معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های بالقوه و بافعل زنان با توجه به تفاوت های قومی و جنسیتی بهرمند شویم ، تاکید کرد که نقش زنان در تولید دانش به عنوان بخش بنیادین توسعه پایدار در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پابگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی در همایش ملی زن و مدیریت در نظام آموزشی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: ان شاءالله با بررسی ابعاد متفاوت شخصیتی این بانوی گرانقدر برای نسل جوان الگوسازی نماییم.

وی گفت: بی تردید زنان در تولید، توزیع و انتشارعلم نه تنها تاثیر بسزایی دارند؛ بلکه نقشی اساسی در توانمندی و مهارت تمام افراد جامعه دارند لذا هر حرکتی در مسیر توانمندسازی زنان به توسعه علمی و آموزشی، پژوهشی، مدیریتی کشور کمک می کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: مشارکت زنان در حوزه آموزش از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بوده که توجه همه مجامع و سازمان های بین المللی را به خود جلب کرده است.

وی گفت: این افزایش تقاضا برای آموزش عالی نشانگر نگرش درست و واقع بینانه زنان و همچنین مطالبه برای حضور گسترده در سطوح مدیریتی جامعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با طرح این پرسش که آیا توانسته ایم از این توانمندی و ظرفیت زنان به خوبی بهره ببریم، اظهار داشت: نرخ بالای رشد بیکاری در زنان تحصیلکرده نشانگر این واقعیت است که نظام مدیریتی و اداری نتوانسته برنامه ای موفق برای استفاده از این سرمایه اجتماعی داشته باشد.

مولاوردی افزود: طبق مطالعات در ایران حدود ٢٣ درصد زنان کادر علمی دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند که تا نقطه مطلوب راه طولانی در پیش است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اکنون در جهان حضور و مشارکت زنان در عرصه علم از اصلی ترین روش های نیل به توسعه پایدار است، تصریح کرد: ضرورت پرداختن به دانش آفرینی زنان نه تنها یک نیاز سیاسی و اجتماعی؛ بلکه پاسخی برای سرعت شتابان علم و فن آوری است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند گفت: زنان با حضور پرشور و مشارکت حداکثری در تشکیل مجلسی کارآمد، در رأس امور ، متشکل از همه گرایش ها که برآیندی از جامعه کنونی است، سهیم شوند تا مجلسی همراه دولت و همدل با ملت در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی تشکیل شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی نقطه عزیمتی برای ورود جدی زنان به عرصه آموزش در سطوح مختلف است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    17 10
    متاسفم که به جرم زن بودن نمیتونیم سر کار بریم به جای اینکه استخدام بر اساس لیاقت باشه بر اساس جنسیتیهکه خود انسان هیچ نقشی درانتخابش نداشته هیچ استخدامی خانوم و آقا رو بر اساس شایستگی پذیرش نمیکنه بلکه فقط آقا میخوان در پاسخ به آقایونی که میگن خانومها کار میخوان چه کار باید بگم که اولا همونطور که برای شما مشکله دستتون رو جلو یکی دیگه دراز کنید برای ما هم سخته دوم اینکه خانومی که بیکاره و پشتیبان هم نداره فردا دچار خلاف ناشی از فقر بشه شما میخوای جواب بدی؟ این نظر و حذف نکن خواهش میکنم
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    16 3
    ببینید چون پسرها دیدن درس خوندن فایده نداره از ابتدای دهه 80 کمتر وارد دانشگاه شدن و در نتیجه دخترها بیشتر شدن ولی چون کار نیست درس خوندن عملی بی ارزشه و فقط وقت خودتون رو تلف می کنید. همین الان برید ببینید چقدر ثبت نام برای دکترا و ارشد و ...کم شده کسی نمیره درس بخونه فایده نداره درس خوندن اتلاف وقته
    • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      2 3
      محمود هیکشی نمیره 5 سال عمرش رو تلف کنه که اطلاعاتش بره بالا مگه اینکه پولدار باشه و نیاز به کار نداشته باشه در دنیای واقعی زندگی کنید از تخیل بپرهیزید.
  • بی نام ES ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    5 8
    بره سر کار خرج آرایشش کنه که من که مسئولیت نان آوری خانواده قراره به دوشم باشه بی کار بمونم. آره شما راست میگی
    • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      4 3
      خبرآنلاین نظر قبلی من رو که توهین آمیز هم نبود چاپ نکردی حداقل اینو چاپ کن خواهش میکنم اولا هیچ وقت یک پسر رو نمیشه مجبور به ازدواج کرد. همونطور که الان کلی پسر مجرد شاغل هست دوم نان آوری مرد طبق قانون ضمانت اجرا نداره چون مشروط شده به توانایی مالی مرد و تمکین زن. تازه هر وقت هم بخواد میتونه زن رو طلاق بده. بابت این نان آوری که ضمانت اجرا نداره شما ارث2برابری میبری دیگه زنها گناه نکردن که امکان اشتغال هم نداشته باشن بیان دستشون رو جلوی امثال شما دراز کنن دیگه اینکه اگر واقعا عرضه نان آوری دارین برای اشتغالات نیازی به محدودسازی اشتغال زنان نیست اگر هم ندارین هرچقدر امتیاز زورکی بهتون بدون نه تنها چاره ساز نیست بلکه فقط تنبل تر میشوید
  • نقی A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    3 7
    فهم این مسئله اصلا سخت نیست پسر اگر کار نداشته باشه نمی تونه ازدواج کنه و به انحراف کشیده می شه و ممکنه باعث آزار دخترها بشه اما دختر بدون کار می تونه ازدواج کنه. متاسفم برای این خانم با این سمت که این مسئله رو درک نمی کنه.