صهیونیست ها اعتراف کردند که اقدامات اخیر رژیم سعودی به همراه امارات، بحرین، قطر و کویت علیه لبنان، به معنای اعتراف سعودی ها به شکست در مقابل محور مقاومت به ویژه ایران و حزب الله است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه صهیونیستی « واللا» نوشت: تصمیم های سعودی ، امارات ، بحرین ، کویت و قطر علیه لبنان ضربه اقتصادی جدی و سختی به لبنانی ها وارد می کند و این تصمیم ها در چارچوب جنگ بزرگی است که در خاورمیانه توسط سعودی ها و همپیمانانش علیه محور مقاومت به راه افتاده است.  

این پایگاه صهیونیستی در پایان نتیجه گرفته است که سعودی ها و همپیمانانش با اتخاذ این تصمیم ها در واقع به شکست سیاست هایشان در لبنان و موفقیت محور مقاومت اعتراف کرده و نشان می دهد دلارهایی که آنها و حتی آمریکا خرج کرده اند، نتیجه عکس داشته و جایگاه و پایگاه حزب الله قوی تر شده است.
واللا همچنین به آل سعود و همپیمانانش که تصمیم گرفته اند لبنان را به دلیل داشتن مواضع مستقل در سیاست خارجی و حمایت از مقاومت مجازات کنند، هشدار داده است، در صورت خروج از لبنان فضا برای محور مقاومت بازتر می شود و ایران می تواند سلاح های مورد نیاز ارتش لبنان را تامین کند. 
این پایگاه صهیونیستی در ادامه با توهین و اهانت به ملت و گروه های سیاسی لبنان و دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، نوشته است که این وضعیت لبنان تنها به نفع مخالفان سعودی به ویژه حزب الله و حتی مسیحیان مارونی به رهبری ژنرال « میشل عون» است. 
واللا افزود: سعودی ها اکنون لبنان را بخشی از میدان جنگ خود علیه محور مقاومت در سوریه ، عراق و یمن و دیگر میادین نمی دانند و تصمیم های اخیر براساس سیاست دشمنی بیشتر علیه ایران است که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی آن را پیگیری می کند.
رژیم سعودی وهمپیمانانش در شورای همکاری خلیج فارس یعنی امارات ، بحرین، کویت و قطر که ازهمراهی نکردن لبنان با سیاست های آنها علیه محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری عصبانی و خشمگین هستند، با اتخاذ تصمیم هائی مانند اعمال فشارهای اقتصادی و تهدیدهای سیاسی و امنیتی از جمله فراخوانی اتباع خود و کاهش تعدادی اعضای نمایندگی های دیپلماتیک درصدد هستند لبنانی ها را مجبور کنند ضمن عذرخواهی در مقابل آنها زانو بزنند.
براساس این گزارش، سعودی ها و همپیمانانش برای تحقق این هدف، همپیمانان داخلی خود را با ایجاد رعب و هراس و تهدید به قطع کمک های مالی تحت فشار گذاشته اند تا دست به اقداماتی علیه محور مقاومت به ویژه حزب الله به زنند.
صدور بیانیه توسط دولت لبنان، امضای سند همبستگی، صف کشیدن در مقابل سفارت سعودی در بیروت ، بیانیه ها و مصاحبه های ضد مقاومت و حزب الله توسط همپیمانان لبنانی سعودی ها، آل سعود را راضی نکرده و آنها از درک این که دیگر چه می توانند و یا می بایست انجام دهند، عاجز مانده اند.
« علی عواض عسیری» سفیر سعودی ها در بیروت دیروز بعداز دریافت نامه « تمام سلام» نخست وزیر لبنان به ملک سلمان، در آخرین تهدید گفته است که امکان دارد لبنانی های مقیم عربستان از این کشور اخراج شوند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    2 1
    بیش از نصف خبرهاتون شده از عربستان بد گفتنعربستان دیگه جای اسرائیل رو گرفت...هدف اسرائیل هم همینه
    • رادیو سراسری A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      1 3
      والله راست میگه...مثل اینکه فراموش کردیم عربستان یک کشور اسلامی است و دشمن اصلی ما رژیم اسرائیل است نه یک کشور اسلامی و همسایه...