تسنیم نوشت: ۴ فروند جنگنده اف ۲۲ آمریکایی امروز چهارشنبه در آسمان کره جنوبی به پرواز درآمدند تا واشنگتن قدرت خود را پس از اقدامات اخیر کره شمالی، نشان دهد.

به گزارش رویترز، در حالی آمریکا و کره جنوبی قصد دارند ماه آینده مانور مشترک نظامی را برگزار کنند، 4 فروند جنگنده اف 22 آمریکا بر فراز خاک کره جنوبی به پرواز درآمده اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که کره شمالی اخیرا یک ماهواره را توسط موشک دوربرد به فضا پرتاب کرده است. کره شمالی اوایل ژانویه نیز چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده بود.

پرواز جنگنده های اف 22 رادار گریز آمریکا تازه ترین نشانه از استقرار تجهیزات راهبردی نظامی آمریکا در کره جنوبی به شمار می رود. این جنگنده ها از پایگاه هوایی اوکیناوای ژاپن به پرواز درآمده اند.

آمریکا و کره جنوبی بر این باورند که پرتاب موشک کره شمالی در 7 فوریه، آزمایش یک موشک دوربرد بوده و نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود. کره شمالی اعلام کرده است که این تنها پرتاب یک ماهواره به مدار زمین بوده است.

به دنبال اقدام اخیر کره شمالی در شلیک موشک دوربرد و پرتاب ماهواره به فضا، آمریکا موشک های پاتریوت بیشتری را در کره جنوبی مستقر کرده است.

آمریکا همچنین قصد دارد مذاکرات رسمی برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را آغاز کند.آمریکا در سال 2013 میلادی یکی از سامانه های دفاع موشکی تاد را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به گوام منتقل کرده است.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    92 10
    هواپیما نظامی رو دست اف 22 رپتور در دنیا وجود نداره اون سوخو های روسی در مقابل رپتور اسباب بازین
    • به بی نام دوم A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      22 2
      پرفسور بالتازار اطلاعاتت در این حده که خیال میکنی چون 35 بزرگ تر از 22 پس اف 35 هم بهتر از اف 22 هست جای این همه عشق به روسیه برو 4تا مطلب مطالعه کن
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    7 64
    پاتریوت در برابر موشکهای اسکاد دهه 50 شوروی هم ناموفق عمل کدره حالا در برابر موشکهای ماهواره بر چه عملی می خواد انجام بده.