آموزش و پرورش بستر اصلی توسعه همه جانبه است / شرایط اقتصادی در سال 95 حتما بهبود خواهد یافت

استاندار مازندران به فرجام رسیدن برجام اشاره کرد و گفت : شرایط اقتصادی در سال 95 حتما بهبود خواهد یافت و الحمدلله رویکرد دنیا نسبت به جمهوری اسلامی تغییر ماهوی یافته است .

به گزارش خبرانلاین ازساری ،استاندار مازندران در نشست مديران كل آموزش و پرورش قطب 5 كشور در ساري با تبريك سالروز ولادت باسعادت بزرگ پيام آور حماسه كربلا حضرت زينب كبري سلام الله عليها و روز پرستار ياد و خاطره 34 هزار دانش آموز شهيد و 5 هزار معلم شهيد را گرامي داشت و گفت : آموزش و پرورش بستر اصلي توسعه همه جانبه است.
وي اجراي طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش را بسيار مهم خواند و گفت : دولت به تنهايي قادر نيست مسائل آموزش و پرورش را به طور کامل حل كند و بهره گيري از ظرفيت و مشاركت خيرين و والدين بايد به طور جدي دنبال شود.
استاندار مازندران ادامه داد : بايد به گونه اي عمل كنيم تا درسي كه دانش آموز مي خواند با نياز جامعه و معضلات جامعه منطبق باشد.ما نياز به مدرسه متحول در دنياي امروز داريم.
استاندار مازندران تاكيد كرد : انتظار ما از آموزش و پرورش عنايت ويژه به بحث تزكيه و تربیت اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان و تربيت سياسي و اجتماعي دانش آموزان است.
مقام عالي دولت در استان بر استفاده از ظرفيت عظيم و ارزشمند اولياء در جريان تعليم و تربيت تاكيد كرد و گفت : به گونه اي بايد برنامه ريزي كنيم تا در برنامه ششم توسعه جايگاه آموزش و پرورش در جذب اعتبارات و كيفي كردن فعاليتها مورد توجه قرار گيرد.
وي بر تقویت روح پرسش گري ، پژوهش و تحقيق و گسترش دانش و مهارت و ارتقای بهره‌وری سرمایه‌های انسانی و توسعه‌ی خلاقیت، نوآوری و فرهنگ کارآفرینی در میان دانش‌آموزان تاكيد نمود و گفت : بايد تلاش كنيم تا در همه زمينه ها به يك استاندارد قابل قبول برسيم.
استاندار مازندران آموزش و پرورش را بستر اصلي توسعه پايدار و همه جانبه خواند و گفت : تفكر جامع توسعه پايدار بايد در تمامي اركان جامعه حاكم شود .
وي از مازندران به عنوان يك استان دانشگاهي ياد كرد و گفت : بيش از 800 هزار نفر در حال حاضر در مازندران يا دانشجو هستند و يا دانش آموز و از اين ظرفيت بايد براي حل مشكلات جامعه استفاده نمود .
وي زيرساختهاي فناوري ارتباطات و اطلاعات در مازندران را مناسب ارزيابي كرد و گفت: ضريب نفوذ اينترنت در مازندران 109 درصد است و بسياري از روستاهاي مازندران از فناوريهاي روز برخوردارند.
استاندار مازندران به فرجام رسيدن برجام اشاره كرد و گفت : شرايط اقتصادي در سال 95 حتما بهبود خواهد يافت و الحمدلله رويكرد دنيا نسبت به جمهوري اسلامي تغيير ماهوي يافته است .
استاندار مازندران در بخشي از سخنان خود به ظرفيت ها و پتانسيلهاي مازندران در حوزه كشاورزي ، صنعت و گردشگري اشاره كرد و تصريح نمود : حضور بيشترين سادات كشوردر مازندران ، وجود تعداد زيادي از امامزادگان و نوادگان پيامبر در مازندران ، تقديم بيش از 10 هزار و چهارصد شهيد و سبقه علوي بودن مازندران از همان ابتداي پذيرش دين اسلام بخشي از ظرفيت هاي فرهنگي و معنوي مازندران است .
وي همچنين از وجود بنادر استراتژيك ، رتبه اول در توليد بسياري از محصولات كشوري و فرصت هاي سرمايه گذاري در بخشهاي صنعت و گردشگري از جمله امتيازات اقتصادي مازندران ياد كرد .
وي در پايان ابراز اميدواري نمود اين نشست بتواند در زمينه تدوين برنامه ششم توسعه ، بودجه سال 95 آموزش و پرورش و تحقق سند بنيادين تحول آموزش و پرورش راهگشا و كارساز باشد.
در اين نشست قاسمي مدير كل آموش و پرورش مازندران گزارشي در مورد وضعيت آموزش و پرورش استان در حوزه هاي مختلف ارائه نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =