هفته کاری پربازدید اداره کل بانوان و خانواده استانداری البرز

در آغاز هفته جاری کارشناسان اداره کل بانوان و خانواده استان البرز از کارگاه تولید رومیزی در شهرستان فردیس بازدید کردند. این کارگاه که با مساعدت و پیگیری اداره کل بانوان و خانواده در سال 93 منتهی به اشتغال زایی برای تعداد 35 نفر از زنان شده است .

به گزارش خبرآنلاین البرز وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز؛در سومین روز از این هفته کارشناسان اداره کل بانوان و خانواده به بازدید از مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق نیز پرداختند.

در حاشیه این بازدید، نشستی با پرسنل شاغل در این مرکز برگزار شد. ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های اخیر این مرکز در خصوص کاهش پدیده طلاق و آسیب های مرتبط با آن به بررسی طرح پژوهشی، وضعیت طلاق در استان، بررسی تاثیر مداخله مرکز در خانواده به منظور کاهش طلاق و آسیب های مرتبط، بررسی نتیجه پژوهش های حاکی از روند تاثیر مثبت مداخله مرکز در خانواده به منظور کاهش پدیده طلاق در پرونده ها از محورهای مورد طرح شده در این نشست بود.
این مرکز تنها مرکز آموزش و پژوهش محور در کشور است که خدمات آن بصورت کامل و رایگان زیر نظر اداره کل بهزیستی ارائه می شود.
در این نشست، هاشمی معاون اجتماعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرج و کارشناسان اداره کل بانوان و خانواده استان به بررسی وظایف مشترک در مبحث طلاق و آسیب های آن و بررسی پیشنهادات جهت ارائه دستور کار به کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان پرداختند.

بازدید از انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان
این بازدید نیز با حضور کارشناسان اداره کل بانوان و خانواده استانداری و همراهی معاون اجتماعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرج و کارشناس آسیب های اجتماعی اداره شهرستان کرج از انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان واقع در آق تپه شهرستان کرج صورت گرفت.
در ابتدای این بازدید نشستی با مدیر عامل این انجمن و مدیران اجرایی شعب برگزار شد. ارائه گزارشی از نحوه شروع به کار انجمن از فعالیت های مرتبط با حمایت از کودکان کار و خیابان و بررسی وضعیت آماری - تحلیلی کودکان مناطق حاشیه نشین از محورهای طرح شده بشمار می رفت.
این انجمن یکی از موفق ترین مراکز حمایت از کودکان کار و خیابان در امر آموزش ، حمایت و توانمندسازی در استان البرز است. همچنین این مرکز دارای یک مدرسه برای تمامی کودکان بازمانده از تحصیل ایرانی و افغانی که امکان شرکت در مدارس دولتی را ندارند نیز محسوب می شود.
شناسایی کودکان کار و آسیب دیده ، جذب آن ها و همچنین آموزش رشته های فنی و حرفه ای و اعطای مدرک از محورهای مورد تأکید بود.
در پایان این نشست ضمن بررسی، راهکارهای حمایت از این انجمن توسط اداره کل بانوان و خانواده، گفت و گو پیرامون رسیدگی به وضعیت بهداشت و ارائه خدمات به این کودکان و خانواده های آن ها مورد تأکید قرار گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =