تسنیم نوشت: منابع سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مردمی در حومه حلب و پاکسازی چند منطقه دیگر از لوث گروه‌های تروریستی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، ارتش سوریه،‌ روستاهای جب الکلب و الطیبه در حومه شرقی شهر حلب در شمال سوریه را پس از درگیری‌های شدید با گروه تروریستی داعش، آزاد کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه توانستند پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی، روستاهای جب الکلب و الطیبه در حومه شرقی حلب را از اشغال تکفیری‌ها پاکسازی کنند.

همزمان با دستاوردهای ارتش، یگان‌های حمایت کُردی با همکاری کمیته‌های مردمی، شهرک کفرنایا در شرق شهرک کفین در حومه شمالی حلب را در پی فرار گروه‌های تروریستی به کنترل خود درآوردند.

با آزادسازی این منطقه، راه‌های کمک رسانی به گروه‌های تروریستی بین شهرک‌‌های اعزاز و تل رفعت قطع شد.

منابع میدانی هم از کشته شدن دست‌کم 40 تروریست در جریان نبردهای مستمر یگان‌های کردی و کمیته‌های مردمی با تروریست‌ها در اطراف تل رفعت در حالی خبر دادند که جنگنده‌های روسی و سوری مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کردند.

خبرنگار تسنیم گزارش داد در صورتی که کمیته‌های مردمی و یگان‌های کردی، بتوانند کلجبرین را آزاد کنند، در آن صورت به طور مستقیم در مناطق تحت سیطره تروریست‌های داعشی در حومه شمالی با آنها رودرو خواهند شد و مرزهای ترکیه از تروریست‌ها از سمت شهر حلب تا شهرک‌های نبل و الزهراء و از سمت مرزهای ترکیه که شاهد فعالیت یگان‌های کردی است،‌جدا خواهد شد.

خبر دیگر این‌که،‌نیروهای یگان‌های مردمی، 11 تروریست اتاق عملیاتی باند تروریستی موسوم به فتح حلب از جمله اسماعیل نداف از سرکردگان آن را به اسارت خود درآوردند.

این در حالی است که جنگنده‌های ارتش به حملات خود علیه مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در بیانون در نزدیکی شهرک‌های نبل و الزهراء ادامه می‌دهند که به انهدام چند مقر اصلی آنها منجر شد.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه در آستانه ورود به نیروگاه حرارتی در حومه شرقی حلب پس از آزادسازی تپه ابوالضنه در اطراف آن پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش قرار گرفتند، داعشی‌ها زیر ضربات آتش از آن عقب نشینی کردند.

المیادین هم از کشته شدن یکی از نظامیان ارتش ترکیه در درگیری مسلحانه در مرزهای مشترک با سوریه خبر داد. توپخانه ارتش ترکیه چند روزی است در حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری همچون داعش و جبهه النصره که متحمل شکست‌های سنگینی در برابر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در حومه حلب شده اند، مواضع مخالفان تروریست‌های تکفیری را گلوله‌باران می‌کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    106 5
    تا وقتی که گروههای تروریستی در سوریه هستند عقل سلیم حکم می کند که بشار اسد کشورش را در چنین وضعیت بدی رها نکند. وگرنه سوریه مثل افغانستان هیچ وقت رنگ امنیت نمی بیند. اما بعد از اینکه آنها خلع سلاح شدند بهتر است انتخابات آزاد و دموکراسی تعیین کننده آینده سوریه باشد.
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    57 10
    خدا رو شکر نیروهای ارتش سوریه و کردها با هم علیه ترکیه و مزدوراش متحد شدن تا دست عردوغان رو از کشورشون کوتاه کنن
  • بدون نام ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    38 4
    به اميد ريشه كن شدن تكفيريها و حاميانشون و برگشتن ارامش و زندگي به سوريه و عراق، امين
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    10 2
    تل رفعت هم به دست نیروهای کرد در حال آزاد شدنه...
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    9 1
    امیدوارم داعش و حامی هایش به خصوص عربستان و ترکیه از درون آلوده به این ویروس بشن و نابودیشون رو ببینیم
  • محمد IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    1 0
    این اقدام ترکیه ایجادپرده دودبرای ارسال کمک به مزدوران تکفیری است روسیه وسوریه بایدمکراحمقانه آن هاراپیش دستی کنند
  • معین A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    3 0
    انشاا... هر چه زودتر سوریه از شر تروریستهای ترکیه و عربستان پاک بشه اشتباه دیگری که غربیها مرتکب شدند اینه که خودشون کاری کردند که مخالفان داخل سوریه کاملا پاکسازی شوند و این بار اگر حکومت سوریه به ثبات برسه مخالفان آن در حداقل خواهد بود و مکرو مکر الله والله خیر الماکرین