تسنیم نوشت: سفیر سوریه در روسیه از توافق بین مسکو و واشنگتن بر سر آتش بس در مناطق سوریه خبر داد.

به گزارش  رأی الیوم، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه گفت که مسکو و واشنگتن به توافقی معین درباره آتش بس در سوریه دست یافتند، اما تاکنون این موضوع اعلام نشده و انتظار می‌رود که بیانیه رسمی از دو طرف درباره این موضوع صادر شود.

یک منبع مطلع در هیئت معارضان که در مذاکرات ژنو 3 حضور یافته بود روز شنبه گفت که رایزنی‌های واشنگتن و مسکو در ژنو که روز جمعه صورت گرفت منجر به صدور متن مشترکی درباره آتش بس در سوریه شد و باید این سند از سوی دولت روسیه و آمریکا تصویب شود.

موضع معارضان سوریِ مورد حمایت ریاض درباره آتش بس

گروههای معارضان سوری مورد حمایت عربستان موافقت مشروط خود را با برقراری آتش بس در سوریه اعلام کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، هیئت عالی مذاکرات برآمده از گروههای معارضان سوری مورد حمایت ریاض موافقت خود با آتش بس را به شرط دریافت "ضمانت های بین المللی درخصوص توقف عملیات نظامی نظام سوریه و هم پیمانانش" ابراز داشت.

ریاض حجاب هماهنگ کننده این هیئت در بیانیه ای اعلام کرد: "این گروهها موافقت اولیه خود درخصوص امکان دستیابی به یک توافق آتش بس را براساس میانجیگیری بین المللی و ضمانت های سازمان ملل درخصوص توقف نبرد ابراز داشتند".

این بیانیه افزود: "آتش بس برقرار نخواهد شد؛ مگر اینکه نبرد به طور همزمان بین طرف های مختلف در آن واحد متوقف شود".

مقامات روسی و آمریکایی روز جمعه با هدف رسیدن به دیدگاه مشترک درباره نحوه اجرای تصمیم گروه بین المللی کمک به حل بحران سوریه و آتش بس در این کشور در ژنو دیدار کردند.

شهر مونیخ آلمان یازدهم ماه جاری میلادی میزبان نشست گروه بین المللی کمک به حل بحران سوریه بود که در این نشست قرار شد که موضوع انتقال کمکهای بشردوستانه به همه مناطق این کشور حل شده و ساز و کاری برای آتش بس که شامل گروههای تروریستی نمی‌شود، مشخص شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =