درباره چنین فردی مسئولیت دارد و انتخاب، نصب و احراز شرایطی مانند شجاعت، تقوا، تدبر و عارف به زمان بودن را به عهده دارد و بعد از نصب رهبر نیز در ادامه راه باید ببیند که آیا شرایط رهبر ادامه دارد یا خیر. اگر ادامه داشت می‌ماند و اگر نداشت، او را کنار می‌زنند و رهبر دیگری انتخاب می‌کنند.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولیت سنگین و بی‌بدیلی برعهده خبرگان است و مسئولیت اصلی آنها نیز همین است و مسئولیت ویژه دیگری ندارند، البته کارهای جنبی انجام می‌دهند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در تاریخ ۳۰ سال مسئولیت‌های مختلف در تهران تمایلی نداشته‌ام که درباره خودم حرف بزنم، اظهار داشت: اما الان احساس وظیفه شرعی می‌کنم که سوابق خود را معرفی کنم.

وی گفت: در ریاست دادگاه‌های انقلاب به برخورد با اعضای ساواک و وابستگان رژیم سابق و مجازات آنها پرداختیم و کارهای دیگری مانند مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای انقلاب را برعهده داشته‌ام که در آن زمان لازم بود.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: بعد از آن نیز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که مسئولیت هماهنگی ۷ یا ۸ نهاد تبلیغی را برعهده دارد، حضور یافته‌ام و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مسئولیت‌هایم بوده است.

این نامزد انتخابات خبرگان رهبری با اشاره به حضور خود در کشورهای خارجی خاطرنشان کرد: به کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان، ژاپن و اروپا رفته‌ام تا پدیده انقلاب اسلامی را در حد توان به مردم جهان معرفی کنم؛ در زمان جنگ بوسنی هم به این کشور رفت و آمد داشته‌ام.

وی با بیان اینکه خصوصیاتی همچون ساده‌زیستی را از امام (ره) و دوستانی مانند شهید بهشتی یاد گرفته‌ام، تصریح کرد: در این زمینه شاگرد امام (ره) بوده‌ام و هستم و این را در مسکن، لباس و خوراکم حفظ کرده‌ام.

آیت‌الله جنتی یادآور شد: خانه‌ای در قم دارم که وقفی است و ساختمان آن نیز خشتی گلی است؛ این خانه را در ابتدای انقلاب خریدم و الان نیز به همان حال مانده است؛ پراید دست‌دومی هم خریدم و هنوز از آن استفاده می‌کنم.

قاطعیت در شورای نگهبان دشمن‌تراشی به دنبال دارد

نامزد انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قاطعیت و عدم انعطاف در عمل به قانون را مدنظر داشته‌ام، تصریح کرد: در انتخابات خیلی‌ها فشار می‌آورند و سفارش می‌کنند، اما پاسخ من این است که قانون تکلیف همه را معلوم می‌کند و ما نیز مجری قانون هستیم.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه این کارها دشمن‌تراشی دارد و خیلی‌ها ناراحت می‌شوند، گفت: برخی‌ها انتظار دارند که ملاحظه حالشان را بکنیم، اما اینجا جای دوستی و دشمنی نیست و جای قانون است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب امام (ره) باید زنده بماند و شرایط سال‌های ۵۷، ۵۸، ۶۰، ۷۰ و ۹۰ هیچ فرقی نمی‌کند گفت: روحیه ضداستکباری، ضد اشرافی‌گری و ضد تجمل‌پرستی را از امام (ره) یاد گرفته‌ام و هنوز هم امام (ره) تابلوی من است.

با اسلام بازی و معامله نکنیم

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید با اسلام بازی و معامله کنیم، ادامه داد: امام (ره) ضدغرب‌زدگی بود و ما نیز همین را از او یاد گرفتیم که احکام اسلام باید دقیق رعایت شود و زمان هم ندارد.

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: در شورای نگهبان نیز به همین دلیل ۶ فقیه رعایت احکام اسلام را می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم مقام معظم رهبری پرچم پیروزی انقلاب را به دست حضرت ولیعصر (عج) بسپارند و ما نیز آن روز را به چشم خود ببینیم که بساط آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود برچیده شود و دیگر مظلومی در جهان نباشد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    ایشان مگر کاندیدا نیستند؟ حظور در تلویزیون تخلف انتخاباتی نیست؟
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      200 6
      نطق انتخاباتی بوده برادر
    • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      190 6
      برای نطق انتخاباتیشون تشریف آورده بودند.
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      دارن تبلیغ میکنن مثل خجه الاسلام هاشمی... با شما ها شدیم این همه میلیون هاااااااااااااااااااااااااا
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      196 9
      برنامه تبلیغات انتخابات بود جانم.البته برنامه اقای هاشمی را سانسور کردند و انداختند زمان بازی پرسپولیس.
    • مرم IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      68 5
      باهوش برنامه تبلیغاتی بود که همه کاندیداها دارن توتلویزیون
    • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      42 4
      آقای امیر تبریز اوغلی یکشنبه 25 بهمن 1394 18:43:20 من مخالف نظر علی هستم ولی ادبیات شما را نمی پسندم. برداشت من این است که شما یک افراطی چپ هستید که با حمله بد به اصلاح طلبان دنبال دفاع از ایشان هستید.الله اعلم
    • احسان از خراسان شمالی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      3 5
      محمد یکشنبه 25 بهمن 1394 20:07:08 عزیز جان من یک نفرم که مثبت زدم به نظر علی آقا اما همه مردم میدونند که زمان تبلیغات خبرگان شروع شده و منعی نداره و زمان آغاز تبلیغات مجلس شورای اسلامی هم از 29 بهمنه اما اونی که نمیدونه متاسفانه نیروی انتظامیه که با تبلیغات آقای هاشمی اون رفتار رو کرد ولی مردم از دست آقای جنتی ناراحتند بابت عملکرد در تعیین صلاحیتها و به گونه خودشون با ایشون مخالفت میکنند حتی ممکنه به یک نطق تبلیغاتی در دو شب قبل انتخابات هم خرده بگیرند گرفتی عزیزم
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    325 8
    چون در معرض قضاوت و نقد نبودید و نیازی نداشتید حرف بزنید...
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    آقای جنتی کاش مانند مرحوم عسگراولادی در برخی مواضع تجدید نظر می کردید. شما در آن دنیا می توانید پاسخ کسانی که حقشان را ضایع کرده اید بدهید؟
  • بی نام LK ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    403 6
    اگر مردم به ایشان رای ندادند یعنی از عملکرد ایشان در رد صلاحیتها ناراضی هستند
    • پارس مرد A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      42 2
      فقط همت و درایت تهرانیها را می طلبه که این بار کم کاری نکنند با رد ایشون ، خیلی از موضوعات سیاسی شفاف میگرده
  • ناشناس A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    وقتي عكس اقاي جنتي را با ان پوشش لباس بهاري وان صندلي زيبا د يدم ياد امام راحل افتادم كه چقدر ساده مي پوشيدند و ساده زندگي ميكردند
  • بینام RO ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    127 4
    خیلی باحاله که خودشون، خودشونو تایید صلاحیت میکنند
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    94 1
    شما در این چند سال عملکرد خودتان را دقیقا نشان دادید امیدوار هستم در بارگاه الهی توان پاسخگویی رد صلاحیت سید حسن آقا داشته باشید بهتر است در برنامه تبلیغاتی خود دلایل آن را شرح دهید
    • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      12 49
      و البته من و شما هم باید برای قضاوتهایی که میکنیم و نظراتی که میدهیم و فضا سازیهایی که برای دیگران ایجاد میکنیم در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    135 4
    ما هم پاسخ خودمان را به عملکرد بعضی ها با انتخاب درستمان خواهیم داد
  • نیما IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    114 3
    کاش قانون شما را مجبور به ارایه رد صلاحیت ها می کرد.
  • نیما IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    107 3
    اصل مردم هستند که از عملکرد شما ناراضی هستند والا نیازی به این حرفها نبود.همیشه دنبال منافع یک گروه وحذف گروه دیگری بودید مردم اینها را می بینند می دانند.
  • مجید DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    95 3
    صلاحیت خیلی ها پیش مردم رد شده , ایشالا وعده دیدار ما ۷ اسفند
  • بی نام DE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    54 5
    پنجم اسفند تولد 90 سالگی اقای جنتیه .تولدتون روتبریک می گم.
  • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    45 3
    تا بعضی از قوانین بازنگری و اصلاح نشه داستان به همین منوال خواهد بود
  • بی نام EU ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    49 4
    حرف و عمل شما با هم به شدت در تضاد است...ای کاش این خصوصیات را در یک آدم ملبس به لباس روحانیت نمی دیدیم
  • عبدالله A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    حضرت آیت الله جنتی عالمی بزرگ و وارسته هستند و هرچه بگویند چون از سر دلسوزی و خیر است باید پذیرفته شود ما که هرچه ایشان بفرمایید همان می کنیم و می دانیم راه سعادت دنیا و آخرت در آن است
    • محمد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      80 8
      خجالت نمي كشي؟ شما گفتي و ما باور كرديم؟
  • عطا IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    66 12
    مردم کسی نیستند که شخصی را بخواهند یا نخواهند سیستم هر کس را صلاح دانست مسئولیت میدهد
  • ناشناس A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    90 4
    ایشالا روز 7اسفند میایم بهتون رای نمیدیم
  • وحيد DE ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    88 6
    من فكر نميكنم زندگي در خانه خشتي و سوار پرايد دسته دوم شدن افتخار باشه
    • مجید A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      12 48
      عزیزم ساده زیستی برای مسئولین یک وظیفه است وکاخ نشینی یک رذیله. حالا خودت مصادیق را باید تشخیص بدی.متاسفانه بعضی ساده زیستی را مساوی ریاکاری می دونند
  • سعید A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    60 8
    یک عمر شما دیگران را رد صلاحیت کردید اما 7 اسفند مردم شما را رد صلاحیت میکنند.
  • اشکان IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    20 3
    بله . . .
  • رایان IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    36 5
    انتخابات خبرگان 94 مساوی با رای سلبی...فقط به لبست هاشمی رای بدید لطفااااا
  • محسن RO ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    5 15
    درود بر فقیه و عالم مجاهد و شجاع اقای جنتی کسانیکه برای خدا کار میکنند از زخم زبان مردم جاهل نمیرنجند . حکایت انها حکایت مردمی است که در جنگ بدر اسیر شدند ودست بسته از مقابل رسول اکرم عبور میکردند و وحضرت بر اینها میخندید به حضرتش اعتراض کرند که بر اسارت ما میخندید حضرت فرمودند خیر براین میخندم که باید شمارا بزور به بهشت ببرم تا اسیر شیاطین نشوید و وارد جهنم نشوید
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    6 2
    شماچندنفر هم تهران نیستید
  • مرتضی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    7 8
    اقای جنتی من دوست دارم 100 تا چون باعث شادی و شعف ما میشی
  • شایان A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    4 8
    جنتی جنتی جنتی
  • .طلبه/ رحمانی A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    1 2
    افرادی که به آیت الله جنتی حفظه الله منفی دادندیابه نظرات خلاف واقع مثبت دادندبدونند در مقابل خدا مسؤلند.وباید پاسخگو باشند که در برخی از موارد غیبت ودر برخی از موارد تهمت ودر برخی از موارد تمسخر ایشان رو کرده بودند .