به گزارش ایسنا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص کف سازی میدان نقش جهان، بازار قیصریه، آخرین وضعیت دیواره‌های نم زده مسجد امام (ره) و داربست‌های فلزی عالی قاپو و گنبد مسجد امام (ره) توضیح داد.

ناصر طاهري، در خصوص آخرين وضعيت مرمتي ميدان نقش جهان اظهار كرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار شد كه پس از جلوگيري از تردد خودرو در ميدان نقش جهان كف آسفالت ميدان جمع‌آوري و كف ميدان سنگ فرش شود.

وي با بيان اينكه سنگفرش كردن كف ميدان نقش جهان يك گام به سمت فضاي سنتي است، افزود: در سه ماهه ابتداي امسال قرار بود بحث كف سازي و مرمت بازار قيصريه آغاز شود، اما با مخالفت كسبه اين طرح عقب افتاد و امروز در حال انجام است. طرح مرمت بازار قيصريه در سه مرحله انجام خواهد شد.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اصفهان ادامه داد: مرمت بام توسط اداره كل ميراث فرهنگي، بخش بدنه سازي با اعتبار كسبه و بخش كف سازي توسط شهرداري در حال انجام است.

طاهري به بحث رطوبت ديواره‌هاي مسجد امام (ره) اشاره و تصريح كرد: پس از بررسي‌هاي فراوان به اين نتيجه رسيده‌ايم كه نم ديواره‌هاي اين مسجد به احتمال زياد به سيستم فاضلاب مربوط مي‌شود چراكه ما حتي 80 سانت از كف پشت مسجد را پايين آورديم، اما نم همچنان باقي است و به احتمال قطع به يقين مشكل سيستم فاضلابي نم را ايجاد مي‌كند و به همين منظور با اداره آب و فاضلاب براي بر طرف شدن مشكل در حال رايزني هستيم.

وي به بحث جمع آوري داربست‌هاي فلزي كه گنبد مسجد امام (ره) و عالي قاپو را در بر گرفته اند و قول‌هاي مديركل براي برداشته شدن اين داربست ها اشاره كرد و گفت: براي مباحث مرمتي هيچگاه نمي‌توان به طور قطع زماني را مشخص كرد زيرا با مرمت و يا بازسازي ناگهان به پروژه جديد بر مي‌خوريد كه بايد مجدد مرمت را آغاز كنيد به همين منظور مسئولان ميراث دست به دست يكديگر داده‌اند تا عالي‌قاپو و گنبد مسجد امام (ره) از داربست‌ها رها شوند، اما اينكه قول 100 درصدي بدهيم كه زماني حتما برداشته مي‌شود، ممكن نيست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =