اکسین البرز استقلال تهران را متوقف کرد/ صدرنشین لیگ برتر مقابل اکسین حرفی برای گفتن نداشت

تیم اکسین البرز در یک بازی دوستانه تیم اسنقلال تهران صدرنشین لیگ برتر فوتبال کشور را متوقف کرد.

توحید وانشانی، سعید گوهری راد/ خبرآنلاین البرز؛ تیم اکسین البرز امروز از ساعت 15:30در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی در دیداری تدارکاتی به مصاف استقلال تهران رفت که توانست با نمایشی تحسین‌برانگیز صدرنشین کنونی لیگ برتر را متوقف کند.
با توجه به تعطیلی دوهفته‌ای لیگ برتر و اتمام مرحله اول مسابقات لیگ دو کشور دو تیم استقلال تهران و اکسین البرز برنامه‌های تاکتیکی خود را در مصافی دوستانه مرور کردند و درنهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در پانزده دقیقه اول دو تیم در حال محک زدن رقیب خود بودند که در این بین پروپیچ در دقیقه 12 در یک موقعیت مناسب توپ را به تیر دروازه اکسین کوبید، اما در ادامه شاگردان فیروز کریمی و علی لطیفی توانستند توپ و میدان را در دست بگیرند و در 15 دقیقه دوم و سوم نیمه نخست بازی خوبی به نمایش گذارند.
در بهترین موقعیت نیمه اول علی امیری مهاجم اکسین روی سانتر میثم آقابابایی توپ را از داخل شش قدم به سمت دروازه گلر استقلال شلیک کرد که وحید طالبلو با واکنشی استثنایی توپ را به کرنر فرستاد.
با شروع نیمه دوم اکسینی ها بازهم کنترل بازی را در اختیار داشتند و در همان دقایق ابتدایی خطای مدافعان استقلال روی فرج لطفی درون محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را نصیب اکسین کرد ،که علی امیری مهاجم گل زن اکسین در به ثمر رساندن این ضربه ناکام بود و توپ را به خارج چارچوب دروازه روانه کرد.
بعد از هدر رفتن ضربه پنالتی تیم اکسین، روند بازی از سوی هر دو تیم آرام پیش می‌رفت تا اینکه در دقایق پایانی استقلالی‌ها با یک موقعیت دروازه اکسین البرز را تهدید کردند، اما درنهایت این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
از نکات جالب این دیدار نمایش بسیار خوب شاگردان فیروز کریمی و علی لطیفی در این دیدار بود به‌نحوی‌که برای دقایقی از بازی تیم استقلال تهران تحت‌فشار حملات و بازی تیمی اکسینی ها مجبور به دفاع شدند.
در این دیدار اکسین البرز به عنوان قهرمان گروه الف مرحله اول مسابقات لیگ دسته دوم نشان داد، تیمی با کیفیت فنی بالا و توانمند است و با ارائه این بازی مقابل صدرنشین لیگ برتر ثابت کرد کیفیت این تیم فرا تر از لیگ دو کشور است.
*ترکیب اولیه تیم استقلال تهران:
وحید طالب لو، سجاد شهباز زاده، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، میثم مجیدی، امین حاج محمدی، جابر انصاری، هرایر مگویان، مهدی مؤمنی ، پروپیچ

*ترکیب اولیه تیم اکسین البرز: سعید رازانی، مجتبی شیری، مرتضی فرهمند، شاهین شفیعی، محمود شفیعی، میثم آقا بابایی، امیر میر بزرگی، مجتبی لطفی، فرج لطفی، اصغر نادعلی، علی امیری
حاشیه‌نگاری این دیدار:
* از نکات جالب این دیدار برخورد گرم پرویز مظلومی و فیروز کریمی بود که قبل از آغاز بازی سرمربی استقلال کریمی را عضو خانواده استقلال و پیشکسوت این باشگاه دانست.


* مظلومی در ادامه در دیدار با اسماعیل حیدرپور مدیرعامل اکسین به رسم میزبانی به این تیم خوش‌آمد گفت.
* مجد صالح مربی با دانش استقلال تهران در دیدار با اسماعیل حیدرپور مدیرعامل باشگاه اکسین، توان فنی بالای این تیم را دلیل اصلی انتخاب اکسین برای این بازی بیان کرد و گفت: من شاگرد فیروز کریمی بوده و تیم‌های کریمی یک ویژگی بارز دارند که آن هم ارائه بازی با کیفیت است.

* با توجه به اینکه اکسین به تازگی با قهرمانی در گروه اول مسابقات لیگ دو با قدرت به دیدارهای پلی آف راه پیدا کرده از قبل از بازی هم حریف دست و پا بسته ای به نظر نمی‌آمد و پرویز مظلومی از اغلب بازیکنان اصلی خود در مقابل این تیم استفاده کرد.
* این دیدار در حضور حدود دویست تماشاگر برگزار شد که بازی خوب تیم اکسین تحسین کادرفنی و تماشاگران استقلالی را در پی داشت.


*سرمای هوا و وزش شدید باد در ورزشگاه آزادی به‌شدت در کار دو تیم تأثیر گذاشته بود.


* وحید طالب لو در دقایق پایانی نیمه نخست بازی دوستانه مقابل اکسین از ناحیه مچ پا آسیب دید و با تشخیص کادر فنی استقلال برای جلوگیری از تشدید آسیب‌دیدگی وی از بازی خارج و در نیمه دوم سید مهدی رحمتی در دروازه استقلال قرار گرفت.
* بازیکنان جوان استقلال مانند امید نورافکن، محسن کریمی، بهنام برزای و همچنین میلاد شعبانلو در نیمه دوم وارد زمین شدند.
* با توجه به آزاد بودند تعویض تعداد تغییرات در دقایق پایانی در هر دو تیم افزایش یافت و بازیکنان جوان هر دو تیم فرصت بازی پیدا کردند.


* در پایان این بازی سید مهدی رحمتی کاپیتان تیم استقلال تهران پیراهن امضا شده خود را به رسم یادبود به طاها حیدرپور فرزند مدیرعامل باشگاه اکسین اهداء کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =