تهران در تصرف تبلیغات سراسری اصولگرایان/ اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هنوز در فضای مجازی

درحالیکه تنها دو روز دیگر تا پایان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است، تنور تبلیغات انتخاباتی بیش از آنکه در فضای شهری گرم باشد، در شبکه‌های مجازی داغ شده است.

مریم محمدپور:  تهران رنگ زرد به خود گرفته است، البته بیش از دو ماه از پایان پاییز گذشته اما پوسترهای زردرنگ تبلیغاتی اصولگرایان بیش از سایر عناصر تبلیغاتی در سطح شهر به چشم می‌خورد. در تمامی خیابان‌ها و بر سر گذرها می‌توان پوسترها و بیلبوردهای زردرنگ اصولگرایانه را دید و کمتر نشانی از نوار آبی روشن تبلیغات اصلاح طلبان و خبرگان مردم در سطح شهر دیده می‌شود.

اگرچه به گفته حسن غفوری فرد، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات وسیع برخی از کاندیداها، با اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبری مطابقت ندارد، اما این دغدغه چندان برای کاندیداها پررنگ نیست و با نگاهی به تبلیغات شهری می‌توان دریافت که اصولگرایان با استفاده از پوسترهای فردی و جمعی، تا حدود زیادی عرصه تبلیغات میدانی در تهران را در اختیار گرفته و از همه ظرفیت‌‌های تبلیغات محیطی به سود خود استفاده می‌کنند.

حال و هوای تبلیغات در فضاهای مجازی متفاوت است و در این عرصه بیشتر گروه‌های اعتدالگرا و اصلاح‌طلب میدان‌داری می‌کنند. تهیه کلیپ‌های سیاسی، انتشار گسترده پوسترها، فتونیوزها و استیکرهای انتخاباتی و نیز بحث و جدل‌ها درباره سوابق نامزدها و نگاهی به مواضع گذشته آنها، از جمله کنش‌های مجازی بدنه اجتماعی اعتدالگرایان واصلاح‌طلبان در فضای مجازی، از کانالهای رسمی این جریان گرفته تا کانالهای غیررسمی  است. به راه افتادن برخی کمپین‌های تبلیغاتی در حمایت از لیست اعتدال و امید و نیز تشکیل کانال‌هایی با عناوین اصلاح‌طلبی، از دیگر اقدامات در این عرصه است.

البته اصولگرایان نیز تلاش می‌کنند تا در فضای مجازی تبلیغات را به رقیب واگذار نکنند، اما شاید گرایشات اصلاح‌طلبی بخشی از کاربران فعال در فضای مجازی ، باعث شده تا برخلاف تبلیغات میدانی، در عرصه مجازی شعار «گام دوم» اصلاح‌طلبان هواداران بیشتری داشته باشد.

اصولگرایان در برابر تبلیغات پر سروصدای اصلاح‌طلبان در گروه‌های تلگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی، سعی می‌کنند تا با راه‌اندازی برخی کمپین‌ها مانند «نه به انگلیس»، ضعف‌های خود را جبران کنند، اما باید دید در دو روز آینده این دست کمپین‌ها شانسی برای تغییر دیدگاه‌های رأی دهندگان دارد یا نه.

در این بین خبر احتمال فیلتر شدن تلگرام در دو روز باقی مانده تا انتخابات نیز زنگ خطری برای جریان اعتدال و اصلاحات است که دیوارهای مجازی را بر دیوارهای خیابانی ترجیح داده‌اند و  شاید از همین رو علی صوفی، رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران گفته است که اصلاح‌طلبان از امشب به تبلیغات محیطی خود شدت بیشتری می‌دهند، چراکه آماده شدن پوسترهای تبلیغاتی این طیف سیاسی با عنوان «لیست امید» به دلیل به طول انجامیدن فرآیند تایید صلاحیت‌ها، کمی به تاخیر افتاده بود. حالا باید منتظر بود که اصلاح‌طلبان از فاز تبلیغات مجازی به تبلیغات شهری وارد شوند تا رنگ آبی کنار رنگ زرد بنشیند و تهران از یک رنگی درآید.

17213

کد خبر 512713

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    26 77
    من که بیشتر از همه تبلیغ علوی رو تو شهر دیدم
    • امیدبخش حسین US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      36 9
      مردم با فرهنگ بایتخت دکتر عارف ............. مردم با فرهنگ بایتخت فرهنگی کشور شیراز مهندس رجبی اطلاح طلب حمایت دکتر ظریف از مهندس رجبی نماینده اصل مردم شیراز شک نکید با تدبیر با اطلاحات فردا زیبا در انتظار شما جوانان مرز بوم
    • هادی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      20 54
      اگه اصلاح طلبها رای نیاوردن نگذارند گردن مشارکت نکردن مردم... به خودشون زحمت چاپ کردن چندتا بروشور هم ندادن... او وقت میخوان رقابت کنن
  • بی نام US ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    اونهمه اختلاس اصولگراها به درد این روزا میخوره دیگه بهرحال مهم نیست من که به لیست فلاکت رای نمیدم...
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    حداد خان عادل دو روز باقی مانده را دریاب رقابت در تهران نزدیک به هم است یک اشتباه می تواند کلا لیست اصول گرایان تهران را نابود و حذف کند مردم ایران دقیقه نودی هستند خلاصه از تجربه ما استفاده کن
  • بدون نام ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    154 4
    وقتي تمامي ارگانهاي كليدي كشور اصولگرا باشند ، كوچه خيابان هم اينطوري ميشود ديگر. وقتي مرجع تاييد صلاحيت خود نامزد داشته باشد در انتخابات همين ميشود ديگر. شما كه امار تعداد دو جناح را نداديد اما وقتي تعداد اصولگرايان چند برابر بزرگترين جناح رقيب باشد نتيجه اش همين است ديگر.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    مجلس خبرگان رهبری اكبر هاشمی رفسنجانی 1 حسن روحانی 2 ابراهيم امينی 3 محمد امامی كاشانی 4 محمود علوی 5 محمد علی امین 6 ابوالفضل ميرمحمدی 7 محمد محمدی نيك ری شهری 8 محسن قمی 9 محمدعلی تسخيری 10 محمد سجادی عطا آبادی 11 قربانعلی دری نجف آبادی 12 هاشم بطحايی 13 محمدحسن زالی فاضل گلپايگانی 14 نصرالله شاه آبادی 15 محسن اسماعيلی 16
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    144 8
    دوستان اصولگرا در دوره معجزه هزاره سوم اینقدر بهشون رسیده که بتونن الان تبلیغات محیطی پرخرج انجام بدن. بیچاره اصلاح‌طلبها پولشون کجا بوده بخوان همچین کارایی بکنن؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    105 3
    کاش مشخص میشد که هزینه ها از کجا تامین شده
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    9 160
    تا کور شود هر آنکه نتاند دید
    • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      19 1
      نتاند؟؟؟
  • بی نام GB ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    151 7
    باز هم بیائید بگید که تقلب تو انتخابات انجام نمیگیره، مثل روز روشن هستش که مردم شما تند رو‌ها را نمیخوان.
  • علی . ف IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    129 4
    نصف تهران رو زیر پا گذاشتم اما دریغ از یه پوستر انئلاف اصلاح طلبان من که نمی فهمم چرا .
  • بی نام AT ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    88 1
    باید به زودی این همه تبلیغاتی را که روی پارچه ها و کاغذها صورت می گیرند با شیوه های الکترونیکی جایگزین کنیم. این یک گام برای حفاظت از محیط زیستمان است. خوب است کاندیداهای محترم بدانند که امثال من به این موضوعات بسیار حساس هستیم و در تصمیم گیریهایمان تاثیر دارد.
  • بی نام RO ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    71 1
    کاش کسایی که شعارشون بهبود فضای اقتصادی هست و به سیاستهای اقتصادی دولت گیر میدن،میگفتن منبع مالی تبلیغات هنگفتشون چیه،امثال ب.ز انشالله پشت تامین مالی هیچ لیستی نباشه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    111 3
    دلیلش معلوم است اصولگریان وصل هستند به منابع عظیم بیت المال یک نمونه 500 میلیارد بلاعوض پولی که سازمان تبلیغات به زکانی برای بصیرت زایی داده اند
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    77 1
    بندگان خدا اصلاح طلبان در فضای حقیقی که مکانی برای تبلیغات ندارند چون همه را اصولگرایان به زور تصاحب کرده اند به ناچار به فضای مجازی روی آورده اند
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    76 1
    هزینه تبلیغاتی اصولگرایان از کجا تامین میشود؟
  • امید RO ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    اصلاح طلبها خیلی در تبلیغات منفعلا اصولگراها خیلی منسجمن. اصلاحطلبا با این تبلیغ ضعیف رای نمیارن بعد میگن تغلب شد...
    • مهدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      36 4
      تغلب؟؟؟؟ دوست عزیز واژۀ صحیح "تقلب" است ... البته قطعاً شما اگر از تحصیلات مناسب برخوردار بودید، گرایش فکری تان نیز کمی دستخوش تغییرات میشد...
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    46 1
    باید تبلیغات در سطح شهر نیز گسترده و بر اساس لیست باشه اون هم لیستی که افراد مطرح در صدر لیست باشند و ترتیب الفبایی توجیهی نداره. از طرف دیگه وجود افراد مطرح در ابتدای لیست برندسازی و جلب توجه میکنه و مردم می تونن به تمام لیست اعتماد کنند. به هر حال بخشی از مردم به شهرت کاندیدا هم توجه دارند. در ضمن فضای مجازی بخشی از جامعه است نه همه جامعه. پس حتما حتما باید تو این دو روز آینده تبلیغات در سطح شهر هم مثل رقیبشون زیاد باشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    70 5
    انشاا... لیست امید ناامید نشود
  • علی ابراهیم ... IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    61 1
    تصور بنده اینه که اصلاح طلبان عمدا تبلیغات محیطی را نگه داشتند برای روزهای آخر، چون افراد تندرو تبلیغات و بروشرهای آنها را پاره میکنن
  • 20 A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    76 4
    اصولگرایان مساوی است با دلواپسان و افراطیها
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    10 90
    من اصلاح طلبم اما در شهرمان یه کاندید برای اصلاحات کاندید شد بعد از دو روز مشخص شد رییس اصلاح طلبان فقط ۵ میلیون گرفته و سخنگوی انها قول استخدام گرفته و بقیه افرادا دور زدن اینم از اصلاح طلبان
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    38 2
    درسته که اصلاح طلبان در فضای مجازی حضور دارن اما به نظرم شاید بهتر بود کمی در سطح شهر هم تبلیغ میکردن. اینطوری حس و شور انتخاباتی بیشتر میشه.
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    9 0
    اطلاع رسانی کنید http://gaamedovom.com
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    18 1
    پولهايي که محمود جمع کرده بود يه جا بايد خرج بشه خوب.
  • پرهام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    24 0
    در 7 اسفند در دنیای واقعی اصلاح طلبان سنگ تمتم میگذارند.
  • مجید A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    30 0
    یک رنگی خیابانهای تهران اصلا مهم نیست بلکه انشاا.... مجلسی یکرنگ و قدرتمند و دلسوز با گرایش اصلاحات و تدبیر و امید خواهیم داشت
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    14 0
    اصلاح طلبان در دل مردم جای دارند
  • منتقد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    9 0
    هموطنان شاید تمام رسانه های اعم از صدا و سیمای میلی و رادیو و روزنامه ها و بیلبردها و... در دست تندروها و افراطیون هست ، اما اراده مردم قویتر و متحدتر از قبل ۷ بهمن حماسه ای خواهند ساخت که برای همیشه از شر تندرو ها و خودسرهاااااا راحت خواهیم شد ، به امید صبح پیروزی ......
  • امین IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    9 0
    درود بر اعتدال و اصلاحات از تبلیغات میلیاردی اصولگراهها مشخصه برای چی میخان برن مجلس . مردم بهانه ان. پولهای باد اورده و حق دل مردم ایران. حزب اختلاسگرایان
  • بی نام A1 ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    1 0
    دلواپسان اگه رنگ انتخاب کنند اشکالی نداره و اسمش انقلاب رنگی نیست؟ اصولگرایان پوستر و بیلبورد بزنن، نباید ازشن پرسید از کجا آورده اید؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین