آیا آمار هواداران استقلال و پرسپولیس واقعی هستند؟

بلندگوی ورزشگاه با هیجان این اعداد را اعلام می کند؛78 هزار نفر یا 75 هزار نفریا چیزی حدود این ها اما این آمار قدر دقیق است؟

 

حمیدرضا یادگار - خبرآنلاین؛ رایگان کردن بازی های استقلال و پرسپوولیس دوباره گرمایی مضاعف به لیگ داده است. از هر بازی استقبال چند ده هزار نفری می شود. طبقه دوم کاملا پر می شود و طبقه اول هم تقریبا تا نیمه پر است. آماری که گوینده ورزشگاه اعلام می کند ، ارقامی بالای 75 هزار نفر است. جمعیتی که نسبت به حضور 2 تا 5 هزار نفر هفته های قبل ، چشمگیر است اما این آمار چقدر واقعی هستند؟

اینکه ورزشگاه آزادی سالهاست به ورزشگاه 100 هزار نفری ملقب شده است را همه می دانند اما این را هم بسیاری می دانند که این ورزشگاه در بهترین حالت بیش از 84 هزار نفر نمی تواند در شرایط عادی کنجایش داشته باشد. سالهاست که از زمان صندلی دار شدن طبقه اول این استادیوم ، گنجایش این طبقه به کمتر از 34 هزار نفر رسیده است. این رقم به اضافه 50 هزار نفری که در فشرده ترین حالت حضور هواداران در طبقه دوم آزادی ، میزان گنجایش واقعی ورزشگاه را مشخص می کنند. مسئولان سازمان لیگ که در گزارش های شان برای ارائه آمار به ای اف سی ، همه ساله درباره نحوه سنجش تماشاگران می گویند در مبادی ورودی از دستگاه شماره انداز برای وارد شدگان استفاده می کنند. ادعایی که دیگر حتی خود مسئولان آسیایی هم به آن باور دارند و هر بار با ایران بر سر تعداد بلیت فروشی ها به مشکل می خورند.

در این چند بازی هیجان انگیز هم با نگاهی به این حجم حضور هواداران که دوباره هیجان و جذابیت را به لیگ برگردانده است ، می توان گفت در هیچ یک از این بازی ها تعداد هواداران حاضر در استادیوم آزادی نمی توانسته به 70 هزار نفر رسیده باشد. درست مثل بازی های سالن 12 هزارنفری که فقط 7300 صندلی دارد ! مثل چهل ستون که فقط 20 ستون دارد!

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =