به گزارش خبرآنلاین، یک روزنامه غربی نوشت که سیاست‌های گمراه کننده ترکیه دامنه درگیری‌ها که منطقه را ویران کرده توسعه می‌دهد.

روزنامه گاردین در سرمقاله ای با عنوان "سیاستهای گمراه کننده ترکیه" نوشت که این سیاستها ترکیه را در مسیر نادرستی برای چندین سال قرار می‌دهد.

به گزارش تسنیم این روزنامه نوشت این اشتباهات و تناقضهای روشن در سیاستهای داخلی ترکیه یک مشکل جهانی بزرگ است، زیرا دامنه درگیری ها را که منطقه را ویران کرده توسعه می دهد.

این روزنامه با اشاره به خطر آشکار جنگ بین ترکها و کردها این است که احتمال دارد نیروهای ترکیه در سوریه دخالت کنند. هدف ظاهری این دخالت ایجاد منطقه امن برای آوارگان یا منطقه ای بی طرف است اما در واقع هدف واقعی مهار پیشروی نظامی کردهای سوریه است، زیرا نیروهای حمایت مردمی کرد موفق شدند طی روزهای گذشته مساحت گسترده ای در امتداد مرزهای سوریه و ترکیه را به کنترل خود در بیاورند.

به نوشته گاردین، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نگران این است که کردهای سوریه بتوانند یک دولت کوچک دائمی را در سوریه تاسیس کنند و در نتیجه عزم مبارزان حزب کارگران کردستان را که مخالف آنکارا هستند تقویت کند.

کردهای سوریه طی چند روز اخیر توانستند با پیشروی در شمال حلب برخی مناطق را از دست تروریست‌های جبهه‌النصره و داعش خارج کنند.

نظام ترکیه طی هفته گذشته چندین بار مواضع کردهای سوریه در شمال حلب را گلوله باران کرده است.

توپخانه ترکیه عصر پنجشنبه مناطق کرد نشین استان حلب سوریه را شدیدا گلوله باران کرد.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر وابسته به معارضان اعلام کرد که این حمله ترکیه شدیدترین حمله از زمان آغاز تجاوزهای نظامی ترکیه به شمال سوریه به شمار می‌رود.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =