آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه ای انتخاباتی تاکید کرد: از همه مردم عزیز در سراسر کشور می‌خواهم که جمعه هفتم اسفند، فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، به وحدت ملی و انسجام اسلامی بیاندیشند و پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

                                                              بسـم اللـه الـرحمن الـرحیم

مردم عزیز و بزرگوار ایران
برادران و خواهران بزرگوار در استان تهران

با توکل بر خدای لایزال، اعتقاد به مبانی اسلام، تأکید بر اصول اسلامی، تعالیم اهل بیت(ع) و با اعتماد کامل به صداقت انتخاب افکار عمومی، پس از سال‌ها مسئولیت‌های انتخابی و انتصابی، یک بار دیگر ـ و شاید برای آخرین بار ـ خود را در معرض آرای شما مردم بزرگوار می‌گذارم تا هم وزن عملکرد و هم میزان درستی و نادرستی مواضع خود را در ترازوی اندیشه‌های عام بسنجم و هم اگر رأی لازم و قانونی را برای ورود به مجلس خبرگان رهبری به دست آوردم، بر اساس تکالیفی که قانون اساسی به صراحت از نمایندگان این مجلس خواسته، انجام وظیفه نمایم.

شاید برای شما مردم بزرگوار، تکراری باشد که اندیشه‌های اعتدالی براساس مکتب اسلام، مذهب تشیع و تعالیم درسی، دینی و سیاسی امام راحل در وجودم ایجاد و بعدها در 17 سال مبارزه و 37 سال مسئولیت‌های متعدد تقویت شد و خوشحالم که در شرایط کنونی، مردم فهیم و هوشیار، به ویژه بانوان و جوانان تحصیلکرده و بالنده‌ی جامعه هم پس از زخم‌های عمیق از تجاهل و تغافل افراط و تفریط، اعتدال اسلامی را گمشده خویش می‌دانند و با نشانی‌هایی که در گفتار، رفتار، کردار و افکار مسئولان می‌بینند، بر تقویت این اصل اسلامی در جامعه می‌کوشند.

بی‌شک انتخابات هفتم اسفند، یکی از فرصت‌های بسیار گرانقدر برای جلوگیری از نهادینه شدن تندروی‌های سیاسی و افراط‌کاری‌های دینی در جامعه است.

کاش فرصت حضور همه‌ی صاحبان اندیشه و سلایق در هر دو انتخابات اسفند ماه، به طور کامل فراهم می‌شد، اما آنچه که اکنون به عنوان اندیشه‌های سیاسی نامزدها مطرح می‌شود، خواسته‌های بخشی از جامعه را فراهم می‌نماید و این امر می‌تواند زمینه‌ساز حماسه‌ای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و تا حدّی مصداق انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 باشد که علی‌رغم تبلیغات تخریبی علیه فرهنگ اعتدال، مردم با نهایت هوشیاری، مسیری را انتخاب و راه را باز کردند که تنها یکی از دستاوردهای بزرگ آن، ایجاد باور صلح‌جویی، قدرت استدلال، منطق و اندیشه‌ی مردم متمدن ایران در مراکز بین‌المللی و قدرت‌های جهانی بود و دیدیم چگونه کسانی که بر طبل جنگ، تهدید و تحریم می‌کوبیدند، به پای میز مذاکره برگشتند و حقانیت ایران اسلامی را در استفاده صلح‌آمیز از مواهب انرژی هسته‌ای، قانونی و رسمی پذیرفتند و بر ناتوانی خود در مقابل قدرت دیپلماسی فعال و مذاکرات منطقی ملت ایران اذعان کردند.
فرصت را غنیمت می‌شمارم و از همه مردم عزیز در سراسر کشور، به ویژه در حوزه انتخابیه استان تهران می‌خواهم که جمعه، هفتم اسفند، اولاً فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، به وحدت ملی و انسجام اسلامی بیاندیشند و با حضور پرشور، احساسی و عاقلانه خویش در پای صندوق‌های رأی، یک روز تاریخی را در تقویم انقلاب اسلامی رقم بزنند که زیبنده‌ی تمدن دیرپای ایران و فرهنگ انسانی و اسلامی آن است و ثانیاً، به دنیا ثابت کنیم که تندروی‌ها، اعمال سلیقه‌های شخصی، تفسیر به رأی‌ها و افراطی‌گری‌ها، مربوط به یک عده‌ی محدود است و آنچه که حقیقت اسلام و برگرفته از آموزه‌های قرآنی است، پرهیز از جنگ و خونریزی و تأکید بر مهربانی، صلح، صفا و برادری است.

اکبرهاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

29219
                                             

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    32 17
    دوستت داریم و در ذهن ها به عنوان حر زمان ماندگارید
  • مسعود A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    26 11
    این تند روها از اخر این مملکت را به نابودی خواهند کشید ..ولی ما مردم ایران به اندازه کافی بینش اسلامی سیاسی پیدا کرده ایم که راه انان را سد کنیم انتخابات 92 تائید کننده این مسئله است.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    23 9
    دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    20 11
    دورود خدا وملت ایران به ستاره سیاستمدار انقلاب اسلامی ایران
  • امیدبخش حسین US ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    39 16
    مجلس خبرگان 1 هاشمی 2 روحانی در تهران 3 دستغغیب در شیراز
    • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      15 0
      ایت الله دستغیب رسما اعلام کردند که بدون هماهنگی با ایشان اسمشون تو لیست اصلاح طلبا رفته
  • داریوش IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    13 9
    با سلام و درود فراوان به شما هاشمی بزرگ که انصافآ همیشه با صب و متانت مردم را به حمایت از نظام اسلامی و صلح و صفا و برادری دعوت می کنید .رای ما هاشمی و روحانی و لیست اعتدالیون است
  • حمید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    45 17
    ترس از ورود شما به خبرگان خواب شب را بر چشم همین افراطیون حرام کرده.ما کنار شماییم سردار...
  • عبد الله IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    35 77
    بسم رب الشهداء والصدیقین :اقای هاشمی اگر حمایت از اسلام ورهبری وقانون اساسی تندروی است ما به این تندروی افتخار می کنیم. اقای هاشمی دست از منیت بردارید و الا بدتر از بنی صدر زمین خواهید خورد این چه ظلمی است که به نظام و رهبری و مردم روا می دارید .مردم شهید داده اند واز خون شهداء خود دفاع کرده و می کنند . بیش از این خود را سنگ رویخ نکنید وخود باعث ابروریزی خود نگردید .
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    18 36
    آقای هاشمی بهتر است مسند و مجلس را رها کنید و به فکر آخرت باشید
  • احمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    27 14
    اگر سیاست هاشمی نبود و روحانز رییس جمهور نبود خدا میداند الان چط به سر ازن ملت آمده بود ......درود ب. هاشمی پاینده باشی
  • بی نام A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    23 15
    درود بر هاشمی خیلی دوستت دارم
  • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    8 5
    والله مع الصادقین
  • h A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 1
    جانم فدای هاشمی رفسنجانی