معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج گفت: تدارک و تجهیز شهر به سازه های مدرن وامروزی، از مولفه های شهر های پویا می باشد و حرکت به سمت داشتن شهر مدرن و هوشمند موجب خلق حس تعلق شهروندان به جامعه شهری می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج فرج الله ایلیات با بیان اینکه نقش مدیریت شهری در سالهای اخیر با پیچیده تر شدن مسائل شهری پررنگ تر شده است، عنوان کرد: مدیریت شهری باید با توجه به استعدادها، انگیزه ها، مشارکت گروه های مختلف و ترکیب این گروهها برای دستیابی به شهری خلاق تلاش کند.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج اظهار داشت: در هر شهری همیشه ظرفیتی بسیار بیشتر از آنچه ما در وهله اول تصور میکنیم وجود دارد که اگر بتوانیم بسترهای مناسبی را برای ایجاد فرصتهایی که مردم بتوانند خلاقیت ها و ظرفیت های خود را آزاد سازند فراهم نماییم در اصل به سمت ایجاد شهری خلاق گام برداشته ایم.

ایلیات ادامه داد: شهرهای خلاق مکانهایی هستند که خلاقیت ها در آنها پدیدار می شود؛ بنابراین مدیریت شهری که یکی از ارکان اصلی شهر خلاق می باشد می تواند زمینه بروز توانمندی شهروندان را برای ایجاد خلاقیت فراهم کند و در کنار سایر ارگان های شهری و استانی نقش تسهیل کننده ای را برای رسیدن به شهری مدرنیته و هوشمند داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: خلاقیت در مدیریت شهری شامل ترکیب نظرات متخصصان و مدیران شهری مدرن با ارزش های بومی و سنتی می باشد و خلاقیت شهری به عنوان یک رویکرد راهبردی می تواند کیفیت زیستن در شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: ایجاد شهر خلاق به عنوان یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری است که به شکل رویکردی نوین در مواجهه با محیط های شهری و اثرگذاری بر فرایندها، اهداف و روشهای مدیریت و برنامه ریزی شهری مد نظر قرار گرفته شده و مدیریت شهری خلاق با تلفیق اندیشه ها و ایده های مدیران شهری مدرن با ارزش های بومی جهت حل مسائل و مشکلات شهری قدم برمی دارد و از افراد خلاقی که موجب قدرتمند شدن شهر و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر می شوند به عنوان سرمایه های انسانی در بدنه مدیریت شهری استفاده کرده و در تصمیم گیری ها به مشارکت با آنها می پردازد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج یادآور شد: با ایجاد زمینه های مناسب در روند بهبود شهر بسوی فناوری های نوین، توسعه زیرساختهای الکترونیکی، استفاده از تمامی ظرفیتها و پتانسیل موجود می توانیم حر کتی پرشتاب را در امر ارتقاء سطح کیفی و کمی شهرمان داشته باشیم و با استفاده از نخبگان در بدنه شهرداری زمینه های رسیدن به توسعه پایدار شهری را فراهم کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه مدیریت شهری یک سازمان گسترده متشکل از عناصر و اجزای رسمی و غیر رسمی مربوط و ذیربط در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی حیات شهری با هدف اداره، هدایت و کنترل همه جانبه و پایدار شهر مربوطه می باشد، گفت: شهر پایدار شهری است که حافظ و ارتقاء دهنده رفاه اهالی چه در بلند مدت و چه در دوره متوسط بوده که بالاترین کیفیت زندگی انسان از آن به دست می آید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =