ایرنا نوشت ، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی اعلام کرد: با انصراف ۲۵ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس، ۱۴۷ نفر برای کسب کرسی های مجلس شورای اسلامی و پنج نفر برای حضور در مجلس خبرگان رهبری آماده رقابت هستند.

علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اعلام آمار تفکیکی رقبای تایید صلاحیت شده نهایی در حوزه های انتخابیه آذربایجان غربی گفت: در این دوره در حوزه های انتخابیه ارومیه ۳۵ نفر، میاندوآب ـ شاهین دژ و تکاب ۲۷ نفر، خوی ـ چایپاره ۱۳ نفر، مهاباد ۱۱ نفر، نقده ـ اشنویه ۱۱ نفر، ماکو ـ شوط ـ پلدشت ـ چالدران ۱۸ نفر، سلماس ۱۶ نفر، پیرانشهر ـ سردشت ۸ نفر و بوکان ۸ نفر آماده رقابت برای کسب ۱۲ کرسی مجلس شورای اسلامی هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۱۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند در حالی که در دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد بانوان شرکت کننده تنها یک نفر بود.
وی اظهار کرد: دو میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۹۱ نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن هستند.
وی ادامه داد: ۱۴۱ هزار نفر از این تعداد رأی اولی هستند.
رادفر اضافه کرد: ۱۹۹۰ شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده است که از این تعداد یک هزار و ۱۴۸ شعبه به صورت ثابت و ۸۴۲ صندوق سیار است.
وی بیان کرد: از این میزان ۸۶۶ صندوق شهری و یک هزار و ۱۲۲ صندوق اخذ رأی نیز روستایی خواهد بود.
وی افزود: تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه آخرین مهلت تبلیغات نامزدها اعلام شده و در صورتی که حامیان و هواداران نامزدها پس این ساعت به تبلیغات خود در فضای حقیقی و مجازی ادامه دهند، تخلف کرده و با آنها برخورد خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه همه امکانات و اقدامات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است، گفت: این استان از هر لحاظ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم را دارد.
وی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اظهار کرد: زمینه های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شده و تمامی نهادهای مسئول با کمک خود مردم تلاش کنند تا شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم شود.
به گزارش ایرنا، برای حضور در رقابت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان غربی ۴۴۴ نفر و برای حضور در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۳۴ نفر ثبت نام کرده بودند.
از استان آذربایجان غربی ۱۲ نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.
۳۰ هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی ۱۲ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب ۹ مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =