ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره خواست تا برای تجدید قانون تحریم‌های ایران عجله نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنرانی‌اش کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از اعضای کنگره خواست تا در تجدید قانون تحریم‌های ایران عجله نداشته باشند و اظهار کرد: قانونگذاران فرصت بیشتری بدهند و برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران عجله نکنند تا ببینیم این کشور با توافق هسته‌ای بین‌المللی که ماه گذشته اجرای آن آغاز شده است، چگونه رفتار خواهد کرد.

وی افزود: من این کار را به چند دلیل توصیه نمی‌کنم، اگر ایران مفاد توافق هسته‌ای یا دیگر توافق‌ها را نقض کند، حتی اگر قانون تحریم‌های ایران تمدید نشود، تحریم‌ها می‌تواند بلافاصله علیه این کشور بازگردانده شود.

به گزارش رویترز، بر اساس این قانون که در سال 2006 تصویب شد، تحریم‌هایی در واکنش به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران علیه این کشور اعمال شد که تا پایان سال جاری میلادی (2016) اعتبار دارد.

برخی از قانون‌گذاران آمریکا در تلاش بوده‌اند قانون تحریم‌های ایران را تمدید کنند تا از این طریق پیامی برای تهران ارسال کنند مبنی بر این‌که کنگره آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران و همچنین توسعه موشکی و حقوق بشر این کشور موضعی تند دارد.این تلاش قانون‌گذاران آمریکا می‌تواند به یک رویارویی دیگر میان دولت و جمهوری‌خواهان آمریکا بر سر ایران منجر شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش بار دیگر مدعی شد، پولی که ایران پس از لغم تحریم‌ها به آن دسترسی پیدا کرده در واقع یک سوم سرمایه مسدود شده‌اش در حساب‌های خارجی است. تخمین ما این است که این مبلغ 50 تا 55 میلیارد دلار است.

به گزارش ایسنا، با توجه به مواضعی که بارها از سوی مسوولان کشورمان مطرح شده است، به نظر می‌رسد که تهدیدات و تحلیل‌های ارائه شده از سوی نمایندگان آمریکا یا مقامات این کشور بیشتر ادعاهایی است که برای‌شان بیشتر مصرف داخلی دارد و خودشان به این امر اذعان دارند که طرفین باید نسبت به تعهدات اعلام شده در توافق پایبند باشند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =