ایلنا نوشت: سلطانی‌فر بر این اعتقاد است که صداوسیما در انتخابات بیشتر از اینکه به منافع ملی فکر کند؛ به منافع جناحی فکر می‌کند و با این روش منافع ملی را به قربانگاه منافع جناحی تبدیل می‌کند.

محمد سلطانی‌فر (مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره موضع‌گیری رسانه ملی در ایام انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی؛ گفت: آن چیزی که ما در آستانه انتخابات شاهد هستیم یک حرکت بی‌طرفانه ازسوی صداوسیما نیست.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما سعی در تخطئه چهره کاندیده‌ها و انتخابات دارد؛ افزود: این رسانه با نشان دادن دو سه سریال طنز، برنامه‌های به ظاهر طنز و برنامه‌های دیگری که به کاندیداها توهین می‌کنند و بسیار هم وهن‌آلود هستند؛ سعی می‌کند افکار عمومی را نسبت به آن چیزی که در مجلس می‌افتد؛ بی‌تفاوت کند.

سلطانی‌فر ادامه داد: قطعا و مطمئنا همه می‌دانند که بی‌تفاوت شدن مردم نسبت به انتخابات و نیامدنشان پای صندوق‌های رای همان چیزی‌ست که یک جناح به دنبال آن است.

این کارشناس حوزه رسانه و ارتباطات با اشاره به اینکه صداوسیما سعی در کنترل و سوءاستفاده از اکثریت خاموش و آرای تصمیم نگرفته دارد؛ افزود: صداوسیما می‌داند درصورتی‌که  اکثریت خاموش و آرای تصمیم نگرفته پای صندوق‌های رای نیایند؛ دیگرانی که به‌صورت قطعی پای صندوق‌ها خواهند آمد نتیجه انتخابات را به نفع جناحی خاص رقم می‌زنند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛ توضیح داد: به همین دلیل است که صداوسیما با همین روش خود سعی در تخطئه حضور مردم و نیامدن مردم به پای صندوق‌های رای را دارد.

وی با تاکید بر از بین رفتن نگاه بی‌طرفانه صداوسیما؛ افزود: این رسانه با این حرکت کاملا جناحی نه تنها جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد بلکه در انتخابات بیشتر از اینکه به منافع ملی فکر کند به منافع جناحی فکر می‌کند و با این روش منافع ملی را به قربانگاه منافع جناحی تبدیل می‌کند. 

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    15 3
    گذشته از پخش سریالهای طنز تخریبی پریشب توی اخبار یه گزارشی پخش کردن مضمونش این بود که اگر شما در انتخابات شرکت نکنید و شناسنامه شما مهر نخوره به هیچ مشکلی برنخواهید خورد یعنی اینکه شما حتی میتونید در انتخابات شرکت نکنید به همین راحتی
  • بی نام GB ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    6 21
    این جای تشکر شماست که چند ماهه صدا و سیما صبح تا شب در تمامی شبکه ها به مردم میگن بیاید رای بدید؟ شما فقط بلدید ایراد بگیرید چون این طور دیده میشید.
  • hamed A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    22 6
    مگه کسی تلویزیو ن نگاه میکنه؟یه فوتبال فقط
  • ali A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    6 4
    شخص دوم نظام میگه صداوسیمای میلی دیگه حرفی نمیمونه
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    5 0
    یرنامه منطقه ازاد خیای مسخرست
  • مهدی 173 A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    10 3
    تلویزیون داره تابلو از اصولگرا ها طرفداری میکنه.. یه برنامه پخش کرد در این برنامه بد جور اصلاح طلاب ها رو کوبید... وحوادث سال 88 رو به اصلاح طلب ها ربط داد ... در کل قانون بیطرفی در تلویزیون رعایت نمیشه.. یه جور ایی دارن به جامعه القا میکنن که به اصولگراهاسنتی رای بدنن