ایرنا نوشت: «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در همایش بین المللی بازگشت دیپلماسی که روز پنجشنبه در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد، برجام را پیروزی چند جانبه گرایی بر یکجانبه گرایی و نشان دهنده کارآمدی رویکرد برد -برد در عرصه روابط بین المللی ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا ، وی گفت: اعمال زور و تحریم ها، سیاستی شکست خورده است و به حل مشکلات بین المللی کمکی نمی کند و دوران این روش به پایان رسیده است و سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی 'یونسکو ' می تواند با فرهنگ سازی و آموزش به ارتقاء گفت و گو و چند جانبه گرایی در حل و فصل مسائل بین المللی و بحران های منطقه ای به ویژه تروریسم و افراطی گری کمک نماید .
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به پروژه ایران هراسی اظهار کرد که قبل و در طول مذاکرات هسته ای، این پروژه از سوی برخی کشورها ادامه یافت و حتی پس از برجام نیز برخی با صرف میلیون ها دلار و برای ترویج ایران هراسی تلاش کردند که موفق نشدند زیرا برجام ، پایانی بر این پروژه است.
در این همایش یک روزه که به میزبانی سازمان یونسکو و با همکاری دانشگاه سازمان ملل برگزار شد، مجید تخت روانچی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای و «نیکلا دو ریویر» مذاکره کننده فرانسه در گروه 1+5 دیدگاه های خود را در مورد مذاکرات هسته ای و همچنین نقش و جایگاه دیپلماسی از نظر مفهومی و عملی در زمینه حل بحران ها بیان کردند.
در این نشیت علاوه بر مقامات ایرانی و فرانسوی، شخصیت های مهمی مانند «داوید مالون» رئیس دانشگاه سازمان ملل ، «دانیل روندو» نویسنده و سفیر سابق فرانسه ، «آلن فراشون» سردبیر لوموند ، «مونیر بوشناکی» مدیر سابق مرکز میراث جهان و همچنین معاونین سازمان یونسکو سخنرانی کردند .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =