مجمع اصولگرایان بدنبال وحدت؛ پایداری و اصلاحات در تکاپوی حضور متفاوت

به گزارش مهر، درحالیکه این روزها تلاش مجمع اصولگرایان اصفهان برای رسیدن به وحدت افزایش‌یافته، اصلاح‌طلبان و منتصبان به جبهه پایداری در تکاپوی حضوری متفاوت در رقابت‌ها هستند.

پس از ثبت‌نام کاندیداها در رقابت‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و نیز اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، موج فعالیت‌های انتخاباتی برای آرایش سیاسی گروه‌ها و احزاب سیاسی آغاز شد.

درنهایت بعد از چند هفته رایزنی گروه‌های سیاسی همفکر در دو جبهه اصولگرا و اصلاح‌طلب، نخستین فهرستی که در این رقابت‌ها پا به عرصه گذاشت لیست مجمع اصولگرایان اصفهان بود.

این لیست پنج‌نفره از میان ۵۰۰ نفر انتخاب‌شده بود و سعی دارد، کاندیدای اصلح در حوزه اصولگرایان را به مردم در قالب یک لیست واحد، معرفی کند.

ابوالفضل قربانی عضو مجمع اصولگرایان اصفهان دراین‌ارتباط در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای معرفی لیست مجمع اصولگرایان اصفهان برای مجلس از میان ۵۰۰ کاندیدای ثبت‌نامی، ۵۰ نفر انتخاب و درنهایت از میان ۱۱ نفر لیست نهایی پنج‌نفره معرفی شدند.

وی افزود: آقایان کمال حیدری، سید مجتبی خیام نکویی، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر و مجید نادرالاصلی در این لیست پنج‌نفره از سوی مجمع معرفی‌شده‌اند.

البته مجمع اصولگرایان اصفهان در دیگر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان نیز دست‌به‌کار شد و نامزدهای موردحمایت این مجمع را به شرح زیر معرفی کرد:

حوزه انتخابیه کاشان و آران بیدگل: سید جواد ساداتی نژاد

حوزه انتخابیه اردستان: حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد

حوزه انتخابیه برخوار و میمه: حسینعلی حاجی‌دلیگانی

حوزه انتخابیه خمینی‌شهر و درچه: سیدمحمدجواد ابطحی

حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان: حجت‌الاسلام محمدرضا آقایی

حوزه انتخابیه فریدن، چادگان، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت: اکبر ترکی

حوزه انتخابیه فلاورجان: سید ناصر موسوی‌لارگانی

حوزه انتخابیه نجف‌آباد، تیران و کرون: ابوالفضل ابوترابی

حوزه انتخابیه سمیرم: حجت‌الاسلام رجائی

حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار: محمدرضا جمالی

حوزه انتخابیه لنجان: محسن کوهکن

پس از اعلام اسامی اصولگرایان اصفهان، اصلاح‌طلبان نیز هفته پیش لیست پنج‌نفره خود را اعلام کردند.

مهدی مقدری، سخنگوی شورای راهبردی اصلاح‌طلبان استان در این زمینه اظهار داشت: پس از اتمام فرایند انتخاب لیست اصلاح‌طلبان اصفهان، حیدر علی عابدی، ناهید تاج‌الدین، مسعود حمیدی، مینو خالقی و کوروش محمدی به‌عنوان پنج کاندیدای اصلاح‌طلب اصفهان معرفی شدند.

البته بعدازاینکه اصلاح‌طلبان اصفهان از این لیست رونمایی کردند، جبهه اعتدال و توسعه که افراد نزدیک به دولت روحانی در آن به فعالیت سیاسی مشغول‌اند، از ارائه این لیست از سوی اصلاح‌طلبان انتقاد کرد که درنتیجه این انتقادات، کوروش محمدی از لیست پنج‌نفره اصلاح‌طلبان اصفهان حذف و به‌جای وی، علیرضا آجدانی از اعتدال و توسعه جایگزین شد.

کاندیداهای اصلاح‌طلبان میانگین سنی ٤٥ سال دارند و شعار این گروه امید آرامش و رونق اقتصادی است.

اضافه شدن فهرست انتخاباتی جدید نیز به فهرست‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی

اما بعدازاینکه لیست مجمع اصولگرایی به‌عنوان نخستین لیست این طیف سیاسی، در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شد، ائتلاف «همدلان همدرد» نیز باهدف رفع چالش‌های کلان استان اصفهان، از لیست پنج‌نفره خود در شهر اصفهان رونمایی کردند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، دبیر ائتلاف همدلان، همدرد، در گفت‌و‌گو با مهر در این خصوص اظهار داشت: نبود همدلی و انسجام میان ۲۰ نماینده فعلی استان اصفهان ما را بر آن داشت تا ائتلافی در این راستا تشکیل دهیم.

وی با اشاره به حضور عباس مقتدایی، حسن کامران، نیره اخوان، جانثاری و حجت‌الاسلام ناصری در لیست اصفهان، اظهار داشت: آقایان اکبر ترکی برای فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت، محمدرضا آقایی برای شهرضا، حسینعلی حاجی دلیگانی برای شاهین‌شهر میمه و دولت آباد و برخوار، دکتر حسین حسنی در حوزه انتخابی نائین، جواد ابطحی برای خمینی‌شهر و دکتر قدیری ابیانه از حوزه انتخابی کاشان به‌عنوان نمایندگان معرفی‌شده از سوی ائتلاف برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.

نامزدهای موردحمایت پایداری در اصفهان

بعدازاینکه جبهه پایداری اصفهان به روند انتخاب افراد در لیست مجمع اصولگرایان اصفهان انتقاداتی را داشت، این جبهه در روزهای اخیر با صدور بیانیه‌ای نظر خود را در خصوص نامزدهای موردحمایت خود اعلام کرد.

در بخشی از بیانیه‌ای جبهه آمده است:

به دلیل شرایط ویژه و بی‌بدیلی که درروند حرکت تکاملی انقلاب اسلامی وجود دارد شرایط کشور از حساسیت خاص و ممتازی برخوردار است، که نام‌گذاری سال دولت و ملت، همدلی وهم زبانی از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر این واقعیت است.

با توجه به این شرایط ویژه و حساس بی‌گمان امت شجاع، بصیر، انقلابی و ولایی و زمان‌شناس ایران در پیروی قاطعانه از رهبر حکیم و فرزانه و با شناخت وظایف خود حماسه بزرگی را با حضور در انتخابات پیشرو رقم خواهند زد و از نفوذ دشمنان جلوگیری خواهد کرد و برگ زرین دیگری بر صفحات پرافتخار و سراسر عزت خود خواهد افزود.

در مورد انتخابات خبرگان جبهه پایداری انقلاب اسلامی حضرات آیات عظام، محمود عبداللهی، سید ابوالحسن مهدوی، عبدالنبی نمازی، سید یوسف طباطبایی و مرتضی مقتدایی را به مردم شریف استان اصفهان معرفی می‌کند و ضمن احترام به همه اساتید بزرگوار از حضور حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمومی در عرصه ادای تکلیف استقبال و تشکر می‌نماید.

همچنین اسامی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی موردحمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها به شرح زیر هست:

۱- حوزه انتخابیه خميني‌شهر: جناب آقای سيد جواد ابطحی

۲- حوزه انتخابیه سميرم: جناب آقاي حجت‌الاسلام سيد محمدكاظم رجايی

۳- حوزه انتخابیه شاهین‌شهر و میمه و برخوار: جناب آقای حسینعلی حاجی

۴- حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان: جناب آقای حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آقایی

۵- حوزه انتخابیه فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین و میاندشت: جناب آقای دکتر اکبر ترکی

۶- حوزه انتخابیه فلاورجان: جناب آقای حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی لارگانی

۷- حوزه انتخابیه كاشان و آران بيدگل: جناب آقای دكتر محمدحسن قديري ابيانه

۸- حوزه انتخابیه نائین و خور و بیابانک: جناب آقای غلامرضایی

حمایت جامعتین از ۵ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان

آرایش سیاسی در میان گروه‌ها و احزاب تنها منحصر به نامزدهای مجلس شورای اسلامی نبود و در میان کاندیدا‌های خبرگان رهبری نیز، جامعتین اصفهان با ارائه فهرستی پنج‌نفره از نامزدهای موردحمایت خود در اصفهان رونمایی کرد.

بر همین اساس، ستاد انتخاباتی جامعتین اصفهان آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، آیت‌الله عبدالمحمود عبدالهی و آیت‌الله ابوالحسن مهدوی، را به‌عنوان کاندیدهای موردحمایت خود معرفی کردند.

درنهایت هم‌اکنون ۴۴۹ نامزد انتخاباتی از ۱۵ حوزه انتخابیه استان اصفهان رقابت‌های خود، برای ورود به مجلس شورای اسلامی را آغاز کرده‌اند و قرار است از میان این تعداد نامزد که در قالب لیست یا به‌صورت مستقل عزم بهارستان کرده‌اند، ۲۱ کرسی سهم اصلح‌ترین نامزدهای مورد انتخاب مردم شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =