نفتکش شرکت های توتال، شرکت نفتی اسپانیا و لوک اویل این روزها در جزیره خارک پهلو گرفته اند تا نفت ایران را به اروپا حمل کنند.

پس از افزایش 12 درصدی  قیمت نفت در روز جمعه گذشته ، نفت وست تگزاس اینترمدییت ۱.۷ درصد افزایش یافت،این درحالی است که  نفت برنت در لندن ۱.۱ صعود کرد. گزارش ها حاکی است که نفتکش های شرکت توتال فرانسه روز شنبه درجزیره خارگ پهلو گرفته اند تا نفت خریداری شده از ایران را بارگیری کنند.کمی قبل تر هم کشتی های چین و اسپانیا رسیده بودند.

وزیر نفت ایران گفته ایران نگران افزایش تولید در بازار جهانی نیست و تولیدنفت ایران کاهش قیمت نفت را تشدید نمی کند.این درحالی است که کارشناسان می گویند با ادامه افزایش تولید نفت، ممکن است روند کاهش قیمت، نفت را به سطح ۲۰ دلار نیز برساند. 

پیش بینی ها از بازار نفت حاکی است که به دلیل افزایش تولید نفت ایران ممکن است قیمت ها تا ۲۰ درصد در اواسط سال جاری میلادی کاهش یابد. یک شرکت نفت و گاز بریتانیایی هم پیش بینی کرده که بازار به زودی با افزایش یک میلیون بشکه نفت  ایران  متلاطم خواهد شد.

پیش از شروع تحریم ها ایران دومین کشور تولیدکننده نفت عضور اوپک بود.حالا با برداشته شدن تحریم ها تولید نفت ایران یک میلیون اضافه خواهد شد.توتال،لوک اویل و شرکت نفت اسپانیا نفت ایران را بشکه ای 30 دلار در معاملات آتی خریداری کرده بودند که حالا برای تحویل آن به خارک مراجعه کرده اند.

از سویی گزارش ها حاکی است که چین واردات نفت خود را ۲۰ درصد کاهش داده است. بزرگترین مصرف کننده دنیا واردات خود را در ماه ژانویه ۴.۶ درصد کاهش داده که حدود ۶.۳ میلیون بشکه در روز می شود. آمار ها نشان می دهد واردات این کشور در دسامبر به ۳۳.۲ میلیون تن رسیده بود.

منبع: بلومبرگ

22435

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =