۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲

فرصت امروز نوشت:با صبر و پشتکار می‌توان بر دنیا پیروز شد. این خصوصیات قادر هستند تا یک فرد موفق را از بقیه افراد معمولی متمایز کنند.

مسیر موفقیت پر از موانع مختلف است اما امكان چیرگی بر همه آنها وجود دارد.شجاعت برخاستن پس از هر شكست معنا می‌دهد. در مقایسه با آن، شكست به مفهوم گذاشتن سنگ پیش پای موفقیت است. در همین حین، به یاد داشته باشید كه همه نتایج مطلوب و دلپذیر نیستند.برخی مبارزه‌ها ارزش جنگیدن را ندارند پس انرژی و وقت خود را بر سر آنها هدر ندهید. در ادامه به پنج راه موفقیت اشاره شده است.

1-‌ تلاش و كوشش

تلاش و كوشش سنگ زیر پا و پله اول رسیدن به موفقیت است. قدرت از تلاش فراوان به دست می‌آید. میزان موفقیت یك فرد از روی میزان تحمل او در برابر چالش‌های زندگی تعریف می‌شود. هنگام مواجهه با چالش‌ها، او روش مبارزه كردن را فرا‌می‌گیرد. یك جنگنده با هر هزینه‌ای از پس مشكلات بر می‌آید. برای غلبه بر مشكلات سختی‌ها را با تمام وجود بپذیرید.

آنها در كنار هموار كردن مسیر رشد و پیشرفت، موفقیت شخصی و حرفه‌ای شما را نیز رقم می‌زنند. با پذیرش چالش‌ها شخصیتی قوی در درون‌تان شكل می‌گیرد. افراد كوشا می‌فهمند كه حتی كوچك‌ترین عامل نیز تاثیری بزرگ روی زندگی‌شان می‌گذارد. البته این در صورتی است كه فرد موفق به كشف پتانسیل واقعی درون خود ‌شود.

چالش‌ها به مثابه فرصت‌هایی برای غلبه بر موانع در زندگی فرد به شمار می‌روند. هر فرد موفقی سابقه تلاش و كوشش فراوان در مسیر زندگی خود را دارد. آنها این تجارب را به درس‌های ارزشمند زندگی تبدیل می‌كنند. تلاش و كوشش كلید دستیابی به موفقیت است.

2‌- بقا

امیدواری به بقای فرد حین تلاش برای دستیابی به یك موفقیت غیر‌منتظره كمك می‌كند. افراد در هر لحظه از زندگی فقط به تلاش برای بقا می‌پردازند. كسانی كه درازمدت به موفقیت دست می‌یابند، برای هر درس كوچك در مسیر پیشرفت ارزش قائل شده‌اند. به منظور كشف راه‌حل‌های اساسی مشكلات، آنها را ساده كنید. زندگی دقیقا شبیه یك مسئله ریاضی است. مسئله ریاضی پس از طی چند مرحله ساده حل می‌شود.

انسان‌ها علاقه به پیچیده كردن سال‌های بقا دارند كه البته به این ترتیب هرگز به پاسخی برای مشكل خود دست نمی‌یابند. به جنبه مثبت بقا در مسیر تلاش برای حل یك مشكل توجه كنید. هیچ چیز بد یا خوبی تا ابد طول نمی‌كشد. هنر بقا در وجود همه افراد نهادینه شده است. هر یك از ما برای بقا خود را با موقعیت یك فرد خاص مطابقت می‌دهیم. پس از كسب مهارت در زمینه بقا، ما آماده ورود به مرحله بعدی هستیم.

3-‌ تداوم

پس از طی مرحله بقا، افراد معمولا حفظ و تداوم موفقیت بلافاصله پس از كسب آن را فراموش می‌كنند.مهم‌ترین گام به سوی موفقیت حفظ آن پس از گذراندن مرحله بقا است. ساخت یك پایه و اساس قوی موجب تحكیم جایگاه فرد در بلند‌مدت خواهد شد. حفظ شجاعت و اعتماد به نفس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با خوش‌بینی در مسیر تكامل گام بردارید. درك نقاط قوت و اعتماد به ندای درونی عوامل مهمی هستند كه موفقیت فرد را در پی خواهند داشت.

با رعایت نظم و ترتیب در زندگی نیاز‌ها و اهداف خود را اولویت‌بندی كنید. پیشرفت پایدار می‌تواند تعریف خوبی از حفظ و تداوم موفقیت را ارائه دهد. با غلبه بر ترس‌ها و تردید‌های درونی، فرد راه حفظ موفقیت را فرا‌می‌گیرد. تداوم این وضعیت با ایجاد حسی مثبت اعتماد به نفس فراوان و مورد نیاز را در او به وجود می‌آورد.

4-سعی و اهتمام

هر یك از ما به سبك خود منحصر به فرد هستیم. هر كس استعداد‌ها و ظرفیت خود را برای دستیابی به موفقیت‌های غیر‌منتظره كشف می‌كند. طبیعت در وجود همه ما یك سیستم خاص را تعبیه كرده است. فقط با كشف ارزش حقیقی خود، افراد قادر به عبور از حد متوسط برای رسیدن به افق‌های روشن در آینده خواهند بود. تلاش مداوم در مسیر دستیابی به اهداف و مبارزه با رخداد‌های غیر‌عادی قطعا كاری شگفت‌انگیز و شاهكار نیست. برای انجام این كار شما نیاز به شخصیتی قوی و ایمان به توانایی‌های خود دارید.

به دلیل لزوم تلاش بلند‌مدت، ماهیت بسیاری از افراد در این راه مشخص می‌شود. در این میان موفقیت نصیب افرادی می‌شود كه هرگز از پای ننشسته‌اند. بهترین افراد هرگز دست از تلاش نمی‌كشند. مدیتیشن به غلبه بر ذهن بی‌قرار و احیای آن در مسیر تلاش برای نیل به یك هدف خاص كمك خواهد كرد. در طول راه با عبور از محدودیت‌ها به هدف خود دست یابید.

5-موفقیت

پس از طی مراحل فوق موفقیت پیش روی شما است. زندگی در موفقیت خلاصه می‌شود. كلید اتخاذ رویكردی هوشمندانه و نتیجه‌گرایانه طراحی یك استراتژی و كار روی آن با انگیزه بالا است. مثبت نگری نتایج مثبتی را نیز به دنبال دارد. با توجه به شخصیت خود و نه خواسته جهان موفقیت را تعریف كنید.

همیشه با عشق آماده مبارزه، بقا در برابر همه اتفاق‌های غیر‌عادی، حفظ جایگاه بالای خود در همه پیروزی‌های كوچك و تلاش برای كسب موفقیت نهایی باشید. موفقیت همیشه یك جا انتظار شما را می‌كشد.همواره به یاد داشته باشید كه توانایی دستیابی به موفقیت درون شما وجود دارد و این فقط شما هستید كه می‌توانید از آن قدرت استفاده كنید. شما برای موفق شدن به دنیا آمده‌اید، بنابراین با دستیابی به این هدف نام خود را میان همگان مطرح كنید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 1
    موفقیت یعنی چه؟ ظاهره این کلمه از عربی اومده و از ریشه وفق به معنای همراهی کردن میاد و هرچه فکر می کنم چرا انرا زیاد بکار می بریم و این همه برای همه مهم شده جوابی نمی یابم؟