انتخاب «رابین هود» ساخته ریدلی اسکات به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن 2010 و حضور تیم برتن در مقام رئیس هیئت داوران، از رابطه دوستانه این جشنواره با هالیوود خبر می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، شصت و سومین دوره جشنواره فیلم کن 12 تا 23 مه (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) برگزار می‌شود و «رابین هود» با بازی راسل کرو و کیت بلانشت در اولین شب در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

ماکس فون سیدو، ویلیام هرت و لئا سیدو دیگر بازیگران «رابین هود» تولید استودیو یونیورسال هستند و آن طور که به نظر می‌رسد پروژه جدید ریدلی اسکات تنها فیلم استودیویی نیست که برای نمایش در جشنواره کن 63 در نظر گرفته شده است.

«وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» تازه‌ترین ساخته الیور استون یکی دیگر از فیلم‌های آمریکایی است که احتمالا سر از کن درمی‌آورند. دنباله فیلم معروف «وال استریت» ابتدا قرار بود از 23 آوریل در سینماها اکران شود، اما استودیو فاکس تاریخ اکران این فیلم را به 24 سپتامبر تغییر داد.

تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن در این باره به روزنامه ورایتی، گفت: «امسال باید شاهد حضور قوی فیلم‌های استودیویی در کن باشیم. این نشانه خوبی است.»

«رابین هود» که گفته می‌شود نوعی بازگویی سراسر حادثه‌‌ای از افسانه رابین هود است، از مدت‌ها قبل یکی از پیشتازان افتتاحیه جشنواره کن 2010 بود. قبلا اعلام شده بود این فیلم از 14 مه (24 اردیبهشت) در بازار آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید، تاریخی که به اولین شب رویداد هنری ریورا بسیار نزدیک است.

فرمو گفت اولین نمایش جهانی «رابین هود»‌ در کن این جشنواره را «در مرکز دنیا» قرار می‌دهد. «رابین هود» در عین حال از 12 مه در سینماهای فرانسه به نمایش درمی‌آید. بنابراین نمایش آن در کن به نوعی یک رویداد ملی خواهد بود.

مدیر عامل جشنواره کن ادامه داد: «در فاصله نمایش روز چهارشنبه «رابین هود» در کن و روز جمعه آن در آمریکا، این فیلم در دیگر کشورها هم اکران می‌شود. این خوب است. همه می‌توانند شب افتتاحیه خود را داشته باشند.»

اسکات اولین بار سال 1977 با فیلم «دوئل‌کنندگان» در کن حضور داشت و سال 1991 با فیلم «تلما و لوییس» به ریورا بازگشت.

فرمو از «ای. تی.» و «تلما و لوییس» به عنوان یکی از بهترین اختتامیه‌های تاریخ جشنواره کن نام برد و افزود: «اسکات کارگردان بزرگی است که درون سیستم هالیوود کار می‌کند.»

از «رابین هود» به عنوان روایتی «گلادیاتور»‌وار یاد می‌شود که تولد افسانه رابین هود را به تصویر می‌کشد. فیلمنامه را برایان هلگلند نوشته که فیلمنامه‌نویس پروژه‌هایی چون «محرمانه لس آنجلس» و «رود میستیک» است.

«رابین هود» سومین فیلم استودیویی هالیوود است که در پنج سال اخیر جشنواره کن را افتتاح می‌کند (بدون اشاره به «کوری» فیلم آغازین جشنواره سال 2008 که فوکوس فیچرز اینترنشنال حق پخش جهانی آن را فروخت).

فروش 760 میلیون دلاری «رمز داوینچی» تولید استودیو سونی در جهان نشان داد که اگر یک فیلم به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌تواند بار انتقادات در کن را تاب بیاورد. در عین حال، انیمیشن «بالا» تولید دیسنی/پیکسار پارسال در کن به گرمی مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت یکی از پرفروشترین فیلم‌های سال هم شد.

فرمو در پایان گفت: «اگر استودیوها فیلمی داشته باشند در ارائه آن به ما تردید نمی‌کنند.»

ورایتی / 28 مارس / ترجمه: علی افتخاری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =