ایرنا نوشت: مقامات بحرینی از ورود عبدالخالق عبدالله یک نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات که مشاور ولیعهد ابوظبی نیز هست به خاک این کشور جلوگیری کردند.

پایگاه خبری امارات 71 امروز (شنبه) با اعلام این خبر به نقل از صفحه توییتر عبدالخالق عبدالله افزود: ماموران فرودگاه بحرین بدون ارایه دلیلی از ورود این نویسنده اماراتی جلوگیری کردند و تنها گفتند: دستور از بالا است و ما ماموریم و معذور.
عبدالخالق عبدالله که مشاور ولیعهد ابوظبی نیز هست روز پنجشنبه برای شرکت در سی و ششمین نشست توسعه کشورهای عربی خلیج فارس که با حضور 100 تن و به مدت دو روز در هتل الخلیج بحرین برگزار می شود عازم منامه بود که به دلیل ممانعت مقامات بحرینی از ورود او به این کشور، از فرودگاه به کشورش امارات برگشت.
او در بیان دلیل منع ورودش به بحرین گفت: ابوظبی و دبی و بیشتر کشورهای عربی خلیج فارس به اینگونه اقدامات امنیتی و پلیسی غیر معقول مبادرت می ورزند.
پایگاه خبری امارات 71 در تشریح سابقه این نوع برخوردها در فرودگاه های کشورهای عربی افزود: فرودگاه های کشورهای عربی خلیج فارس سابقه تکرار اینگونه اقدامات متناقض با حقوق بشر و آزادی مسافرت را در پرونده خود دارند و بطور مثال در فرودگاه امارات اینگونه اشکال تراشی ها در ورود و خروج فعالان از کشورهای عربی و خارجی و دستگیری مخفیانه آنها به تهمت های مختلف تروریستی وجود دارد کما اینکه تاکنون در حق فعالانی از کشورهای قطر، کویت، فلسطین، بحرین، مصر و دیگر کشورها صورت گرفته است.
در این خبر آمده است: این در حالی است که دولت امارات بیش از 3/3 میلیارد دلار برای توسعه همین فرودگاه منامه بحرین که از ورود عبدالخالق عبدالله به آن جلوگری شد کمک مالی کرده است.
عبدالخالق عبدالله که در دانشگاه های آمریکا تحصیل کرده مقالات و تحلیل های زیادی را در خصوص تحولات سیاسی کشورهای عربی منطقه و نیز انقلاب های اخیر عربی موسوم به بهار عربی در نشریات بین المللی منتشر کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    1 0
    میخواست براش فرش قرمز پهن کنن.ما بودیم چیکار میکردیم؟؟اینا حداقل گذاشتن بره