میزان نوشت: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم ما بصیر و فهیم هستند و افراد خدوم را می شناسند، گفت: مردم ما آنهایی را که با رهبری زاویه دارند، می شناسند و می‌دانند چه کسانی خطوطی را دنبال می‌کنند که با خط دشمنان منطبق است.

آیت الله آملی لاریجانی، دوشنبه در نشست صمیمی با روحانیون و ایثارگران شهر ساری با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: حضور در انتخابات از جهات مختلفی برای کشور، خصوصا در شرایط حساس فعلی لازم و با اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت بالای مجلس خبرگان رهبری گفت: در نظام جمهوری اسلامی، ولی فقیه رکن رکین محسوب می شود و براساس اصل 57 قانون اساسی هر سه قوه کشور زیر نظر رهبری اداره می شود.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: بنابراین مجلس خبرگان که وظیفه تعیین رهبری در ظروف خاص زمانی را بر عهده دارد، مجلس بسیار مهمی است و همه باید به این مجلس و اینکه چه کسانی در این مجلس حضور پیدا می کنند، اهتمام داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقشه های دشمنان برای انتخابات پیش رو اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی که در طول 37 سال از ضربه زدن به نظام دریغ نکرده اند، امروز هم مانند فتنه 88 به میدان آمده اند و با رسانه های خود در مقام شکل‌دهی برخی جریانات هستند.

وی ادامه داد: انسان تاسف می خورد از این که چرا عده ای که مدعی اند اختیار و انتخاب بیگانگان را قبول ندارند، از دخالت آنان تبری نمی جویند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مردم ما بصیر و فهیم هستند و افراد خدوم را می شناسند، گفت: مردم ما آنهایی را که با رهبری زاویه دارند، می شناسند و می‌دانند چه کسانی خطوطی را دنبال می‌کنند که با خط دشمنان منطبق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم بصیر ما خط دهی بیگانه را می شناسند و اجازه نمی‌دهند انگلیس و امریکا برای آنها نماینده تعیین کند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم اجازه نمی دهند امریکا با بوق های تبلیغاتی میلیاردی‌اش برای آنها نماینده تعیین کند، اظهار کرد: امیدواریم که حضور مردم در صحنه این پیام را برای غربی‌ها داشته باشد که هر کسی را که آنها تایید کنند، مردم ما توجهی ندارند و انتخاب آنها براساس معیارهای انقلاب اسلامی است.

رئیس دستگاه قضا افزود: انقلاب ما انقلابی براساس ارزش های الهی است و شاخص مردم برای انتخاب نمایندگان، نزدیکی آنها به ارزش های انقلاب و خطوط ترسیم شده از جانب رهبری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروز محور اقتدار و وحدت ملی است و امنیت این کشور در سایه دور اندیشی ها و دقت نظر های ایشان تامین شده است، گفت: در زمانی که عده‌ای ازمسئولان می گفتند جنگیدن در سوریه چه ارتباطی با ما دارد، مقام معظم رهبری، هم از این جهت که مردم سوریه مسلمان هستند و مورد ظلم واقع شده اند و هم از این جهت که امنیت ما با امنیت کشورهای اطراف گره خورده است، دور اندیشی کردند و باعث شدند ما امروز در امنیت زندگی کنیم و ما باید شاکر این نعمت باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: ما مطمئن هستیم مردم بصیر ما با خلق حماسه ای دیگر برخلاف خواسته امریکا و انگلیس در انتخابات به کسانی رای می دهند که در مسیر ولایت هستند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از امور مهم دینی دانست و اظهار کرد: متاسفانه امروز در میان ما، فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است؛ در حالی که در اصل هشتم قانون اساسی بر این موضوع تاکید شده و مسئولان امر موظف شده ‌اند برای امر به معروف و نهی از منکر لایحه‌ای تنظیم کنند که هنوز این اقدام محقق نشده است.

وی ادامه داد: البته اخیرا لایحه‌ای آورده شده که امیدواریم این لایحه علیرغم نواقصی که دارد، خلاءِ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ما پر کند.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان با بیان اینکه انسان متدین و بصیر باید مثل کوه در مقابل توهین ها و تخریب ها بایستد، خاطرنشان کرد: عزت با خداست و عزت را آمریکا و انگلیس نمی دهند و امام (ره) که انسان الهی بودند، فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512915

برچسب‌ها