افضلی:حدود 50 درصد تخلفات رانندگی شهری کرج به پارک دوبله اختصاص دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج،از آنالیز تخلفات ثبت شده در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج طی مدت یک ماه فعالیت رسمی این مرکز خبر داد و بیشترین آمار تخلفات در شهر را پارک دوبله عنوان کرد که نزدیک به 50 درصد تخلفات را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری ایران کوچک،احمد افضلی به تشریح کارکرد، تاثیرات و مزایای استفاده از داده ها و اطلاعات مرکز کنترل ترافیک در رفع مشکلات ترافیکی پرداخت و اظهار داشت: شناسایی و اولویت بندی معضلات این بخش نیز انجام گرفته است.

این مسئول، اظهار داشت: با راه اندازی و شروع به کار مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج و استقرار عاملان پلیس راهور در یک ماه شروع به کار، در حوزه اعمال قانون و نظارت بر رفتار رانندگان بیش از یک هزار تخلف ثبت و قبوض جریمه آن به همراه مستندات تخلفات برای رانندگان ارسال شده است.

وی بیان داشت: طی بررسی و آنالیز قبوض جریمه از مجموع 1268 فقره قبض صادر شده، مشخص شد بیش از 49 درصد تخلفات سطح شهر در حوزه پارک دوبله اتفاق می افتد و بعد از آن توقف در نواحی مطلقا ممنوع با اختصاص 30 درصد تخلفات بیشترین میزان جرایم رانندگی را به خود اختصاص داده است.

معاون شهردار در امور حمل و نقل شهری، افزود: با عنایت به آمار به دست آمده، اهمیت فرهنگسازی برای رانندگان به منظور رعایت بیشتر نکات و قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین ضرورت مطالعه و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش این تخلفات که بخش عمده گره ها و بی انضباطی ترافیکی سطح شهر از آن ناشی می شود، ضرورت می یابد.

افضلی ادامه داد: نظر به این مهم، معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری کرج، به منظور کاهش این تخلفات در نظر دارد علاوه بر نظارت بیشتر بر رفتار رانندگان، تمهیدات و راهکارهای مناسبی از قبیل ساماندهی مسافربرهای شخصی، هدایت پارک های حاشیه ای از طریق پارکومتر، خط کشی محل های عابرین پیاده و برخورد با توقف های دوبل را اعمال نماید.

وی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات با همکاری پلیس راهور انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، فعالیت های آموزشی و فرهنگسازی نیز با کمک دستگاه ها و بخش های متولی و تاثیرگذار انجام می گیرد.

معاون حمل ونقل شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به منظور ثبت سایر تخلفات و رصد آنها برنامه استفاده از دوربین های ثبت سرعت و نیز سامانه تشخیص عبور وسایل نقلیه از بین خطوط نیز در دستور کار حوزه مدیریت مرکز کنترل ترافیک قرار گرفته است.

این مسئول در پایان با یادآوری اینکه هم اکنون امکان درک صحیح و مناسب از مشکلات حوزه ترافیک، با استفاده از آمار و داده های مرکز کنترل فر اهم شده است، بهره گیری بهینه از تجهیزات و سیستم های حمل و نقل هوشمند را موجب بهبود ساختار شهر در این زمینه ارزیابی کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =