۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کماندوهای فرانسوی وارد لیبی شدند

روزنامه لوموند نوشت: نیروهای ویژه فرانسوی برای اجرای عملیات علیه داعش در شرق لیبی مستقر شدند و هدفشان تنها مقابله با تهدید های داعش در لیبی است.

به گزارش ایرنا به نقل از لوموند، برخی منابع نظامی فرانسوی که اشاره ای به نامشان نشده است، گفتند که نیروهای فرانسوی چند عملیات نظامی مخفیانه و غافلگیرانه علیه مواضع تروریست های داعش در لیبی انجام دادند.

مانویل فالس نخست وزیر فرانسه در اظهاراتی در ماه ژانویه اعلام کرده بود که کشورش در صورت ضرورت با تررویست های داعش در لیبی مبارزه می کند.

هواپیماهای آمریکا روز جمعه با حمله به اردوگاه آموزشی داعش در صبراته لیبی، دست کم بیش از 40 نفر، از جمله یکی از نیروهای داعش را که در دو حمله سال گذشته تونس دست داشت، کشتند.

برخی از کشورهای اروپایی از جمله آمریکا و انلگیس و فرانسه اخیرا اعلام کردند که قصد دارند برای مبارزه با تروریست های داعش وارد جنگ در لیبی شوند؛ اما برخی از نمایندگان پالمان لیبی و همچنین همسایگان این کشور از جمله تونس و الجزایر با هر گونه مداخله نظامی خارجی در این کشور بحران زده مخالف هستند. چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان مداخله نظامی در لیبی تنها منجر به بدتر شدن وضعیت این کشور منجر می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    6 0
    یعنی چی برخی کشورهای اروپایی از جمله امریکا دبستان جغرافیا چند شدی؟؟