فیلم انیمیشن سه‌بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» به سه هفته صدرنشینی «آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتن در بازار آمریکای شمالی پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین، کارتون «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» تولید مشترک دریم‌ورکس انیمیشن و پارامونت در اولین هفته اکران در آمریکا در 4055 سینما 3/43 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد.

این فیلم به کارگردانی دین دبلویز و کریس ساندرس بر مبنای کتاب کودکانه‌ای نوشته کرسیدا کوول ساخته شده و درباره یک وایکینگ جوان درمانده است که آرزو دارد اژدها شکار کند.

جی باروشل، جرارد باتلر، کریستوفر مینتس-پلاس صداپیشه‌های انیمیشن سه‌بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» هستند که با وجود تبلیغات شدید و نقدهای مثبت منتقدان نتوانست رکورد فروش افتتاحیه انیمیشن سه‌بعدی «هیولاها در برابر بیگانگان» را بشکند.

آن فیلم پارسال در چنین هفته‌ای 3/59 میلیون دلار فروخت. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» با بودجه‌ای در حدود 165 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در سطح بین‌المللی هم در 35 کشور و 5594 سینما 31 میلیون دلار فروش داشت و دومین فیلم پرفروش این بازار شد.

فیلم سه‌بعدی «آلیس در سرزمین عجایب» تولید استودیو والت دیسنی با 3/17 میلیون دلار فروش در 3384 سینما در رده دوم جدول فروش آمریکا قرار گرفت. فیلم جدید تیم برتن که سه هفته پیاپی پرفروشترین فیلم بازار آمریکای شمالی بود، مجموع فروش خود را در این منطقه پس از چهار هفته به 1/293 میلیون دلار رسانده است.

«آلیس» در سطح بین‌المللی همچنان پیشتاز است
هرچند «آلیس در سرزمین عجایب» با بازی جانی دپ این هفته صدر جدول فروش را به رقیب تازه از راه رسیده خود واگذار کرد، اما در بازار خارج از آمریکا همچنان موفق ظاهر شد.

این فیلم در 7170 سینما در 51 کشور 46 میلیون دلار دیگر به دست آورد و برای چهارمین هفته پیاپی پیشتاز بازار بین‌المللی شد. مجموع فروش «آلیس در سرزمین عجایب» در سطح بین‌المللی 363 میلیون دلار و با احتساب بازار آمریکا، فروش جهانی آن 1/656 میلیون دلار شده است.

کمدی «ماشین زمان جکوزی» تولید استودیو مترو گلدوین مه‌یر در اولین هفته نمایش در آمریکای شمالی در 2754 سینما 7/13 میلیون دلار به دست آورد و در رده سوم قرار گرفت.

این فیلم را استیو پینک کارگردانی کرده و جان کیوساک و راب کوردرای در آن بازی می‌کنند. داستان درباره چهار دوست است که خسته از زندگی در دوران بزرگسالی، از طریق یک جکوزی که مانند ماشین زمان عمل می‌کند به روزهای خوش خود در دهه 1980 بازمی‌گردند.

رده چهارم جدول از آن کمدی رومانتیک «شکارچی مجرم» با بازی جنیفر آنیستن و جرارد باتلر شد که در دومین هفته اکران با 40 درصد کاهش 4/12 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم در آمریکا 8/38 میلیون دلار شده است.

کمدی «خاطرات یک بچه ریغو» به کارگردانی تور فرویدنتال هم با 55 درصد کاهش 10 میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه در رده پنجم قرار گرفت، مجموع فروش خود را به 8/35 میلیون دلار رساند.

کمدی رومانتیک «او از من سر است» به کارگردانی جیم فیلد اسمیت، اکشن سیاسی «منطقه سبز» با بازی مت دیمن، تریلر «شاتر آیلند» ساخته مارتین اسکورسیزی، تریلر افسانه علمی «مامور ضبط» با بازی جود لاو و فورست ویتکر و کمدی «عروسی خانواده ما» با بازی امریکا فرارا و فورست ویتکر به ترتیب در رده‌های ششم تا دهم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفتند.

10 فیلم پرفروش این هفته در آمریکا در مجموع 9/111 میلیون دلار به دست آوردند که 18 درصد کمتر از هفته مشابه پارسال است.

هالیوود ریپورتر / 28 مارس

خبر «آلیس از پس اژدها برنیامد» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =