47 سال قبل در سال 1969 زمانی که در ماموریت آپولو 10 فضانوردها چهارمین سفر انسان به مدار کره ماه را رقم زدند اصوات عجیب و غریبی شنیدند که اسنادش 40 سال سری باقی ماند. برای اولین بار اما در یک مستند علمی این موسیقی مرموز ماه پخش شده است.

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاين،اين اسناد سرانجام در سال 2008 از حالت محرمانه خارج شدند اما اكنون شبكه تلويزيوني ساينس براي اولين بار توانسته در يك مستند آنها را به صورت عمومي نمايش دهد. فضانوردهاي ماموريت آپولو 10 پس از بازگشت به زمين اعلام كردند كه اين اصوات كه شبيه موسيقي بودند مشابه هيچكدام از تجربه‌هايشان نبوده و نمي‌دانسته‌اند بايد آن را حتي گزارش كنند يا نه. مسئله قابل توجه اين است كه درست در مدت شنيده شدن اين اصوات ارتباط راديويي فضانوردها به صورت كامل با زمين قطع حدود يك ساعت قطع شد.


در مستند «اسناد غير قابل توضيح» تاكيد شده كه توماس استفورد،جان یانگ،یوجین سرنان سه فضانورد آپولو 10 ماجرا را به ناسا اعلام كردند اما اين مسئله سالهاي به صورت سري افشا نشد. اسناد سري شامل فایل‌های صوتی شامل اصوات موسیقایی عجیب وغریبی هستند که سه فضانورد آپولو در زمان قطع شدن ارتباط‌شان با زمین، از طریق گوشی‌های خود شنیده بودند.

مکالماتی که بین این سه فضانورد در فيلم هم ديده مي‌شود نشان مي‌دهد که آنها متوجه صداهایی شدند که قبلا هرگز نشنیده بودند و برايشان بسيار غيرعادي بوده است. در بخشي از اين فيلم يكي از فضانوردها به همكار خود مي‌گويد": اين صدا را شنيدي؟ وووووووووووووو!
هنوز دانشمندان هيچ توضيحي نتوانسته‌اند براي دليل و علت اين اصوات عجيب ارائه كنند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    21 4
    وای چه موسیقی جالبی
  • بی نام RO ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    سفر به ماه دروغ محض است. چرا این همه سال هیچ کشور دیگری به ماه نرفته است؟
    • مجید A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      28 6
      دوست عزیز مگه سفر با هواپیماست که یبار دیگه برن؟ این سفرها میلیاردها دلار هزینه و سالها برنامه ریزی میخواد. بودجه سالانه ناسا و پروژه های تعریف شده هر کدوم هدفی دارن. این نیست که بگن پاشیم امسال بریم ماه در ضمن دلایل زیادی بر صحت این سفرها وجود داره. همچنین توسط فضانوردان چند سری صفحات منعکس کنند لیزر روی سطح ماه نصب شده و اگر تجهیزات عملی لازم رو داشته باشید میتونید اشعه لیزر رو به اون موقعیت خاص بتابونید و انعکاسش رو بگیرید. میشه شما دلایلتون رو برای حرفتون بیان کنید؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      14 3
      خدا رحمت کنه دایی جان ناپلون رو، پیشتاز توهم توطئه اون خدا بیامرز بود. جالبه که حتی نسل جدید تحصیل کرده، الان هم شایعه ای رو که اون سالها کا گ ب برای توجیه عقب موندن شوروی از آمریکا در مسابقه فضایی طراحی کرده بود رو باور می کنن.
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      13 6
      امریکا 5 بار دیگه هم اپولو فرستاد اسامیشون و تاریخ ماموریتشون هست دوست عزیز الانم دارن میرن مریخ از خواب بیدار شو
  • امير A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    27 2
    الله اعلم.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    55 4
    میزان سواد یک ملت از کامنتهایشون زیر یک مطلب کاملا علمی قابل تشخیصه
    • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      9 20
      ماشالله پس شما کامنت های زیر خبرهای تمام ملل رو بررسی میکنید که به این نتیجه رسیدید؟
  • محمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    25 5
    چون دلیلی برای رفتن به ماه نیست، مریخ شرایط زندگی داره که می خواند برند
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      2 20
      آمریکایی ها ميخوان برن به ماه، ولی حتی با نسل شاتل های فضایی هم نتونستن برن.
  • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    6 0
    این همه متخصص داریم واقعا تو ایران ؟
  • بدون نام ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    14 12
    خودمونو تك و تنها جايي تصور كنيم و البته تاريكي محض هم باشه، از اين صداها هم بياد ، بي اختيار ياد خدا ميفتيم، اميدوارم توشه براي مواقع نياز داشته باشيم.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    14 1
    در جایی که هوا نیس صدا چطور منتقل میشه؟شاید یه اختلال تو سیستمشون بوده
  • ایرانی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    3 6
    شاید موجودات فضایی بودن..
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    16 2
    از اينجور خبرها بيشتر بذارين، با مراكز علمي جهان در ارتباط باشيد، دوستدار اين جور مطالب ماورايي هستيم، لطفا ما رو با فضاي علمي دانشگاههاي مطرح جهان اشنا كنيد، از اخبار ناسا بيشتر بذارين، از فعاليتهاي روزمره شركتهاي معتبر از جمله ژاپني ها براي ما مطلب بذاريد، ما در اين فضاي سياسي احتياج به هواي ازاد داريم.
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    2 2
    اي كاش اين مردم تو همه چيز متخصص ايران حداقل يه كمي از تحصيلاتشون در دوران دبيرستان استفاده مي كردند بعد شما به اين ميگيد سند اون هم از نوع محرمانه براي مدت 40 سال چقدر اين ناسا بيكاره
  • بی نام DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    5 0
    یک سوال ساده: آمریکا در دهه شصت میلادی پنج بار به ماه رفت و ماشین هم برای ماشین سواری برد ولی در دهه هشتاد و نود میلادی در ساخت و ارسال ایستگاه فضایی ازادیفری دام برای مدار پایین ناکام ماند ؟ آیا تکنولوژی آمریکا در طول بیست سال پسرفت کرده بوده؟ در دهه ۹۰ پس از آنکه روسها اجازه دادند فضانوردان آمریکایی به ایستگاه میر پا بگذارند پروژه ازادی را تعطیل کردند و در میر۲ یا ایستگاه بین المللی شریک شدند. جالبه دوستان هموطنان را متهم به توهم می کنند در حالی که ۵۲ درصد مردم انگلستان هم سفر به ماه را شبیه سازی هالیوودی می دانند.
    • آریو A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
      1 0
      احتمالا شما نام اسکای لب رو نشنیدید و اومدین این کامنت رو گذاشتید . اسکای لب نام ایستگاه فضایی آمریکا بود. ملاقات فضانوردان آمریکا و روسیه هم یک حرکت سیاسی بود و پیش از این هم رخ داده بود مثل ملاقات فضاپیماهای آمریکا و شوروی در دهه ‌‌ هفتاد. در ضمن مدارات پایین و سفر در فضای بین سیاره‌ای دو مقوله ی جدا هستند و هر کدام مشکلات تکنیکی خاص خود رو دارند. شرایط خارجی هم در یک ماموریت فضایی بسیار مهم هستند همین الان با پیشرفت تکنولوژی در زمینه اتومبیل گاها تصادفات رخ می‌دهد که مدرنترین اتومبیل‌ها هم سخت آسیب می‌بینند آیا این دلیل پسرفت صنعت خودروسازی در صد سال گذشته ست؟ برای اطلاع شما بگم، فضا برای انسان ساخته نشده، فضا محیطی به شدت خشن و خطرناک هستش در نتیجه شکست همیشه قابل رخ دادن هستش...
    • آریو A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
      0 0
      ای کاش روزی برسه که ما مردم ایران قبل از مطالعه‌ی کافی در یک زمینه، سریع اظهار فضل نکنیم... ایستگاه فضایی بین المللی متعلق به شوروی یا حتا آمریکا نیست. ۲۰ کشور در ساخت آن همکاری و سرمایه گذاری کرده‌اند. نمی‌دونم این ۵۲ درصد رو از کجا آورده‌این؟ آیا شما خودتون به صورت میدانی از مردم انگلستان در این مورد نظرسنجی کرده‌اید؟